Кінопрем'єри тижня: небезпека американської психіатрії та датське кохання "за 50"

Від 14 березня на українські екрани виходять: психологічний трилер "Побічний ефект" Стівена Содерберґа, мелодрама "Кохання - це все, що тобі потрібно" Сюзанни Біер, фантастичний пригодницький фільм "Таймлесс. Рубінова книга" Фелікса Фкусштайнера, фільм жахів "Останнє вигнання диявола 2" Еда Ґасса-Доннелі та бойовик "Невловимі" Дена Бредлі.

Побічний ефект/Side Effects

Режисер: Стівен Содерберґ
У ролях: Руні Мара, Джад Лоу, Кетрін Зета-Джонс, Чаннінґ Татум
Жанр: психологічний трилер
Країна: США

Нова картина невтомного американця Содерберґа майстерно маскується під трилер на злободенну для його співвітчизників тему зловживання антидепресантами. Проте стрічка, яка в експозиції обіцяє глядачеві чергове розвінчання "лікарів-убивць", несподівано обертається на неонуар із нетиповими для цього жанру декораціями та фіналом.

"Побічний ефект" від самого початку грає із очікуваннями свого глядача. Дівчина Емілі, яка з’являється у перших епізодах, хибно видається головною героїнею стрічки, натомість справжнім протагоністом у цій історії є психіатр Джонатан, якому дівчина невчасно трапилася на життєвому шляху.

РЕКЛАМА:

Ця пацієнтка потрапила на прийом до Джонатана після невдалої спроби самогубства, спричиненого затяжною депресією. Захворіла дівчина після арешту її чоловіка Мартіна, який одразу з весільної церемонії потрапив на лаву підсудних. Після чотирьох років ув’язнення, Мартін повернувся додому, але Емілі так і не змогла прийти до тями.

Після консультації із попередньої лікаркою дівчини, Джонатан виписує їй новий антидепресант "Аблікса", проте ліки спричиняють у Емілі напади лунатизму; під час одного з них вона вбиває свого чоловіка. Психіатр докладає усіх зусиль, щоби дівчину визнали непідсудною, тим часом на нього самого чекають звинувачення у професійній некомпетентності та сімейні проблеми. Скоро в нього з’являється підозра, що невдале самогубство Емілі, убивство її чоловіка, та навіть призначення "Аблікса" – частина ретельно продуманого плану.

Содерберґ знімає першу третину "Побічного ефекту" як психологічну драму, в якій американці постають правдивою "нацією Прозака": на таблетках у картині сидять майже всі, а обговорення найефективніших ліків заміняє героям традиційні світські балачки. Проте режисер, як і його героїня Емілі, лише прикривається медичними проблемами, тож цілком несподівано "Побічний ефект" перетворюється на детектив із традиційним для нуару протистоянням фатальної жінки та її жертви-чоловіка.

Цей хитромудрий сюжет належить Скотту З. Барнсу – сценаристу "Ультиматуму Борна" та стрічок Содерберґа "Інформант!" і "Зараза". Втім, попри цікаве поєднання перевірених часом схем та сучасних контекстів, "Побічний ефект" виглядає досить старомодно. Особливо застарілою є колізія зі змовою двох лесбійок, яка немов би прийшла із трилерів щонайменше тридцятирічної давнини, коли між гомосексуальністю та криміналом традиційно ставили знак рівності.

Содерберґ та Барнс у своєму фільмі символічно помстилися усім кіношним femme fatale і дозволили Джонатану взяти правосуддя у свої руки. Втім, його спосіб відновлення справедливості виглядає не менш збоченим, аніж вчинений злочин, адже лікарська сваволя також є проявом насильства. Зрештою, вчинок Джонатана постає таким собі реваншем прихильника традиційної родини, зневаженого двома жінками, які відкинули нормативні сексуальні стосунки та ризикнули жити без чоловіків.

