Художник малює димом у підібраних на вулиці пляшках
Американський художник Джим Дінджиліан (Jim Dingilian) малює всередині порожніх пляшок, використовуючи дим від свічок.
Для створення своїх картин у склі він збирає порожні пляшки лікеру різної величини, форми і кольору. Художник підбирає їх практично будь-де: на узбіччях доріг, у сміттєвих баках, на парковках.
Дінджиліан розглядає кожну пляшку як "артефакт споживання, захвату чи страху" – і це навіює йому нові образи і проглядає в тематиці його робіт.
Художник часто зображує зарослі двори, згорілі автомобілі під мостами або в інших місцях запустіння на околиці передмістя, які можуть бути пов'язані з минулими життями пляшок.
Аби зробити "темні візуалізації", Дінджиліан запалює свічку, дозволяє полум'ю горіти у пляшці, вкриваючи її зсередини шаром сажі від диму. Потім він делікатним зшкрябуванням видаляє чорне там, де потрібно для втілення задуму. Твердою рукою майстер повільно очищує від кіптяви скло маленьким пензлем, прикріпленим до дюбеля, який він підвішує в центрі пляшки. За допомогою різного натиску і контролю зап'ястя м'які шари відділяються, залишаючи чорний попіл як "позитив" внутрішнього зображення.
Пляшки Дінджиліана схожі на мистецькі скляні годинники, які схоплюють момент часу в межах своїх кордонів.
"Мініатюрні картини, які я зображую, - це місця на околиці міста, які здаються таємничими чи навіть дещо загрозливим, незважаючи на свою банальну природу", - каже Джим.
"Пляшки також оповідають про гріхи. Знайдені на узбіччях доріг або в траві на краю парковки, порожні пляшки лікеру є артефактами споживання, захвату чи жаху. В якості арт-об’єктів вони стають пісочним годинником видів, їхні висушені інтер'єри тепер населені тьмяними спогадами", - додає Дінджиліан.
Його роботи можна побачити в галереях по всіх Сполучених Штатах Америки. Зокрема ще цього літа вони виставлялися в Музеї мистецтва й дизайну (The Museum of Arts and Design) в Нью-Йорку на виставці "Виметене геть: Пил, попіл та бруд у сучасному мистецтві" та в Музеї сучасного мистецтва Олдріча (The Aldrich Contemporary Art Museum) в Коннектикуті.
Окрім пляшок, Дінджиліан також "малює" атмосферні пейзажі на старих шкільних дошках, витираючи з них графіт, а з алюмінієвих пляшок з-під пива та інших напоїв він створює об’єкти, подібні на дагеротипи з 19 сторіччя.
Починав свою кар’єру Дінджиліан як фотограф. І решта його робіт, хоч і не фотографічні, – теж пов’язані з природою та історією фотографії.
За матеріалами inhabitat.com, amusingplanet.com, aldrichart.org