Оскар 84 – нічого особливого

У ніч із суботи на неділю, 27 лютого, Американська кіноакадемія провела вручення своїх нагород.

Цьогорічному "Оскару" передувало два гучних скандали: за кілька місяців до вручення, продюсер шоу Бред Раттнер змушений був полишити свою посаду через звинувачення у гомофобії. У знак солідарності із Раттнером, його друг Едді Мерфі відмовився бути ведучим цьогорічної церемонії. За кілька днів до "Оскара" організатори шоу заборонили актору Саші Барону Коену приходити до кінотеатру "Кодак" у костюмі його героя диктатора Аладіна.

Проте всі конфлікти незабаром були залагоджені: Коен таки прийшов виряджений, як східний диктатор у супроводі двох симпатичних дівчат, а Мерфі на сцені замінив інший комік - Біллі Крістал, який вів "Оскара" вже удев’яте. Це рішення задовольнило усіх, адже багато хто вважає, що саме Крістал найкраще справлявся із роллю ведучого церемонії.

До того ж, запросивши цього популярного актора, академія намагалася реабілітуватися за минулорічну церемонію, яку критики та глядачі одностайно визнали нудною та провальною. Для розваги публіки був запрошений і мегапопулярний "Цирк дю Солей", який показав акробатичний номер на кінематографічну тематику. Також на церемонії з’явилися персонажі Маппет-шоу – жабеня Керміт і міс Піґґі.

Цьогоріч за "Оскар" змагалися два фільми, присвячені історії кінематографу – "Артист" Мішеля Газанавічуса та "Хранитель часу" Мартіна Скорсезе. Тож не дивно, що сама церемонія проходила під знаком ретрокіно і ця тема обігрувалася і у сценічних декораціях, і у монологах Крістала та його гостей.

РЕКЛАМА:
Чорно-білий "Артист" став кращою стрічкою року

"Оскари" для народних улюбленців

Попри усі старання ведучого, 84-й "Оскар" було не дуже цікаво дивитися - насамперед через відсутність інтриги. Найбільше номінацій отримали "Артист" (10) і "Хранитель часу" (11), проте фаворитом вважався саме фільм Газанавічуса. Дива не сталося, і "Артист" отримав п’ять "Оскарів", зокрема, за найкращі костюми, музику та як найкращий фільм року. Найкращим режисером став Мішель Газанавічус, а найкращим актором Жан Дюжарден.

Жан Дюжарден

Нагорода за головну жіночу роль також цілком очікувано дісталася Меріл Стріп, яка зіграла Марґарет Тетчер у фільмі "Залізна леді". Загалом ця акторка має рекордну кількість номінацій на "Оскар" - сімнадцять, і тричі виграла статуетку.

Головними конкурентками Стріп цього року були Ґленн Клоуз, яка зіграла у фільмі "Таємничий Альберт Ноббс", та Віола Девіс, яка з’явилася у "Прислузі". Клоуз заслуговувала на "Оскар" чи не найбільше. Вона мріяла зіграти свою героїню цілих чотирнадцять років і весь цей час шукала кошти на постановку фільму. Вона чудово вжилася в образ вікторіанської жінки, яка змушена удавати з себе чоловіка. Заради омріяної ролі Клоуз довелося спотворити обличчя за допомогою спеціального гриму.

Меріл Стріп у ролі Маргарет Тетчер

Зрештою, і «Залізну леді», і "Таємничого Альберта Ноббса" важко назвати видатними фільмами, проте акторські зусилля Ґлен Клоуз були не менш героїчними, ніж спроби Меріл Стріп втілити хвору на маразм вісімдесятирічну Тетчер. Проте "Залізна леді" вирвала у "Альберта Ноббса" і нагороду в номінації найкращий грим.

Крістофер Пламмер у 82 роки отримав свого першого "Оскара"

Приз за найкращу чоловічу роль другого плану отримав Крістофер Пламмер за фільм "Початківці". Це була його друга номінація (попередня була за роль Льва Толстого у "Останньому воскресінні") та перший "Оскар". Пламмер, якому минуло 82 роки, став найстарішим актором, що отримував цю нагороду.

