Кінопрем’єри тижня: Новий Вонг Кар Вай та фінальне "Похмілля у Веґасі"

Від 30 травня на українських екранах демонструються: біографічна драма "Великі майстри" Вонга Кар Вая, комедія "Похмілля: Частина ІІІ" Тодда Філліпса, драма "Істальгія" Дар’ї Онищенко та анімаційний пригодницький фантастичний фільм "Епік" Кріса Веджа.

Великі майстри/Yut doi jung si

Режисер: Вонг Кар Вай
У ролях: Тоні Люн Чу Вай, Джан Цзиї, Юень Ву-Пін, Кунґ Ле
Жанр: бойовик, біографічний, драма
Країна: Гонконг, Китай, США

Нова стрічка режисера Вонга Кар Вая "Великі майстри" розповідає про життя легендарного кунгфуїста Іп Мана, який, за переказами, був вчителем самого Брюса Лі. Втім, фільм аж ніяк не назвеш байопіком у традиційному значенні цього слова, адже тут йдеться не тільки про життя відомого бійця. Життєва драма Іп Мана стає частиною загальної історії кількох шкіл кунг-фу, які пережили свій розквіт перед Другою світовою війною, потерпали під час японської окупації та відродилися у повоєнному Гонконгу.

Дія стрічки починається наприкінці 1930-х років, коли китайські школи кунг-фу були могутніми та впливовими. Їхні представники збиралися у борделі міста Фошань, аби вирішити свої питання, послухати музику та відпочити. Ідилія закінчилася, коли керівник найстарішої школи вирішив знайти собі спадкоємця. Найбажанішим кандидатом виявився Іп Ман, який мав на меті об’єднати усі школи кунг-фу в одну. Проти цих ідей виступила горда дочка старого майстра - леді Ер, а також його надто амбітний учень.

Леді Ер та Іп Ман влаштовують поєдинок і його результатом, несподівано для усіх, стає кохання. Проте майстер Іп одружений та має дітей, тож зближення закоханих неможливе. Зрештою, усі суперечки втрачають сенс із початком японської окупації. Війна позбавляє чоловіка статків та родини, а батька леді Ер убиває отой амбітний учень, який став на бік японців. Дівчина йде проти настанов старійшин шкіл та присягається помститися зрадникові. Її наступна зустріч з Іп Маном відбудеться вже після війни, коли їхні життя будуть назавжди зруйновані.

Сам режисер Кар Вай неодноразово наголошував, наскільки важливим є кунг-фу для китайської культури. І саме тому він працював над "Великими майстрами" десять років, консультуючись із провідними майстрами кунг-фу, та безкінечно вдосконалюючи сценарій. Його актори також пройшли кількарічну підготовку з цього бойового мистецтва. Зрештою, культурна специфіка стрічки серйозно дає про себе знати під час перегляду. І як не прагнув Кар Вай пристосувати свою роботу до західних смаків, (існує два варіанти монтажу стрічки – для внутрішнього вжитку, та для Заходу), чимало деталей у ній все ж залишиться для нас незрозумілими.

Насамперед стрічка позбавлена звичної для нас сюжетної чи жанрової єдності. Вона має майже нуарівський зачин, де під безкінечним нічним дощем ватажки шкіл-родин у підпіллі обговорюють свою діяльність, а мужній та благородний герой от-от стане жертвою фатальної красуні. Проте, цілком несподівано, ця сюжетна лінія переміщується у декорації військової драми, а закінчується романтичним акордом цілком у стилі "Любовного настрою" – іншої роботи Кар Вая із тим же Тоні Люном у головній ролі.

Перший епізод картини – це видовищний поєдинок Іп Мана із численними супротивниками. Ніч, дощ, рапід та бризки, які розлітаються навкруги після кожного удару, задають тон стрічці, в якій вишукана картинка відверто превалює над сюжетом. Кар Вай створює болісно красивий фільм, а його ретро-стилістика лише підкреслює гіркоту назавжди втраченої епохи. Проте глядачу, мало знайомому із цією культурою, буде важко витримати і різкі повороти сюжету, і закручені діалоги героїв, які спілкуються винятково химерними метафорами "китайської мудрості".

Навіть найбільш популярна й тиражована картина Кар Вая "Любовний настрій" настільки занурена у гонконгську буденність початку 1960-х, що глядач з іншої культури може зрозуміти лише найочевидніший, мелодраматичний її шар.

Те саме можна сказати і про "Великих майстрів", щоправда, тут не йдеться про реалістичне відображення доби, а радше про емоційне відтворення тогочасної легенди. І нереалізована, практично чеховська любовна драма, лише підкреслює порожнечу, яка залишилася від тих буремних десятиліть, спустошених війною.

Та, на жаль, сама філософія кунг-фу, яка і є основою всієї картини, так і залишиться для більшості глядачів незвіданою таємницею.

