Фестиваль "Нелюдської музики": роботи і тварини створюють музику

— 18 березня 2013, 11:29

Робот грає на басах, бормашини видають симфонію на 100 ватт, а мобільний телефон дає рояльний концерт чи грає оперу. До всього цього люди майже не причетні – ні під час компонування, ні під час показових виступів. Роль людини зведено до мінімуму, пише "Німецька хвиля".

Найважливіша мета фестивалю - щоби глядачі засумнівалися у своїх уявленнях про людство.

Куратор Детлеф Дідерихсен перераховує: "Хто така людина? Де її межі? Звідки вона походить і куди йде? Ідея полягає в тому, щоб ступити крок убік і новими очима поглянути на людський рід. Аби цього досягти, ми обрали музику, адже це - одне із найінтимніших мистецтв. Так можна створити новий портрет людства".

Експонати скульптора Коля Куґлер - фігури сера Елтона Молодого та "фрикуватий басист" ("Afreakin Bass Playert" на титульному фото) - керовані роботом.

"Я задав головну тему, а як це буде втілено, вирішує робот, - пояснює митець. - Він має власні бажання і власний стиль. Я лише, так би мовити, кажу бітам і байтам, що вони мають робити".

Тим часом американський музикант Девід Ротенберґ далекий від запрограмованого світу роботів. Він записав симфонію зі звуків дерев'яних духових інструментів та... комашиного дзижчання для свого альбому "Комахи" ("Bugs"). Ротенберґ полюбляє використовувати музику тваринного світу.

"Найпростіше – записати звуки. У цьому допомагає якісна техніка. Але справжній виклик – наживо грати серед природи й чекати, що буде, - ділиться музикант. - Найскладніше грати серед горбатих китів: вони виспівують довгі складні звуки й іноді доходить до того, що грають разом зі мною. Думаю, тварини створюють усі види музики. У природі можна знайти набагато більше музичних елементів, ніж у мові".

Іноді натхнення митців збуджувала проста гра слів.

Наприклад, виходець із Берліну, електромузикант Ендрю Пеклер створив інсталяцію, яка називається "Prepaid Piano" – так само, як і відома однойменна композиція Джона Кейджа.

"Prepaid Piano" складається з п'яти мобільних телефонів, розміщених на струнах роялю, - пояснює Пеклер. - Публіка отримує номери і може дзвонити. Вібросигнал змушує струни рухатися. Звук посилюють мікрофони і передають на електричний прилад, який моделює звук - і так до наступного дзвінка".

Реклама:

Головне сьогодні