Майбутнє українських типографій: нетрадиційний підхід до традиційного бізнесу
Чи можна вважати початком зародження поліграфії винахід Гуттенберга у XV ст.? Або все сталося набагато раніше, у часи Стародавнього Єгипту і написів на каменях та пергаменті?
За будь-якої думки, ніхто не посперечається з тим, що сьогодні досить складно уявити своє життя без друку. Кожен з нас, так або інакше, стикався із замовленням поліграфічної продукції або вже з готовими зразками.
Останні 20 років у вітчизняній поліграфії відбувається системна трансформація фахівців галузі. У чому ж це проявляється і чого варто очікувати в майбутньому?
Директор поліграфічного продакшена VNA Вадим Коверник поділився своїми думками про це:
"Якщо говорити про поліграфію в цілому, у нас в країні існує серйозна проблема. Полягає вона у застарілому підході до роботи, і пов'язано це, судячи з усього, зі старими совковими нормами. Цей підхід прямо суперечить відомій приказці "клієнт завжди правий". Робота більшості поліграфістів ніколи не була клієнтоорієнтованою, вона більше нагадує принцип "нам усі навколо винні". Крім того, на міжнародних галузевих виставках представники українських типографій ігнорують нові розробки, надаючи перевагу не значним інвестиціям у інноваційні технології, а помірним витратам на ремонт застарілої виробничої бази.
З цього моменту і починається конфлікт інтересів, адже клієнти стали привозити з-за кордону не тільки зразки сучасної поліграфії та матеріалів, але і нове бачення сервісу".
Невже тим споживачам, що йдуть у ногу з часом, доведеться задовольнятися тим, що є?
"Я вважаю, що вихід із ситуації існує – це кооперація. В Україні настає час широкої кооперації між спеціалізованими типографіями, кожна з яких оптимальним чином пристосована для вирішення конкретних завдань, таких як: друк, брошурування, виробництво захищеної продукції або упаковки тощо.
Працює кооперація таким чином: клієнт розміщує своє замовлення і спілкується з менеджером однієї типографії, але, в результаті, отримує професійно і якісно виконану роботу кількох компаній одночасно. Ця синергія дозволяє не тільки втілювати у життя будь-які задуми клієнтів, але й сприяє появі в країні дійсно сучасного вузькопрофільного обладнання – замість розмноження однотипних "універсальних" типографій з рівнем обладнання нижче середнього".
Директор поліграфічного продакшена VNA Вадим Коверник |
За яким принципом працює поліграфія VNA?
"Протягом останніх років ми успішно використовуємо у своїй роботі принцип кооперацій. Завдяки налагодженим зв'язкам з колегами, постачальниками якісних витратних матеріалів, а також власному сучасному обладнанню, ми можемо швидко і бездоганно створити поліграфічний продукт будь-якої складності".
Ваші рекомендації для колег галузі?
"Не варто боятися нових методів роботи на ринку. Гнучкість у такому традиційному бізнесі, як поліграфічний - можлива. Адаптація до нових тенденцій ринку дозволяє робити краще ту роботу, яку вміє кожна спеціалізована компанія, і при цьому надавати більш якісний сервіс клієнту. Ми відкриті до нових ідей та нових партнерів!"