Кінопрем’єри тижня. Несподівана подорож та несподівані статки
Цього тижня на українські екрани виходять: фентезі "Хоббіт: Несподівана подорож" Пітера Джексона, драма "Остання іскра життя" Алекса Де ла Іґлесіа, фантастична комедія "Піщана людина" Пітера Луізі та трилер "Кінець світу" Хорхе Торрегросса.
Хоббіт: Несподівана подорож /The Hobbit: An Unexpected Journey
Режисер: Пітер Джексон
У ролях: Мартін Фрімен, Айян МакКеллан, Г’юґо Вівінґ, Кейт Бланшет, Крістофер Лі
Країна: США, Нова Зеландія
Жанр: фентезі, пригоди
Новозеландець Пітер Джексон відомий своєю кінематографічною багатослівністю – Кінг-Конга у однойменному фільмі він показав десь за годину після його початку, а коротеньку книжку Дж. Р. Р. Толкіна розтягнув аж на три частини. Цікаво, що режисер спочатку опирався ідеї кінобосів перетворити фільм на дилогію, але кількість та якість відзнятого матеріалу ніби-то змусила його до перевиконання студійних вимог.
Зрештою, кількість частин "Хоббіта" відходить на другий план після усіх труднощів, які спіткали Джексона та його команду на шляху до реалізації ідеї. 2010 року фільм покинув його тодішній керманич – режисер Гільєрмо дель Торо, сам проект вважався замороженим через брак коштів. Цілком можливо, що гроші знайшлися завдяки успіху іншої ескейпістської картини – "Аватар", принаймні "Хоббіт" відповідає заданому Кемероном стандарту, який полягає в створені максимального "ефекті присутності".
На відміну від трилогії "Володар кілець", "Хоббіт" необхідно дивитися лише у 3D, адже там, де має бути об’єм та перспектива, у форматі 2D ми бачимо тільки скупчення фігур та комп’ютерних "декорацій". Чимало сцен, як от панорама гірських палаців гномів, підземна битва із гоблінами та політ на орлах, мають за мету тільки потішити глядача захоплюючим атракціоном. Крім того, Джексон просто повторює свої візуальні прийоми із попередньої трилогії, як, скажімо, прольоти над фігурами подорожніх на фоні видовищного новозеландського пейзажу.
Загалом, "Хоббіт" значно веселіший, яскравіший та легковажніший за "Володаря кілець" і це відповідає настроєві оригінального твору, написаного Толкіним для своїх маленьких дітей. Нагадаю, що головний герой книжки хоббіт Більбо Беґґінс, проти своєї волі, вв’язується в авантюрний похід дванадцяти гномів за давно втраченим скарбом своєї нації. Цей сумирний домосід потрапляє у найнебезпечніші пригоди, вступає у бій із тролями, орками та вовкулаками, знайомиться із ельфами, а також знаходить чарівне кільце, яке робить свого власника невидимим.
Режисер витрачає чимало екранного часу, щоби логічно пов’язати дію "Хоббіта" із сюжетом "Володаря кілець", тож у фільмі час від часу з’являються епізоди, яких у оригінальному творі бути не могло. Також він додає у картину "дорослі" діалоги, які роблять її серйознішою за першоджерело. Джексон взагалі полюбляє різноманітні передісторії та генеалогії, тому його стрічка перетворюється із дитячої казки на своєрідне священне писання, в якому замість стародавніх євреїв землю Обітованну шукає розпорошене по Середзем’ю плем’я гномів. Втім, у "Хоббіті" немає месіанського трагізму трилогії, тож дивитися його значно веселіше.
Гноми у фільмі зображені ексцентричнішими за бундючного Гімлі із "Володаря кілець". Разом вони складають доволі комічну групу диваків у різнобарвному дранті, на чолі із запальним королем Торіном, який несе в своїх очах усі біди гномського народу. Прекрасний англійський комік Мартін Фрімен, який і зіграв молодого Більбо, чудово вписався у цю ватагу із своїм скромним шармом "маленького британця", здатного на великі подвиги. Цікаво, що у фільмі з’являється і Бенедикт Камбербетч, партнер Фрімена по серіалу "Шерлок", втім, тут йому дістався негативний персонаж.
Серед акторського складу стрічки є й старі знайомці – Єн Гольм (старий Більбо), Елайджа Вуд (Фродо), Айян МакКеллан (Гендальф), Кейт Бланшет (Галадріель), Г’юґо Вівінґ (Елронд) і улюбленець режисера Енді Серкіс, у очікуваній ролі Горлума. Сарумана знову втілив класик жарну горору 90-то річний Крістофер Лі, заради якого знімальна група навіть перемістилася на якийсь час із Нової Зеландії до Англії.
