"Порочна пристрасть" та "Будинок в кінці вулиці " - злочин та родинне щастя
Від 11 жовтня на українських екранах демонструються: драма "Порочна пристрасть" Ніколаса Джарекі, фільм жахів "Будинок в кінці вулиці" Марка Тондерая, мультфільм "Аеротачки 3D" Тоні Танґа, комедія "Кохання з акцентом" Резо Ґіґінеішвілі та комедія "Давай, до побачення" Деріла Вейна.
На кілька мільйонів доларів більше
Колись старий Джек Ворнер – один із власників компаній Ворнер Брезерс – нарікав, що у фільмі "Бонні та Клайд" неможливо збагнути, хто хороший, а хто поганий. Цією ж реплікою можна схарактеризувати й героїв американської стрічки "Порочна пристрасть", в якій йдеться про світ фінансового спекулянта Роберта Міллера (Річард Гір) - теж свого роду цинічного грабіжника.
Щоправда, він не вдирається до банків із зброєю в руках, а вершить свої оборудки в затишних мангеттенських офісах, легко оперуючи сотнями мільйонів доларів.
Роберту щойно виповнилося шістдесят. Цей сивочолий красень не лише чудово ладнає з дружиною (Сьюзан Сарандон), але й має пристрасну молоду коханку. Його дочка примножує сімейні статки, працюючи у батьковій корпорації.
Та над цієї безжурною імперією нависла загроза – Роберт заборгував 400 мільйонів доларів, і врятувати його від в’язниці може тільки продаж компанії. Справу необхідно залагодити негайно, проте потенційний покупець, схоже, вирішив передумати. На додачу, Роберт потрапляє в аварію, в якій гине його коханка. Тепер йому необхідно приховати сліди злочину та уникнути розголосу.
В оригіналі стрічка називається "Арбітраж", що значно краще відповідає її смислу, аніж калькована з російської назва "Порочна пристрасть". Згідно Вікіпедії, арбітраж – "це кілька логічно пов’язаних угод, спрямованих на отримання прибутку з різниці у цінах на однакові чи зв’язані активи…"
Простіше кажучи – спекуляція. Саме цим займається Роберт, щоби втриматися на плаву. Утім, "Порочна пристрасть" лише прикидається фільмом про фінанси. Насправді її головною темою є те, що американці цінують сильніше за гроші, – родинні цінності.
Роберт та його оточення настільки віддалися своєму "пороку", що починають спекулювати не лише грошима, але й почуттями найближчих людей. У результаті, усі слова про любов та відданість стають тільки "угодами, спрямованими на отримання прибутку". Стрічка переконливо доводить, що спекуляція родиною є гіршою за банкрутство та в’язницю, і герой матиме час, щоби зрозуміти це.
Режисер Ніколас Джарекі, для якого ця картина є дебютом у повному метрі, творить сильну та переконливу драму, в якій стикаються різні характери, і в якій немає правих та винуватих. Роберт відчайдушно намагається зберегти благопристойність, як він каже, - заради родини.
Заради цієї ж мети його вічно усміхнена й терпляча дружина починає вести власну гру. З іншого боку барикад - детектив Браєр (Тім Рот), який розслідує справу фінансиста, керуючись не законом, а насамперед ненавистю до багатіїв.
Стрічка "Порочна пристрасть" - це бездоганне поєднання міцного сценарію, професійної режисури та чудової акторської гри. І попри усі моральні недоліки головного героя, ми не можемо не співчувати його настирливості та винахідливості, так само як і відданості його друга Джиммі, чи наполегливості детектива Браєра.
Утім, останні кадри не приносить очікуваного полегшення – головна душевна боротьба героя, вочевидь, розгорнеться вже після фінальних титрів.
Оцінка фільму 5 з 5
Хто в домі живе?
Багато молодих акторів починали свою кар’єру в фільмах жахів, і нова голлівудська зірка Дженніфер Лоуренс не стала винятком. Щоправда її роль у новому фільмі "Будинок в кінці вулиці" виглядає кроком назад після номінованої на "Оскара" драми "Зимова кістка" та касово успішного бойовика "Голодні ігри". У горорі, чи то пак слешері, їй дісталася типова роль цнотливої школярки, яка намагається подолати маніяка з ножем.
