"Спокусник 2" та "Самотній рейнджер" - за справедливість на кухні і Дикому Заході
Від 4 липня на українських екранах демонструються: вестерн "Самотній рейнджер" Ґора Вербінскі, комедія "Спокусник 2" Тіля Швайґера, трилер "Біжи" Сімона Бартесагі, трилер "Докази" Олатунде Осунсанмі, пригодницький анімаційний фільм "Саріла: Загублена земля" Ненсі Флоренс Севард, драма "Материк" Емануеле Кріалезе та комедія "Марафон" Карена Оґанесяна.
Самотній рейнджер/The Lone Ranger
Режисер: Ґор Вербінськи
У ролях: Джонні Депп, Армі Гаммер, Том Вілкінсон, Вільям Флетчер, Рут Вілсон, Гелена Бонем Картер
Жанр: вестерн, пригоди
Країна: США
Новий фільм Ґора Вербінського "Самотній рейнджер" – один з найбільш очікуваних літніх блокбастерів цього року. Він виправдає сподівання насамперед тих глядачів, хто очікує на захоплюючий атракціон без зайвих філософських навантажень.
Робота Вербінського захоплює легкістю, з якою був утілений складний та заплутаний сценарій, а також постановочною віртуозністю трюкових сцен. Та й сам проект фільму, який задумувався ще у 2000-х, було дуже непросто довести до пуття, зважаючи на його розмах та численні зміни концепції.
Ця стрічка є екранізацією популярного у Штатах дитячого радіосеріалу початку 1930-х, де йшлося про дружбу благородного Самотнього рейнджера Джона Ріда та індіанця Тонто. Вони жили на Дикому Заході та боролися зі злочинцями, серед яких головував кровожерний Бутч Кавендіш. Через десятиліття герої полишили радіо і перебралися на телебачення, у комікси та навіть на широкий екран (перша кіноверсія вийшла1956 року).
Численні сценаристи нового "Самотнього рейнджера" прагнули зберегти оригінальний конфлікт між Рідом, Тонто і Кавендішем, проте перестаралися, вписуючи нові сюжетні повороти та глядацькі обманки.
До втілення сценарію Вербінські підійшов із традиційним перфекціонізмом. Режисер домігся створення макетів паротягів у натуральну величину, побудував з нуля кілька містечок "дикого Заходу" і відправив своїх акторів на "курси ковбойської майстерності". Зйомки навіть довелося заморозити, доки бюджет не досяг прийнятних для студії 250 мільйонів доларів.
Та ймовірно, що "Самотній рейнджер" таки не відіб’є витрачених на нього коштів. Вербінські надто захопився зовнішнім боком картини. На екрані безперервно відбувається щось карколомне: скаче кіннота, стріляють команчі, хороші б’ються з поганими, лунають вибухи, кудись біжать люди, а паротяги виконують просто надприродні маневри. Режисер не забув про цитати з улюбленої кінокласики – від фільмів Серджіо Леоне, до "Генерала" Бастера Кітона. На додачу він ускладнив монтаж численними флешбеками та "забіганнями наперед".
Проте сам сюжет "Самотнього рейнджера" зводиться до простої історії, де Добро у білому капелюсі обов’язково має подолати нице та огидне Зло. Звісно, незмінно прекрасні фріки Джонні Депп та Гелена Бонем Картер дарують фільму значну долю харизми та ексцентрики, але навіть їхня гра не може приховати сценарних натяжок.
Та попри все, "Самотній рейнджер" розважає, і приносить чимало задоволення тим, хто згоден вимкнути мізки на дві з половиною години екранного часу.
Оцінка фільму 4,5 з 5
Автор дякує кінотеатру "Київ" за допомогу в підготовці матеріалу
Спокусник 2/Kokowääh 2
Режисер: Тіль Швайґер
У ролях: Тіль Швайґер, Емма Швайґер, Маттіас Швайґгефер, Самюель Фінци, Джасмін Ґерат
Жанр: комедія
Країна: Німеччина
Від стрічок німецького актора й режисера Тіля Швайґера напевне знаєш, чого чекати. Він залишається відданим комедіям, у яких виконує головні ролі, фільмує своїх чотирьох дітей, полюбляє перевірені часом геги та щасливі фінали. Швайґер зізнавався, що знімає розважальні картини, бо просто любить цю справу. У своїй новій картині "Спокусник 2" (оригінальна назва переводиться як "Півень у вині") режисер із розумінням змальовує муки сценариста, який намагається відбити свій комедійний сценарій у пихатого режисера "мистецького кіно".
Втім, це лише одна складова сюжету, де переплелися творчі метання, негаразди на роботі та заплутані родинні стосунки головного героя Генрі. У першому "Спокуснику" йому доводилося знайомитися із восьмирічною дочкою Магдаленою, існування якої колишня подружка старанно замовчувала. У другому фільмі Генрі повністю розпрощався із холостяцьким минулим та завів сім’ю зі своєю дівчиною Катаріною.
Проте безвідповідальність Генрі та безкінечна хатня робота швидко набридли амбітній Катаріні, і вона залишила чоловіка наодинці із дітьми вчитися дисципліні та господарюванню.
Швайґер будує свій фільм на традиційних тендерних стереотипах, що їх не в змозі подолати навіть виклики сучасного світу. У "Спокуснику 2" чоловіки займаються роботою та хобі, а жінки змушені відкладати вбік свої зайняття, щоби посидіти з дітьми та випрати шкарпетки коханому.