Октавія Спенсер стала кращою актрисою другого плану

Із Пламмером у цій номінації змагався і його ровесник Макс фон Сюдоф, який зіграв роль Пожильця у фільмі "Жахливо далеко та надзвичайно близько". Сюдоф також має дві номінації на "Оскар". Парадоксально, але цей актор, який знявся у багатьох знаменитих фільмах Берґмана і досі не отримав золотої статуетки.

"Оскар" за жіночу роль другого плану отримала Октавія Спенсер, яка зіграла Мінні у фільмі "Прислуга". Зрештою, ця стрічка, яка мала три номінації, здобула лише одну нагороду.

"Хранитель часу" отримав п’ять "Оскарів" - за спецефекти, за зведення звуку, і за звук, за операторську роботу та за роботу художника-постановника. Режисер стрічки Мартін Скорсезе за "доброю" оскарівською традицією залишився без статуетки, а сама картина – без головних нагород.

"Хранитель часу" залищився без головних "Оскарів"

Іранська стрічка "Розлучення Надера і Симін" Асґара Фархаді здобула "Оскар" як найкращий іншомовний фільм. Ця картина про сімейні стосунки, брехню та релігію отримала Золотого Ведмедя на Берлінале. Критики вважали фільм головним претендентом на перемогу в цій номінації, тож вердикт академіків великим сюрпризом не став.

"Розлучення Надера і Симін" стала кращою іншомовною стрічкою

Стрічка Вуді Аллена "Опівночі у Парижі", яка із несподіваним успіхом пройшла у США, не залишилася без "Оскара". Аллен отримав нагороду за найкращий оригінальний сценарій.

Він не вперше перемагає саме як сценарист.1977 року картина Аллена "Енні Голл" здобула чотири статуетки. Сам Аллен був нагороджений за найкращу режисуру та за найкращий оригінальний сценарій (спільно із Маршалом Брікменом). 1987 року він отримав "Оскар" за сценарій до фільму "Ханна та її сестри". Аллен принципово не відвідав жодну із церемоній, і цього разу також залишився вірним собі.

Фільм "Північ у Парижі" приніс Вуді Аллену винагороду за кращий сценарій

У номінації найкращий анімаційний фільм року змагалися аж три мультиплікаційні блокбастери: "Кіт у чоботях" Кріса Міллера, "Панда кун-фу 2" Дженніфер Ю та "Ранґо" Гора Вербінського. Зрештою, переміг саме фільм Вербінського, для якого це була перша номінація і, відповідно, перша перемога. Втім, дуже дивно що у перелік номінантів на цю нагороду не потрапив чудовий мультик "Ріо" Карлоса Салдани. Він лише номінувався за найкращу пісню.

"Ранґо" визнали кращим анімаційним фільмом

Також цілком несправедливим видається ігнорування академіками яскравого фільму "Драйв" Ніколаса Віндінґ Рефна, який отримав лише номінацію за монтаж звуку, та картини "Джен Ейр" Кері Фукунаґи, яка висувалася за дизайн костюмів.

Також несправедливо обійшли увагою цьогорічного дебютанта – юного Томаса Горна, який прекрасно зіграв головну роль дев’ятирічного хлопчика у фільмі "Жахливо далеко та надзвичайно близько".

Взагалі, цьогорічний "Оскар" неприємно вразив мізерною кількістю справді достойних картин. Особливо це зауваження стосується номінації за найкращий фільм року. Рік тому за це звання змагалися 10 справді цікавих, неординарних та майстерно знятих стрічок.

Цього разу на церемонії панували картини, яких можна сміливо назвати "попсою" - милі, але нічим не оригінальні роботи на кшталт того самого "Артиста", "Бойового коня", "Прислуги" та "Опівночі у Парижі".

Тим часом справді цікаві стрічки на кшталт "Людини, яка змінила все" Беннета Міллера і "Дерева життя" Терренса Маліка взагалі залишилися без нагород. Обійшли академіки стороною і перший мистецький фільм у 3D – "Піну" Віма Вендерса, який номінувався як найкраща документальна стрічка.

Попри цирк, маппетів і Біллі Крістела, саме цьогорічний "Оскар" можна назвати розчаруванням, і через вибір академіків, і через невелику кількість справді хороших стрічок.

Фото з сайту imdb.com

Реклама:

Головне сьогодні