Опера, Open to Progress ®

— 18 листопада 2019, 11:05

Міжнародний оперний форум Open to Progress, що відбувся в Одесі, вперше зібрав усіх провідних фахівців оперної галузі в Україні.

Ініціатором події, підтриманої Українським культурним фондом, стала незалежна платформа Open Opera Ukraine у партнерстві з Фондом Одеської Національної опери.

Головна тема форуму – нинішні реалії та майбутнє оперного жанру в Україні.

Форум "Open to Progress" відвідали генеральні директори та художні керівники всіх українських оперних театрів (Київ, Львів, Одеса, Харків, Дніпро), Київського театру оперети, театру опери та балету для дітей та юнацтва, а також представники недержавного сектору – формації Nova Opera та Open Opera Ukraine.

У форумі взяли участь представники медіа з різних регіонів України, що висвітлюють події академічного музичного мистецтва (сайту про класичну музику "Moderato", "Радіо Ісландія", радіо UA: Cуспільне Культура та ін.) та міжнародної преси з Італії, Швейцарії, Німеччини, Австрії, Греції, Франції.

РЕКЛАМА:
Cпікери форуму Open to Progress

До панельних дискусій форуму долучилися також музикознавці, професори, доценти та викладачі Київської, Харківської, Львівської національних музичних академій.

Всі учасники форуму відвідали прем’єру опери Дж.Верді "Травіата", яку презентувала 9 листопада команда Одеської національної опери.

Як живе (і житиме в недалекому майбутньому) опера – жанр, якому вже більше чотирьохсот років?

Це питання турбує сьогодні не лише українські театри, а й європейську оперну індустрію. Адже опері дедалі важче конкурувати з новими медіа та сучасною індустрією розваг.

Авдиторія оперних театрів старішає (середній вік 50+). При цьому, оперне виробництво – традиційно трудомістка і дуже недешева справа.

Адже в опері задіяні співаки-солісти, хор, оркестр, диригенти, художники костюмів та декорацій (і ті, хто їх виготовляє), працівники сцени, машинерія.

Величезні оперні театри, збудовані ще у позаминулому столітті (чи, як деякі українські, за радянської доби), мають наповнюватися глядачами.

На першій панельній дискусії засновниці Open Opera Ukraine Галина Григоренко, Анна Гадецька та Наталія Хмілевська поділилися враженнями та ідеями, почутими на конференції мережі Opera Europa у Карлсрує та Страсбурзі.

Опера, як її уявляють сьогодні в Європі, повинна стати новим простором, що об’єднує різних людей. Яким чином?

Відповідаючи на актуальні запити слухачів і дозволяючи їм брати участь у житті театру, гнучко реагуючи на глобальні проблеми сучасного світу, розумно поєднуючи старе і нове мистецтво.

Друга зустріч, у якій взяли участь представники державних театрів і недержавних оперних компаній, продемонструвала наскільки полярними є ідеї та мотивації у різних гравців оперного ринку – від смерті традиційної опери (Nova Opera) до прагнення зберігати власну ідентичність.

Присутній на форумі директор мережі Opera Europa Ніколас Пейн звернув увагу на необхідність розумного балансу між світовими трендами та ідентичністю.

Він як авторитетний оперний менеджер також доводив продуктивність мережевої взаємодії оперних театрів та спільного продакшену.

Тема комунікації з аудиторією й оперної критики, порушена на третій дискусії, продовжилася у практичній частині – "Лабораторії молодих критиків", куратором якої виступив відомий музичний критик, професор Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського Юрій Чекан.

Вісім молодих музикантів (серед них – музикознавці, диригент і навіть співачка) вже пишуть рецензії на одеську "Травіату".

"Ми дуже різні, ми конкуруємо за увагу глядачів, але не закриті один від одного; ми розуміємо невідворотність змін. І це найважливіше, – зазначила продюсерка Open Opera Ukraine Галина Григоренко. – Лише навчившись вибудовувати діалог, ефективно взаємодіяти, співпрацювати, зможемо відповідати на виклики, які нинішній час ставить оперній галузі".

Алла Головань

Реклама:

Головне сьогодні