Світові новинки лютого: Бріджит Джонс, посунься!
The Man Booker International Prize не так давно оголосив список фіналістів. 10 письменників і письменниць з усього світу – хтось із них отримає 60 тисяч фунтів стерлінгів.
Згідно з концепцією нагороди, журі відзначає письменників, чиї тексти перекладено англійською мовою. На відміну від The Man Booker Prize, журі ґрунтується не на оцінці окремого твору. Натомість оцінюється одразу корпус текстів, загальний внесок і літературну "вагу".
Поки чекаємо на рішення щодо переможця – варто звернути увагу на те, що нового сталося в англомовній літературі.
Наприклад, от-от BBC екранізує перший "дорослий" роман Джоан Ровлінг "The Casual Vacancy". Сама письменниця щаслива. Зізнається, що писала роман, уявляючи його на екрані. Результат побачимо 2014 року.
BBC екранізує перший "дорослий" роман Джоан Ровлінг "The Casual Vacancy". Фото Reuters |
Про це та інші "свіжаки" і пропонує поговорити "Українська правда. Життя" в лютому.
Комікс для дівчат
Всесвітньо відомі творці коміксів вирішили розв’язати "жіноче питання". "Marvel" спільно з "Hyperion Books" створюють нову серію та нових героїнь.
Залучити жіночу аудиторію до читання планують завдяки двом супер-героїням.
Перша - She-Hulk. Її символ – зелена помада. І очевидно це алюзія на персонажа Халка з однойменної серії коміксів.
Друга – Rogue, родом з серії "X-Men".
Обидві героїні мають надприродні здібності та… романтичні проблеми. В цьому полягає головна суть нових персонажів. Вони в першу чергу жінки, що мають своє соціальне, професійне та емоційне життя. І тільки в другу чергу – супер-героїні.
Насправді всі поза-героїчні конфлікти зведуться до любовних історій. За це образи She-Hulk та Rogue і критикують. Мовляв, знову історія про жінку, що шукає свого "того самого" хлопця.
Перевірити, чи стане історія супер-героїнь на ще одну казочку про пошуки Прекрасного принца, можна буде влітку. Саме тоді вийдуть перші книжки нової серії.
Занепад бібліотек і паперових книжок?
Одразу дві гучні тези про проблеми книжкового ринку прозвучали останнім часом.
Перший – факт про кризу книговидання, тобто спад ринку паперових книжок.
Згідно з нещодавно опублікованими цифрами, протягом 2012 року продаж паперових книжок упав на 74 мільйони фунтів стерлінгів.
Видавці називають причини – це економічна криза, складні умови збуту, а також розвиток ринку електронних книжок.
Зокрема "паперові" книгопродавці скаржаться на демпінг з боку продавців електронних книжок. Під час спеціальних кампаній книжки-бестселери можна було купити за пару десятків пенні.
Другу тезу озвучив автор книжок-бестселерів для дітей Террі Діарі. На його думку, бібліотека "вже віджила своє".
Цей письменник був одним з небагатьох, хто не виступав із протестами проти закриття бібліотек. Террі Діарі уточнює, що він не проти бібліотек як таких. Його критики зазнала насамперед їх традиційна робота. Письменник вважає застарілими засади Public Libraries Act, що було створено ще 1850 року.
Террі Діарі звертає увагу, що люди чомусь легко купують квитки в кіно – мовляв, чого б це їм сподіватися на читання безкоштовних книжок?
Інтерес у письменника тут насамперед фінансовий. Він пояснює: "Книжки – не є народною власністю, а письменники – це не Енід Блайтон, не жінка з середнього класу, що пише для розваги. Письменники мають заробляти на життя. Авторам, книгопродавцям і видавцям треба їсти. Ми ж не розраховуємо на те, що можна ходити їсти в бібліотеку їжі".
Ці ідеї вже отримали шквал критики, а сам письменник – чимало гнівних листів.
До цих ідей можна ставитися по-різному, але книжку Террі Діарі "The Horrible Stories" почитати варто. Її оцінили вже тисячі дітлахів.
В статті використано інформацію The Guardian