За сюжетом, героїня Лоуренс – Елісса переїздить разом із матір’ю (Елізабет Шу) в невеличке провінційне містечко і дізнається, що у сусідньому домі колись сталася трагедія. Три роки тому, 13-ти річна дівчинка зарізала своїх батьків, а потім зникла десь у довколишніх лісах.
І поки турботлива матір намагається вберегти доню від небезпек пубертатного періоду, Елісса заводить дружбу із сином вбитої пари Раяном (Макс Тіріот). Незабаром, дівчина дізнається, що зло все ще живе поруч.
Стрічку "Будинок в кінці вулиці" важко розглядати як самостійне творіння – настільки багато там запозичень, навіть без враховування традиційних для горору кліше. Починається стрічка із кадрів, явно навіяних японськими фільмами жахів, зокрема "Прокляттям". Надалі можемо згадати про "Колекціонера" Вільяма Вайлера, і навіть про "Мовчання ягнят" Джонатана Демме, що його розв’язку запозичили творці картини.
Втім, така кількість "ідейних натхненників" нічим фільму не допомагає. Дія розвивається мляво, демонструючи нам то шкільні будні Елісси, то роботу її мами, то химерні флешбеки дивакуватого самітника Раяна.
Власне, трилера як такого там немає – фільм в основному фокусується на стосунках головних героїв та нагадує пересічну підліткову мелодраму, де йдеться про хорошу дівчинку, хлопця-парію та кількох бовдурів-спортсменів. Весь горор конденсується у фінальній сцені фільму, яка нарешті привносить у сюжет якийсь динамізм.
Колись у 70-х, в епоху зародження слешеру, цей жанр любили через відверту жорстокість та не менш відверту сексуальність. "Будинок в кінці вулиці" з його рейтингом "дітям до 13-ти", нічим не може порадувати любителів екранного насилля.
Утім, свою еротичну функцію стрічка таки виконує – режисер та оператор вочевидь були просто засліплені бюстом Дженніфер Лоуренс, і це одразу кидається у вічі. "Будинок в кінці вулиці" - це стрічка, де цицьки перемогли тесак, навіть на візуальному рівні.
Оцінка фільму 2 з 5
Аеротачки 3D/Sky Force 3D
Режисер: Тоні Танґ
Країна: США, Гонконг
Жанр: анімація, родинний
Літачок Тінні завжди пасе задніх у компанії великих літаків на чолі з капітаном Беном. Одного разу він намагається довести свій героїзм, і самовільно вирушає рятувати жителів міста від пожежі. Там Тінні потрапляє у біду, але капітан Бен рятує його ціною свого життя.
Пригнічений літачок відмовляється від польотів і йде працювати на шахту. Страхітлива пожежа на шахті пробуджує в ньому давні спогади, а також інстинкти пожежного літака. Рятуючи своїх друзів, Тінні розуміє, що його покликання – боротися з пожежами. Він повертається на аеродром, щоби рятувати від вогню рідне місто.
Кохання з акцентом/Любовь с акцентом
Режисер: Резо Ґіґінешвілі
В ролях: Надя Міхалкова, Анна Міхалкова, Артур Смольянінов, Іріна Пєґова
Країна: Росія
Жанр: комедія, романтика
П’ять короткометражних фільмів про людей різного віку, професій та національностей, поєднаних вічним та сильним почуттям - коханням.
Давай, до побачення!/Lola Versus
Режисер: Деріл Вейн
У ролях: Ґрета Ґервіґ, Джоел Кіннаман, Зої Лістер Джонс, Білл Пуллман
Країна: США
Жанр: комедія, романтика
Головна героїня стрічки Лола переживає справжній шок – наречений покидає її за три тижні до весілля. За допомогою друзів дівчина намагається знайти себе та своє місце у світі. Як живеться у ньому таким, як Лола – незаміжнім 30-ти річним дівчатам?