І хоча героїні неодноразово заявляють, що вони прогресивні та "емансиповані", Швайгер не забуває нагадати, що чоловіки люблять їх насамперед за тілесні принади, а уся "емансипація" закінчується випадковим сексом напідпитку.
Загалом, сюжет "Спокусника 2" зводиться до старої історії про дружину, яка залишила свого чоловіка вдома з дітьми, щоби він на один день став на її місце. У цій пригоді до Генрі приєднується також "названий батько" Магдалени Трістан, тож значна частина гумору стрічки – це невдалі спроби двох дорослих чоловіків впоратися із щіткою для унітазу, кухнею, памперсами та засобами для миття.
Утім, Швайґер втихомирює "бабій бунт" неймовірно романтичною фінальною сценою, яка, мабуть, має розтопити серце кожної "емансипованої" жінки та повернути її у лоно родини.
Друга важлива складова картини – це дорослішання дочки Генрі Магдалени. Дев’ятирічна Емма Швайґер є другою після батька зіркою картини, і отримує чимало екранного часу та крупних планів. Надзвичайно тісні стосунки Генрі та Магдалени, здається, породжені страхом героя перед дорослими жінками, які ставлять занадто багато вимог, не вважають його "найважливішим чоловіком у житті" та не приходять у захват від перспективи переночувати з ним у одному ліжку.
Окрім вільнодумного жіноцтва, Швайґер іронізує ще й над лівими та екологічними активістами. Схоже, що його герой так відчайдушно намагається прийти до "норми", що автоматично висміює усіх, хто з неї вибивається: як от хлопця з трьома айфонами, режисера арт-хаузу або чоловіка середніх років із молодою коханкою. Навіть у "одностатевому шлюбі" із Трістаном його найбільше обурює те, що його партнер не хоче поводитися як "жінка".
Зрештою, Швайґер зняв дуже еклектичну та химерну картину, де знаходиться місце і кіножартам для "втаємничених", і відвертому фекальному гумору. Можливо, "Спокуснику 2" і бракує смаку та цілісності, але у відсутності режисерської щирості його аж ніяк не звинуватиш.
Оцінка фільму 3 з 5
Біжи/Run
Режисер: Сімон Бартесагі
У ролях: Вільям Моуслі, Ерік Робертс, Келсі Чоу
Жанр: мелодрама, трилер
Країна: США
Тихий підліток Деніел маже не заводить знайомств у новій школі. Лише у компанії Марка Балтімора, яка об’єднала любителів паркуру, він трохи розкривається.
Виявляється, що Деніел теж трейсер, але використовує своє вміння у незаконних цілях.
Докази/Evidence
Режисер: Олатунде Осунсанмі
У ролях: Стівен Моєр, Рада Мітчелл, Торрі ДеВіто
Жанр: трилер
Країна: США
Двоє детективів розслідують аварію рейсового автобуса. На місці катастрофи вони знаходять лише частини тіл пасажирів, а також їхні телефони та фотоапарати. Пошуки приводять поліцейських на безлюдну заправку, де хтось зібрав усіх, хто вижив у аварії. Таємницю цього рейсового автобуса напарники відкриватимуть за допомогою шматків тіл, а також любительських відеозйомок зниклих людей.
Саріла: Загублена земля/The legend of Sarila/La légende de Sarila
Режисер: Ненсі Флоренс Севард
Жанр: анімація, пригоди
Країна: Канада
У холодній країні ескімосів життя людини залежить від полювання, і якщо здобичі мало, голодна смерть неминуча. Троє мисливців одного ескімоського племені так і не змогли нічого вполювати, тож вирушили вирушити на пошуки теплої та плодючої землі Саріли, що її багатства допоможуть людям вижити.
Материк/Terraferma
Режисер: Емануеле Кріалезе
У ролях: Філіппо Пучілло, Донателло Фінокьяро, Беппе Фіорелле
Жанр: драма
Країна: Італія, Франція
Мешканці сицилійського острова Лампедуза сторіччями займалися рибальством, проте молодь починає забувати традиційні промисли батьків. Юний син загиблого рибалки розривається між власним дядьком, який кличе його у туристичний бізнес, та волею діда, який бачить онука спадкоємцем рибальської традиції.
Ситуація ускладнюється, коли на острів прибувають нелегальні біженці з Африки. Місцеві жителі повинні повідомити про інцидент місцеву владу, але не роблять цього, бо починають співпереживати чужинцям. Члени родини опиняються перед складним вибором.
Стрічка здобула Кубок Пазинетті за найкращий фільм та Спеціальний приз журі на Венеційському фестивалі 2011 року.
Марафон
Режисер: Карен Оганесян
У ролях: Міхаїл Порєчєнков, Єкатєріна Васильєва, Юлія Пересильд, Анна Михалкова
Жанр: комедія
Країна: Росія
В житті спортсмена Толіка наступила чорна смуга. Його покинула дівчина, звільнили з роботи, а друзі відцуралися. Толік хотів вкоротити собі віку, стрибнувши з пірсу, але навіть самогубство вийшло невдале – чоловіка врятувала пенсіонерка Ганна Іллівна.
Вона просить спортсмена стати її тренером, аби виграти змагання у Америці та отримати мільйон. Це партнерство принесе Толіку та Ганні новий сенс життя.
Фото з Kinopoisk.ru