Як місто надихає на бізнес: історії майстрів хенд-мейду

3194
10 вересня 2019

Попит на авторські товари росте з року в рік.

Але як придумати щось унікальне?

Де шукати ідеї, натхнення та, головне, покупців?

Про це розповідають українські майстри, які ризикнули та заснували власний крафтовий бізнес.  

Авоськи та листівки з одеським гумором

Перші листівки одеського бренду Just So мастер присвятила Дню Святого Миколая та зимовим святам.

І з самого початку листівки вирізнялися серед інших авторськими малюнками та фото у поєднанні з кумедними, філософськими  або  мотивуючими текстами.

 Листівки вирізняються серед інших авторськими малюнками

"Я обожнюю запах книжок та свіжої поліграфії. А ще з дитинства збираю цікаві картинки. Тому зараз й робимо листівки.

Ми одразу вирішили, що вони будуть українською. Я за фахом перекладач і знаю наскільки наша мова красива. Кумедні написи українською подобаються як одеситам, так і туристам", — розповідає Олександра, співвласниця бренду. 

Дівчина працює над ідеями та малюнками, її чоловік вигадує тексти, а більшість фотографій робить брат Олександри.

Нещодавно вони почали продавати трендові  авоські, які Олександра та її мама в'яжуть гачком. Тож, це вже справжній сімейний бізнес.

 Just So одразу вирішили, що листівки будуть українською

"Ми живемо в Одесі, тому в нас особливі відносини з морем. Люблю його і літом, і взимку. По натхнення я теж йду до моря", — пояснює Олександра.

Зараз в майстрів вже близько 70 видів листівок, зроблених у різних техніках. Також з їх малюнками можна купити чашки, наліпки, блокноти та закладки для книг.

Продають товари у невеликих магазинах в різних містах України та через інтернет. 

Гірські полички та ключниці від київської майстерні

Першу полицю Катерина Пилипчук й Олексій Просяник зробили для себе.

Просто не змогли знайти в магазині варіант, який би їм сподобався. Так з'явилася майстерня Wooding

Краще за море тільки гори

Майстри виготовляють дерев'яні полички та ключниці, настінні органайзери та світильники, стилізуючи їх під гори, в яких так люблять відпочивати.

"У більшості квартир передпокої маленького розміру. Тому ми зробили так, щоб наші полички були одночасно сучасним декором, допомагали упорядкувати речі: пошту, ключі та окуляри", – розповідає Катерина.

Спочатку працювали у власній квартирі, а згодом  взяли  окреме приміщення для майстерні.

 Автори світильники стилізують під гори, в яких так люблять відпочивати

Щоб кожен покупець знайшов те, що йому сподобається, дизайнери розширюють асортимент. Так з'явилися ключниці, у яких ключі кріпляться не на гачки, а на магніти. А ще  – настінні панно та підсвічники з дерева. 

"Ми вирішили протестувати як будуть купувати такі товари онлайн. В Україні продаємо через Crafta.ua, у світі – через міжнародний майданчик Eatsy. Майстерня  стала для нас основною роботою", – розповідає Катерина.

Казкові звірі від запорізького ательє кераміки

"Перші вироби я створював тому, що дуже хотілося робити щось власними руками. Не було мети його продавати, просто було натхнення", – розповідає Роман Халілов, один з засновників ательє кераміки KERAMUS

Так розпочинався бізнес, якому вже більше 10 років. Зараз в ателье працює 8 майстрів, є постійні замовники та три напрямки роботи: ландшафтна кераміка, декор для фасадів та сувенірні вироби.

 Особливість кераміки запоріжців у казковості сюжетів

Особливість їх кераміки – у незвичайних фактурах, яскравих кольорах та казковості сюжетів: округлі коти, хамелеончики-світильники та равлики різних розмірів. Майстри  виготовляють їх невеликими партіями та розфарбовують вручну. Тож кожен виріб неповторний.

Більшість ідей приходять саме під час роботи – нові поєднання кольорів, зміна форми чи особлива тема розпису. Часто й покупці просять втілити їх задум.

"Ми й тому назвали нашу майстерню "ательє кераміки", бо із задоволенням виготовляємо індивідуальні замовлення", – розказує Роман.

 Ландшафтна кераміка – один з напрямків ательє 

Мінімалістичні прикраси від харківського бренду

Бренд Siayvo існує вже 2 роки. Майстри розробляють срібні прикраси: сережки-джекети та асиметричні, каблучки у формі багатокутника, плоскі кулони. Назва "Сяйво" підкреслює, що це український продукт.

"Я не дизайнер, можливо тому наші прикраси такі лаконічні. Щоб створити новий дизайн – я розповідаю ідею технологу, показую йому декілька референсів, пояснюю як я це бачу", – розповідає Сергій Світайло, засновник бренду.

 Мінімалістичні прикраси від харківського бренду

Спочатку майстри продавали прикраси через Instagram, потім відкрили власний магазин у Харкові, а згодом прийшли на популярні онлайн-майданчики – продають в Україні та за кордоном.

Секрет успіху – у простих формах, сміливих ідеях і розумінні клієнтів. Так, підхопивши тренд на персоналізацію та гравіювання, Siayvo створили колекцію прикрас із сленговими словами: ізі, норм, кусь.

 Siayvo створили колекцію прикрас із сленговими словами

"Я завжди хотів створити власний бізнес. Оскільки працював у ювелірній галузі, то вирішив продовжити цю справу.

Все починалося "по-фану", як експеримент. А зараз розумію, що найближчими роками буду займатися саме цим", – розповідає Сергій.

Сумки та рюкзаки-трансформери зі Львова

Наталя Кузенко ще з дитинства створювала одяг та аксесуари. Бабуся навчила її шити на машинці, поєднувати різні за кольором та фактурою тканини.

Почавши з аксесуарів для ляльок, зараз Наталія створює сумки та рюкзаки під власним брендом MeManu

 "Me Manu" з гавайської перекладається як "вільна пташка"

"Коли в мене купили першу сумку я зрозуміла, що можна робити їх не лише для себе.

Це надзвичайне відчуття, коли ти вкладаєш у вироби душу й вони подобаються людям", – ділиться емоціями Наталя.

"Me Manu" з гавайської перекладається як "вільна пташка". Концепція бренду виходить з того, що під себе можна адаптувати будь-який виріб, тим самим відчувати себе комфортно й вільно від нав’язаних штампів.

 Під себе можна адаптувати будь-який виріб

Бренду вже 3 роки, зараз над ним постійно працює 7 людей. Майстри розробляють нові моделі аксесуарів, шиють їх та розписають вручну. Так з’явились сумки-трансформери з бахромою, що легко перетворюються на зручні рюкзаки.

"Львів надихає мене архітектурою, стилем життя, творчими людьми навколо. Тому й аксесуари я створюю для активного міського життя, додаючи локальні мотиви.

Якби я жила в іншому місті – я б не могла вигадувати такі дизайни сумок", – пояснює Наталя.

Анастасія Харитонська, спеціально для УП.Життя

Титульний малюнок karakotsya/Depositphotos

Вас також може зацікавити:

Як Валентина із Горлівки відкрила свій магазин хенд-мейду, після закриття ВКонтакте

Малий бізнес, а легендарний: чому на сукні від майстрині з Бердянська займають чергу 

"Не завжди виходить те, що загадуєш": Як ейчар з Макіївки проміняла персонал на вовну 

Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на нашій сторінці у Facebook.

А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу або Telegram про здоров'я та здоровий спосіб життя.

powered by lun.ua