"ЄвроФешн": що об’єднує моду та футбол?

14
20 березня 2012

Тільки-но відгримів Тиждень моди, а в Києві організували ще одну подію, яка має на меті об’єднати моду з актуальною цього року для України футбольною тематикою.

"ЄвроФешн" ("EuroFashion") – спеціальний проект Українського Тижня Моди, присвячений 30-им ювілейним модним сезонам в Україні та чемпіонату Європи з футболу ЄВРО 2012.

16 дизайнерів – представників країн-учасниць чемпіонату ЄВРО 2012 – стали своєрідними "послами моди" своїх держав і відзначили 14-й Чемпіонат Європи з футболу показами в Мистецькому Арсеналі.

  Учасники проекту та організатори

Серед країн-учасниць: Велика Британія, Греція, Данія, Ірландія, Іспанія, Італія, Нідерланди, Німеччина, Польща, Португалія, Росія, Франція, Хорватія, Чехія, Швеція та Україна.

"Ми б хотіли об’єднати моду Європи, а не лише політику чи спорт," – розповідає голова оргкомітету UFW Ірина Данилевська.

До того ж, проект приурочили до Всесвітнього дня води, тож до фестивалю залучили навіть представників ООН, а куратором проекту зробили темношкіру супермодель-гуманістку Джі Дієнґ, яка вже не вперше відвідує Україну, але в нинішній приїзд примудрилася сильно отруїтися водою з-під крану. Тож тепер не з чуток знає про проблеми, якими опікується.

Арт-перформанс "ЩЕ" художниці Зінаїди Ліхачової. Тему води підтримали театральним дійством 

У відборі послів моди від кожної країни пішли простим шляхом: запитали рекомендацій від національних тижнів моди кожної країни. Так серед учасників опинилося багато молодих імен з юнацьким креативом та авангардних художників.

Делегації з країн-учасниць привезли до Києва актуальні колекції одягу, які нещодавно були показані на національних тижнях моди або на загальноєвропейських. Це була основна умова участі в проекті.

Виключенням стала Вікторія Андреянова – представник від Росії, прем’єра колекції якої пройде лише за два тижні в Москві. Але дизайнерка привезла фрагмент дуже символічної для себе колекції, оскільки вона була представлена в рамках персональної виставки під провокаційною назвою "Неодягнена країна", присвяченої 20-річчю творчої діяльності Вікторії Андреянової, що відбувалась в грандіозному приміщенні "Манежу" в Москві.

  Колекція Вікторії Андреянової (Росія)

Для учасників проекту подія носить менше професійний, а більше суспільно-культурний характер.

Проект не переслідує жодної комерційної цілі – ніяких шоурумів чи розповсюджень не планується. У зв’язку з цим європейські делегати прилетіли до України маленькими командами.

"Найбільшою виявилася польська делегація у складі п’яти чоловік. Але й цього було достатньо для професійного проведення показів, адже ми робили їх нашими силами. А це 85 українських моделей, біля 40 стилістів-візажистів, близько 40 помічників з переодягання та підготовки одягу," – рапортує пані Данилевська.

"Я багато де брала участь, і я бачила як це робиться: в Росії зараз аж шість тижнів моди. Але тут все влаштовано бездоганно. Я себе відчула званим гостем! А для дизайнерських амбіцій це багато важить," – розповіла власні враження російська дизайнерка Вікторія Андреянова.

Дизайнери висловили задоволення не лише організацією проекту, але й тим, що в них з’явилась чудова можливість перезнайомитись. Хоча свято і носить відтінок футбольної тематики, жодних суперництв між країнами чи дизайнерами не помічено.

Колекція Ірини Каравай (Україна) 

"Представників глянцю до висвітлення події ми свідомо не залучали, щоб не було акценту виключно на моду. Але першим, хто написав про цей проект, став British Vogue. Вони уважно слідкують за творчістю Джоан Хайнс з Ірландії та вважають її однією з найкращих європейських дизайнерів."

На покази "ЄвроФешн" збираються здебільшого запрошені гості від Тижня Моди, партнери дизайнерів, іноземні гості від амбасад та навіть дехто з послів, зокрема був помічений та радо спілкувався з публікою Надзвичайний і Повноважний Посол Іспанії в Україні пан Хосе Родрігес Мояно, а також Надзвичайний і Повноважний Посол Російської Федерації в Україні Михаїл Зурабов, що приїхав безпосередньо на показ російської дизайнерки.

Чоловіча колекція бренду IvanMan (Хорватія) 

Кожне дефіле складається з двох частин: окремих міні-показів від двох послів моди. Саме це і мало б бути схоже на "футбольно"-творчий двобій на подіумі. Так французький дизайнер "гратиме" з італійським, український – з іспанським, а польський – з брендом з Великої Британії.

Розповідає пані Данилевська: "Найпростіше було об’єднати першу пару. Це, безперечно, Україна – країна, що приймає ЕВРО, та Іспанія, яка частіше за інших вигравала титул чемпіона Европи з футболу."

Завершуватиме модний марафон Польща.

Організатори обіцяли лише окремі витяги з колекцій євро-гостів, але судячи вже з першого дня, майже повноцінні колекції привезли до Києва європейські гості.

Організаторові проекту Ірині Данилевській серед побаченого ще в процесі примірок припали до смаку колекції від Данії та Ірландії за високу художню якість, та хорвати – за суцільно чоловічу колекцію.

Розпочав фестиваль моди показ-двобій української дизайнерки Ірини Каравай та представниці Іспанії. Вже після першого показу захоплена публіка висловлювала бажання прикупити щось із продемонстрованого. Не зважаючи на повну відсутність комерційного підґрунтя, життєрадісна кольорова колекція Агати Руїз де ла Прада так припала до смаку київській публіці, що дизайнерку встигли неодноразово перепитати, як придбати її речі і коли ж вони будуть продаватися в Україні.

Колекція Агати Руїз де ла Прада (Іспанія) 

Більш детальний огляд колекцій від 16 європейських дизайнерів читайте в наступному репортажі.

Фото Дмитра Ларіна та з сайту Українського Тижня Моди (http://fashionweek.ua/eurofashion/)

powered by lun.ua