Тест

Яскравий Нью-Йорк із "Великим Гетсбі" та похмурий космос у "Стартреку"

Від 16 травня на українських екранах демонструються: драма "Великий Гетсбі" База Лурмана, фантастичний пригодницький фільм "Стартрек: Відплата" Джея Джея Абрамса, кримінальна комедія "Відв’язні канікули" Гармоні Коріна, фантастична драма "Кохання" Вільяма Юбенка та фільм жахів "Пустище" Даррена Ліна Боусмана.

Великий Гетсбі/The Great Gatsby

Режисер: Баз Лурман
У ролях: Леонардо ДіКапріо, Тобі Маґваєр, Кері Малліґан, Айла Фішер
Жанр: драма
Країна: США, Австралія

У новій екранізації знаменитого роману "Великий Гетсбі" австралійцеві Базу Лурману вдалося поєднати свій ексцентричний, яскравий стиль із врівноваженою та багатою на метафори прозою Френсіса Скотта Фіцджеральда, і водночас передати драматизм та глибину першоджерела. Роман вийшов друком 1925 року і став пам’ятником епохи "ревучих 20-х", коли США переживали неймовірний економічний підйом, а новоспечені багатії тринькали гроші на дорогі цяцьки та вечірки.

Письменник, від імені свого персонажа Ніка Карравея, препарує тогочасні вершки американського суспільства, виявляючи, що воно наскрізь прогнило, і складається із лицемірних, пихатих та зарозумілих людей із порожніми серцями та душами. Представникам золотої молоді він протиставив правдивого героя свого часу – нувориша та self-made man Джея Гетсбі, який вийшов із найбрудніших низів і став королем Нью-Йорка, аж доки удача не відвернулася від нього.

У 1920-ті таких людей з’явилося чимало, і ставлення до них було неоднозначним – американські "аристократи" радо користувалися їхніми грошима та зв’язками, проте ніколи не вважали їх рівнею собі. Фіцджеральд прямо заявляє, що усі ці люди не варті й мізинця Гетсбі, який попри брудні махінації на біржі, залишається ідеалістом та мрійником. Зрештою, кримінальна діяльність є лише його шляхом до "американської мрії", та й на цю криву стежку він став лише через кохання до жінки, яка врешті-решт так і не змогла оцінити його самопожертви.

Лурман майже не відходить від сюжетної канви роману. Він забирає кілька побічних сюжетних ліній, зосереджуючись на любовному чотирикутнику, куди потрапили подружжя Дейзі та Тома Бьюкененів, а також закоханий у Дейзі Джей Гетсбі та простодушна коханка її чоловіка Тома. Головний герой Нік та його подруга-гольфістка стають мимовільними спостерігачами їхньої драми.

Усі ці події стають сюжетом для книжки Ніка, яку він пише у божевільні, лікуючись від депресії та алкоголізму. Цей привнесений сценаристами епізод дещо спрощує і роман, і його головного героя, проте принцип обрамленої історії якнайкраще виправдовує режисерський підхід Лурмана, який привніс у ретро-стрічку чимало новочасних деталей.

Лейтмотивом "Великого Гетсбі" стає фраза про течію життя, яка постійно відносить нас назад у минуле. І Лурман повністю віддається цій течії, включаючи у своє екранне дійство елементи відомих кінокартин, серед яких можна згадати і "Вікно у двір", і "Кабаре", і навіть "Марію-Антуанетту", з якою стрічку поєднує сучасна закадрова музика, що вона підкреслює хаотичність тогочасного життя.

Лурман вповні віддається своїй любові до танцювальної ексцентрики у епізодах вечірок Гетсбі. Це яскраве і божевільне видовище, де під ритми сучасної музики прекрасні та витончені панянки витанцьовують у п’яному екстазі під мерехтіння конфетті й бокалів з шампанським. Режисер намагається зробити свою картину максимально емоційною, і у цьому йому допомагають видовищні трансфокаторні наїзди, рапіди, суб’єктивна камера і комп’ютерні спецефекти. А посилює враження 3D формат, який здається у цьому ретро-фільмі цілком доречним.

Лурману вдається поетично візуалізувати численні метафори роману, і передати його настрій та стиль. Скажімо, білборд із рекламою окуліста (намальовані на синьому тлі очі в дротяній оправі), про який неодноразово згадує герой фільму Нік, перетворюється у фільмі на всевидюче божественне око, яке байдуже спостерігає за драмою двох родин. Лурман дотепно стилізував цю рекламу під першу обкладинку "Великого Гетсбі", виконану в стилі ар-деко, і вона стала правдивим символом його картини.

Втім, фільм "Великий Гетсбі", це не лише візуальна ексцентрика, а й продумані й переконливі акторські роботи усіх без винятку виконавців головних ролей. Попри усю зображувану розкіш, ця стрічка, насправді камерна любовна історія, яка розгортається в обмежених декораціях, і вимагає від акторів майже театральної виразності. Картина "Великий Гетсбі" багата і на яскраві кольори, і на глибокі емоції, тож її глядачеві не вдасться занудьгувати, читав він роман Фіцджеральда чи ні.

