Ukrainian Fashion Week: День 5
Сукні з пластику, піджаки з паперу, показ проти фаст-фуду та лекція для молодих дизайнерів.
Всі місця на лекції британця Роберта Кавела-Кларка були зайняті. Не дивно, адже він представляє британську платформу для підтримки молодих дизайнерів Not Just a Label, а темою його розповіді стала фраза, яка цікавить кожного дизайнера: "Як продати колекцію?".
Хлопець дав п’ять порад, котрі на його думку, мають цьому сприяти.
Отож, по-перше, треба бути аутентичними, не в сенсі використовувати багато етно-айдентики, котора ідентифікує вас, як представника певного географічного регіону. А скоріше в унікальності ідеї чи/та роботи. Адже можна випускати десять несхожих на інші за концепцією суконь на рік і бути популярним.
По-друге, важливо знати, хто власне працює над вашою сукнею від початку до кінця, тобто: знайте ваших підрядників. Це для того, щоб річ мала ту неповторну ауру душевності, котра одразу відчувається.
По-третє, потрібно пам’ятати, що зараз конкуренція у цій сфері зашкалює і, відповідно, не потрібно недооцінювати людей, котрі зустрічаються на вашому життєвому шляху. Не варто бути зверхніми.
[L]По-четверте, в цілях економії коштів варто робити більшість всього самим: це і піар, і логістика та багато інших менеджментських дрібниць, котрі складають картинку про вас.
І остання порада: творчість творчістю, але потрібно пам’ятати, що мода – це бізнес і вона повинна приносити прибуток.
Цікавим фактом від Роберта стало те, що за останній рік він бачить зростання інтересу до українських дизайнерів на його платформі.
Це пояснюється просто: творчі люди бачать багато новин про нашу країну в останній час і хочуть підтримати нашу fashion-індустрію. До речі, на Not Just a Label продається досить багато речей від українських дизайнерів. Серед них: речі Ksenia Schneider та Number 15 Concept.
"На арт-виставці Арт Базель Маямі одягаються дуже нестандартно. І навіть в тій атмосфері ми виділялися, люди підходили, хтось навіть доторкався," – розповідає галерист Максим Волошин про те, як він поїхав минулого року на одну з головних мистецьких виставок світу.
На ньому був піджак з паперу від українського дизайнера Сержа Смоліна.
"Не спекотно, не холодно, не боїться дощу, виглядає суперово. Навіть якщо ти хочеш з кимось познайомитись, чи щоб тебе фотографували – у цьому одязі це дуже легко робити", продовжує він.
Ефект так сподобався Максиму, що по поверненню він з дружиною Юлею, теж галеристкою, вирішив зробити справжній експеримент на межі арту і моди і презентувати його на Ukrainian Fashion Week. Отож були запрошені 4 художники, котрі в режимі реального часу розмальовували білі паперові піджаки.
"Коли мистецтво і фешн суміщається, відбувається великий вибух, після якого резонанс дуже яскравий", – розповідає Серж Смолін. У планах – показ таких речей, можливо й на тому самому Арт Базель Маямі.
Ще одним арт-проектом стали роботи художниці та дизайнера Поліни Веллер. Дівчина зробила фігури з пінопласту, котрі були одягнуті у сукні з пластику.
"Концепція – показати нові форми і людину іншою, не такою, як вона себе уявляє", розповідає дівчина.
Вона зробила їх сама і зізнається, що любить використовувати неочікувані матеріали. Інсталяція проіснує всього лише день.
Цього разу у секції "Нові імена" була представлена досить ідейна колекція. "Я вирішила зробити колекцію, присвячену проблемі фастфуду в наш час і залежності людини від поганої їжі", розповідає про свою колекцію молода дизайнерка Яна Доброжинецька.
"Я хотіла показати, як люди кидаються на яскраві упаковки і не замислюються про своє здоров’я і про те, що з ними буде, коли вони будуть споживати всю цю їжу", продовжує дівчина, котра почала вести правильний спосіб життя кілька років тому: стала харчуватися здоровою їжею, а також займатися спортом.