Загалом "Хоббіт: Несподівана подорож" виглядає гідним продовженням (чи початком?) вже культового "Володаря кілець". Це захоплююча і динамічна картина, яка чесно "відробляє" кожен епізод свого тригодинного хронометражу. Вона проводить свого глядача лісовими нетрями та засніженими гірськими хребтами та кидає у самісінький вир битви із лихими потворами. Може це й не та казка, якою ми захоплювалися у дитинстві, але вона є безперечно ідеальним атракціоном та незаперечним ствердженням могутності комп’ютерних кінотехнологій.
Оцінка фільму 4,5 з 5
Остання іскра життя/La chispa de la vida
Режисер: Алекс Де ла Іґлесіа
У ролях: Хосе Мота, Сальма Хаєк, Сантьяго Сегура, Бланка Портільйо
Країна: Франція, Іспанія
Жанр: драма
У італійському кіно є чудова традиція зображувати життя маленької людини як метафору, спектакль, чи то навіть релігійну містерію. Цей прийом, який уславив неореалістів, був згодом радикалізований Пазоліні та доведений до абсурду Паоло Віладжіо. Іспанець Алекс Де ла Іґлесіа знімає свій фільм "Остання іскра життя" у дуже схожому ключі. Він переносить трагічну оповідь про життя маленької людина на театральну сцену, проте додає до неї елемент своєї улюбленої циркової ексцентрики та навіть євангельські мотиви.
У фільмі йдеться про безробітного копірайтера Роберто (Хосе Мота), який марно намагається влаштуватися у модне рекламне аґентство. Його підтримує лише дружина (Сальма Хаєк), і саме заради неї Роберто вирушає у містечко поблизу Мадрида, щоби знайти готель, в якому вони колись провели медовий місяць. Проте не місці готелю він знаходить новий музей та археологічні розкопки давньоримського театру.
Блукаючи в темряві, Роберто падає прямісінько на арматуру і опиняється буквально "розіп’ятим" на сцені. Ані лікарі, ані пожежні не знають, як дістати залізяку, не пошкодивши мозок. Цілком несподівано для себе, Роберто стає головним героєм місцевих новин, а згодом – і національною знаменитістю. Він розуміє, що може продати свою історію та забезпечити родині безбідне існування. І ціною у цій грі є його власне життя.
У цьому фільмі немає традиційних для Де ла Іґлесіа гротесково-барокових тіл – уся монструозність ховається за пристойним вбраннях пересічних громадян. Потворами є зрадливі друзі-рекламники, медійні магнати, спраглі до сенсацій журналісти і навіть звичайний поліцейський, який намагається зняти страждання Роберто на свій телефон. Зрештою, герой також частково належить до цього світу,і лише передчуття смерті змушує його переглянути свою систему цінностей. І, за доброю традицією кінематографа Де ла Іглесіа, наймонструозніший на вигляд персонаж виявляється одним із найлюдяніших у картині.
Чимось "Остання іскра життя" нагадує знаменитий фільм "Нічия земля" Даніса Тановича, різниця тільки у тому, що жертва обставин цього разу дуже добре знає можливості мас-медіа та вміє ними маніпулювати. Ця картина не така яскрава та епатажна, як попередні роботи Де ла Іґлесіа. Вона дотепна і саркастична, і водночас сповнена повчальності на тему родинних цінностей, яка інколи голлівудських масштабів. Загалом, це цікава сатира на сучасні ЗМІ та мас-медійні пріоритети, для яких турбота про людське життя стає товаром, а звичайна людина може розраховувати на увагу до себе лише у разі трагічної смерті.
Оцінка фільму 4,5 з 5
Піщана людина/Der Sandmann
Режисер: Пітер Луізі
У ролях: Фабіан Крюґер, Ірен Брюґґер, Біт Шлеттер
Країна: Швейцарія
Жанр: комедія, фантастика
Одного дня Бенно знаходить пісок у своєму ліжку. Спочатку він не звертає на це увагу, та згодом піску стає все більше. Бенно відчуває, що його час спливає, тому звертається за допомогою до Сандри – власниці кав’ярні у його будинку. І хоча він ніколи не відчував до Сандри приязні, нові обставини змушують весь час думати про неї. Та хіба це допоможе йому розібратися із піском?
Кінець світу/Fin
Режисер: Хорхе Торрегросса
У ролях: Клара Лаго, Марібель Верду, Даніель Грао
Країна: Іспанія
Жанр: трилер
Невелика компанія друзів збирається разом на вихідні у гірській хатині, проте дивні явища залишають їх без комунікації із зовнішнім світом. Незабаром вони стають свідками апокаліпсису, передбаченого календарем Майя.
Усі фото www.kinopoisk.ru