Оцінка фільму 5 з 5

Стартрек: Відплата/Star Trek Into Darkness

Режисер: Джей Джей Абрамс
У ролях: Бенедикт Камбербетч, Кріс Пайн, Закарі Квінто, Саймон Пеґґ, Зої Салдана, Антон Єльчин
Жанр: фантастика, пригоди
Країна: США

Дія стрічки "Стартрек: Відплата" відбувається десь через рік після того, як екіпаж космольоту "Ентерпрайз" знешкодив небезпечного ромуланського злочинця Нерона. Капітан Джим Тиберій Кірк успішно керує кораблем, а його помічник командор Спок продовжує зустрічатися із радисткою Ухурою. Хитку рівновагу на командирському містку порушує непередбачувана ситуація – "Ентерпрайз" рятує від загибелі планету, нехтуючи при цьому цілою низкою законів Зоряного флоту.

Чесний Спок розповідає керівництву про позаштатний випадок, і Кірк втрачає звання капітана. Проте несподівана атака колишнього офіцера Зоряного флоту на приміщення бібліотеки та штаб командування повертають Кірка у капітанське крісло."Ентерпрайз" розпочинає полювання на злочинця, проте незабаром команда відкриває таємницю, яка ставить під загрозу мир у галактиці.

Загалом, аналізувати фільми Джея Джея Абрама марна справа, надто вже вони подібні один на одного. "Стартрек: Відплата" не є винятком серед робіт режисера, що в них на першому місці завжди атракціон комп’ютерних спецефектів, а вже на другому простий і невибагливий сценарій.

Друга частина "Стартреку" у своєму розвитку логічно доповнює картину-попередницю: командор Спок продовжує розриватися між вулканською стриманістю та людською емоційністю, а капітан Кірк ніяк не подолає власну самовпевненість. Врешті-решт, наприкінці фільму усі герої мають винести для себе важливий урок дружби та солідарності, а також вирішити особисті проблеми.

"Стартрек: Відплата" слідом за "Залізною людиною 3" відкриває сезон літніх блокбастерів, що їх традиційно відносять до легкого та розважального "попкорнового" кіно. Та на відміну від "Залізної людини 3" другий "Стартрек" навіть не пробує вийти за межі жанрових штампів – це прямолінійне і простодушне видовище, де усі рефлексії віддані лише одному Споку, та й то на рівні "виказувати чи ні свої потаємні переживання перед коханою дівчиною".

Втім, навіть у цьому фільмі можна знайти трохи сенсу. Скажімо, у першому "Стартреку" об’єднані сили Федерації протистояли Нерону, такому-собі протонаціоналісту, який вважав, що життя його власної планети важливіше за благополуччя інших.

Сюжет стрічки "Стартрек: Відплата" нагадує сценарій воєнних дій на Близькому Сході. Для контролю агресивних чужопланетян, земний високопосадовець дає волю злочинцеві із надзвичайними здібностями, і коли той починає сам бути загрозою для Землі, направляє ракети на чужинську планету, де він переховується.

Проте командування "Ентерпрайзу" вочевидь дотримується ліберальних цінностей, і своїми діями доводить глядачам, що війна нікому не потрібна, як і бомбардування безвинних планет. А сам сюжет переконує, що "патріотичні" місії проти далеких ворогів часто прикривають чиїсь ниці інтереси.

Втім, головне у цій картині не її інтерпретації, а спецефекти та пригоди, і вони справді здатні викликати захват. "Стартрек: Відплата" поєднує у собі елементи фантастичного бойовика із сутичками на далеких планетах, заплутану детективну інтригу та фільм-катастрофу, дія якого відбувається як у небі, так і на Землі. Окрема принада цієї картини – поява улюбленого "Шерлока" Бенедикта Камбербетча у ролі холоднокровного суперзлочинця Хана.

Оцінка фільму 3,5 з 5

Відв’язні канікули/Spring breakers

Режисер: Гармоні Корін
У ролях: Ванесса Гадженс, Селена Гомес, Ешлі Бенсон, Рейчл Корін, Джеймс Франко
Жанр: комедія, кримінальний
Країна: США

Четверо дівчат, які дружать ще зі школи, відверто нудьгують у коледжі. На весняних канікулах студентки мріють як слід розважитися, та грошей у них обмаль. Помізкувавши, вони обирають не зовсім законний шлях підробітку. Подруги вірять в успіх, бо допомагати їм береться крутий репер на прізвисько "Чужий".

Кохання/Love

Режисер: Вільям Юбенк
У ролях: Ганнер Райт, Корі Річардсон, Бредлі Горн
Жанр: фантастика, драма
Країна: США

Стрічка поєднує у собі дві історії, між якими відстань у 175 років. У недалекому майбутньому астронавт Лі Міллер, який перебуває сам-один на космічній станції несподівано втрачає зв’язок із Землею. Спочатку він страждає від самотності, проте незабаром ресурси станції вичерпуються і він змушений розпочати боротьбу за життя. Тоді він і знаходить щоденник чоловіка, який жив 1986 року і відкриває для себе багато нового.

Пустище/The Barrens

Режисер: Даррен Лінн Боусман
У ролях: Стівен Моєр, Міа Кіршнер, Еллі МакДональд
Жанр: жахи
Країна: США

Фільм від режисера трьох частин франшизи "Пилка" та горору 11-11-11 Даррена Лінна Боусмана.

Разом із дружиною та дочкою Ричард вибирається відпочити у віддалених соснових лісах. Там він зустрічає студентів, які розповідають страшну історію про Диявола з Джерсі, який загубив життя не одного туриста. Ричард не схильний вірити у казочки, проте незабаром він починає відчувати присутність Диявола. Він поволі втрачає глузд, і вже не може бути впевненим де ховається демон – у лісі, чи в його власній душі.

Усі фото з www.kinopoisk.ru