Оцінка фільму 3,8 з 5

Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в написанні матеріалу

Кохання – це все, що тобі потрібно/Den skaldede frisør

Режисер: Сюзанна Біер
У ролях: Пірс Броснан, Тріне Дюрхольм, Кім Бодніа, Папріка Стін, Себастьєн Єссен
Жанр: мелодрама
Країни: Франція, Німеччина, Італія, Швеція, Данія

Три роки тому драма Сюзанни Біер "Помста" здобула "Оскар" як найкращий іншомовний фільм. Йшлося про помсту маленького хлопчика хуліганові, який привселюдно принизив його батька. Наступна стрічка режисерки не така похмура, хоча у ній ідеться водночас і про боротьбу з раком, і про адюльтер. В міжнародному прокаті фільм охрестили "Кохання – це все, що тобі потрібно", але його оригінальна назва "Лиса перукарка", яка влучно характеризує характер головної героїні Іди.

Ця надзвичайно добра жінка живе заради свого чоловіка Лайфа, який фактично сів їй на шию. Вона продовжує працювати перукаркою, навіть борючись із раком грудей та ховаючи під перукою полисілу від хіміотерапії голову. Проте спокійне життя Іди закінчується, коли вона застає свого чоловіка з коханкою.

Особисті негаразди жінки відходять на другий план, коли вона дізнається про весілля своєї дочки Астрід. Іда вирушає до Італії, де на віллі батька нареченого має відбутися церемонія. Там вона знайомиться із майбутнім сватом Філіпом і між ними виникає симпатія. Тим часом стосунки молодят починають розладнуватися.

Фабула фільму Бієр чимось нагадує відомий мюзикл "Мама мія!" – тут теж наявний конфлікт між батьками та дітьми, який приводить перших до поспішного шлюбу, а других до роману під середземноморським сонцем. До того ж роль романтичного холостяка середніх років в обох картинах зіграв Пірс Броснан, щоправда, у стрічці Бієр йому не довелося співати.

Колізії у картині зводяться до самопізнання кожного з головних героїв, а пожвавлює цей процес присутність ексцентричних родичів молодят та їхні шалені вчинки. Скажімо Лайф – нудний і товстошкірий чоловік - заявляється на весілля дочки зі своєю вульгарною молодою коханкою. Настирна тітка нареченого безперервно пиляє свою похмуру дочку-підлітка, а також безнадійно намагається спокусити Філіпа. Натомість сам молодий відкриває у собі гомосексуальні вподобання та починає залицятися до симпатичного слуги.

Єдиними "нормальними" людьми в картині виявляються Іда та Філіп, і саме на їхню долю припаде красиве й мелодраматичне екранне щастя.

Стрічка "Кохання – це все, що тобі потрібно" абсолютно невигадлива та передбачувана, проте вона чудово підійде для відпочинку та нагадає про сонце, літо і пляж. Біер не шкодує барв для запаморочливих італійських видів та архітектури, а доповнює яскраву картинку романтична музика, симпатичні герої з непростою долею та життєствердний фінал.

Оцінка фільму 3,5 з 5

Таймлес. Рубінова книга/Rubinrot

Режисер: Фелікс Фкусштайнер
У ролях: Марія Еріх, Янніс Нівенер, Лаура Берлін
Жанр: фантастика, пригоди
Країна: Німеччина

Екранізація однойменного роману Керстін Ґір, в якій йдеться про шістнадцятирічну мандрівницю в часі Ґвендолін. Цей талант дістався дівчинці від прабабусі, і тепер школярка змушена відкрити для себе небезпечні таємниці мандрівників у часі та виконати важливу місію, до якої вона зовсім не готова.

Останнє вигнання диявола 2/The Last Exorcism Part II

Режисер: Ед Ґасс-Доннелі
У ролях: Ешлі Белл, Джулія Ґарнер, Тара Ріґґс
Жанр: фільм жахів
Країна: США

Продовження історії про одержиму дияволом дівчину Нелл Світцер. І хоча у першій частині вона позбулася демона, він не збирається так просто відпускати свою жертву.

Невловимі/Red Dawn

Режисер: Ден Бредлі
У ролях: Кріс Гемсворт, Джош Пек, Джош Гатчерсон
Жанр: бойовик
Країна: США

Рімейк знаменитого бойовика Джона Міліуса "Червоний світанок" (1984). На маленьке американське містечко нападає комуністична армія, цього разу не радянська, а північнокорейська. І доки місто охоплене терором і панікою, група підлітків тікає в ліс, де засновує партизанський загін "Росомахи". Саме їм доведеться рятувати батьківщину від чужоземного поневолення.

Фото www.kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні