Вивчення другої мови може затримати старіння мозку

— 15 лютого 2016, 11:45

На думку вчених Единбурзького університету, які проводили дослідження, до вивчення мов меншин необхідно заохочувати в школах і університетах, пише The Independent.

Дослідження показали, що діти і дорослі, які навчаються говорити іншою мовою, отримують плюси від додаткових зусиль, необхідних для обробки словників і граматичних правил.

"Часто батьки намагаються менше говорити зі своїми дітьми на мовах меншин через відсутність корисності. Багато людей до сих пір думають, що мова меншини змушує дітей плутати слова і ставить їх у невигідне становище в школі", – зазначає Антонелла Сорас з Единбурзького університету.

Фото Rex Features

При цьому вона уточнює, що численні дослідженя показують: відмінності, які існують між одномовними і двомовними дітьми, майже завжди на користь білінгвів.

"Двомовні діти, як правило мають підвищений потенціал мови, краще розуміння чужої точки зору, і більше розумової гнучкості в роботі зі складними ситуаціями", – пояснює Сорас.

Багато цих позитивних моментів спостерігаються і у дорослих, які говорять на двох мовах, або вивчають другу мову.

Фото Kim's Pics :)/flickr.com

Дослідження острові Скай показало, що вивчення тамтешніми літніми жителями інтенсивного курс гельської протягом п'яти годин в день призвело до поліпшень в їхніх розумових здібностях.

"Вони не знали ні слова по-гельськи. Ми протестували їх заздалегідь і після тижня дуже інтенсивного курсу… Коли ми порівняли їх з іншими активними пенсіонерами, які вивчали щось інше, ми побачили, що у тих, хто вивчали мовний курс, мозок реагує активніше", – розповіла Сорас.

Інші дослідження показали, що симптоми деяких видів недоумства у літніх людей, які говорять двома мовали, з'являються на чотири чи п'ять років пізніше, ніж у одномовних людей.

Згідно з однією з теорій: двомовні люди похилого віку мають більші "когнітивні резерви", які затримують початок старіння в мозку.

Реклама:

Головне сьогодні