Оцінка фільму 4 з 5

Похмілля: Частина ІІІ/ The Hangover Part III

Режисер: Тоді Філліпс
У ролях: Ед Гелмс, Бледлі Купер, Зак Галіфіанакіс, Джастін Барта, Гізер Ґрем, Джон Ґудман
Жанр: комедія
Країна: США

Шалений успіх комедії "Похмілля у Веґасі", яка вийшла на екрани 2009 року, здавався тоді справжнім дивом. Недорога картина із маловідомими акторами, лише у Штатах зібрала 277 мільйонів доларів і здобула престижну нагороду "Золотий глобус". Несподіваний блокбастер вилився у трилогію і останню серію "Похмілля: Частина ІІІ" знімали вже за солідні 100 мільйонів доларів, при цьому значна частина коштів пішла на гонорари акторам, які уже після першої частини стали зірками.

Всі знають, що сіквели зазвичай програють оригінальним фільмам, і "Похмілля: Частина ІІІ" виключенням з цього правила не стала.

Перша стрічка трилогії здобула популярність через свою відвертість та повну зневагу до політкоректних голлівудських норм. Її навіжені герої бунтували проти одноманітності й нудьги, демонструючи, що навіть вчителі та стоматологи можуть відриватися, як їм заманеться. Третя частина натомість повертає наших героїв "до нормального життя", і під цим натиском здається навіть найбільш божевільний персонаж трилогії – бородатий кідалт Алан.

Найбільше у фільмі "Похмілля: Частина ІІІ" дивує відсутність обов’язкових елементів сюжету, власне, самого похмілля та холостяцької вечірки. Натомість "вовча зграя" вплутується у малоймовірну та заплутану кримінальну історію, яка врешті-решт і приводить хлопців туди, де все починалося – до Лас-Веґаса.

Неприємності починаються зі смертю батька Алана. На похороні бородань клянеться ніколи не змінюватися, і налякані цією перспективою мати та сестра знаходять для нього спеціальну клініку подалі від дому. Звісно, він згоджується на переїзд при умові, що його повезуть "найкращі друзі" – Філ, Стю та Даґ.

Дорогою до закладу машину хлопців захоплюють бандити. Виявляється, що їхній старий знайомий містер Чау вкрав у наркоторгівця Маршала зливки золота і сховав їх у надійному місці. Друзям необхідно знайти Чау та золото за три дні, інакше бандити уб’ють Даґа.

Із трьох традиційних сюжетних складових "Похмілля" – вечірки, дебошу і пошуку зниклого друга – автори третьої частини залишили лише останній пункт. Полювання за хитрим містером Чау кидатиме друзів у культові місця американського пороку – притони Тіхуани, мексиканську в’язницю та пентхауз із повіями у Лас-Веґасі. Проте стрічка значно втратила у гуморі в порівнянні зі своїми попередницями, адже усі ризиковані жарти в ній залишилися за Аланом-Галіфіанакісом, який не міг "грати за всіх", попри усю свою харизму.

Зрештою, можна зрозуміти бажання Філліпса та компанії відійти від набридлого вже штампу. Та, на жаль, йому геть не вдалося зберегти вільнодумний дух першої картини, перетворивши закінчення трилогії на посередню кримінальну комедію з гламуризованою картинкою та ще й з плакатно повчальним фіналом. "Похмілля: Частина ІІІ" цілком моралістично дає зрозуміти, що наркотики – це погано, їх вживають лише нехороші люди, і що зустріч із симпатичною тобі дівчиною має закінчитися весіллям.

Втім, фанатам картини не варто зовсім розчаровуватися, адже весілля не буває без холостяцької вечірки, тож цілком можливо, що трилогія таки матиме продовження.

Оцінка фільму 3 з 5

Істальгія

Режисер: Дар’я Онищенко
У ролях: Карл Марковіц, Вікторія Варлей, Іван Добронравов, Олексій Горбунов
Жанр: драма
Країна: Німеччина, Україна, Сербія

Українська заробітчанка та її сербський товариш вже давно живуть у Німеччині, але їхні думки все ще пов’язані із Києвом та Белградом, де залишилися їхні діти. Та й молоде покоління не квапиться міняти батьківщину на західноєвропейську чужину, бо до рідних земель їх прив’язує ірраціональний потяг до сходу – істальгія.

Епік/Epic

Режисер: Кріс Ведж
Жанр: анімація, пригоди, фантастика
Країна: США

Дівчинка Мері потрапляє до чарівного світу крихітних Листяних Людей. Вони захищають зелений світ усієї планети. І коли природі починають загрожувати дивні монстри зі злою павучихою на чолі, Мері та її друзі розпочинають війну за майбутнє Землі.

Усі фото www.kinopoisk.ru

Реклама:

Головне сьогодні