Що подивитися у грудні: "Ранкове шоу", "Мандалорець", "Близнюк" та ще 4 серіали
Ці серіали варто подивитися у грудні 2019 року.
Нагадуємо, що така добірка виходить кожну першу суботу місяця.
Складаючи конкуренцію монополісту Netflix, в серіальну гру вступили нові два супергіганти – Apple і Disney, вкладаючи мільярди доларів у виробництво контенту для своїх стрімінгових платформ Apple TV+ і Disney+.
У Disney для цього є безкінечні фільми-мультфільми-серіали за 80 років, натомість Apple має починати з нуля.
В листопаді на платформі Apple з’явилося 8 нових серіалів, втім, рекомендувати з них ми сміливо можемо лише один – "Ранкове шоу" ("Бачити" з Джейсоном Мамоа, запланований як флагман, виявився помірно цікавим і не достатньо оригінальним для нашої рекомендації).
Disney відзначився одним, "Мандалорцем", продовженням всесвіту "Зоряних воєн".
Трохи порушуючи наші правила – давати лише винятково нове – ми рекомендуємо позицію за жовтень, але позиція ця – надзвичайна і незвична: мультсеріал "Первісна людина" розрахована на любителів жорсткого гумору з кривавою картинкою рейтингу 18+.
[BANNER1]
Анімації цього місяця загалом багато: вийшла перша серія очікуваної багатьма "Харлі Квін" (16+), японський рімейк "Лезо безсмертного" (поезія+смерть) і японська ж анімеха, але куплене вже Netflix – "Левіус" (для всіх).
4 грудня на каналі History Channel з’явилася перша серія завершального сезону "Вікінгів", а 6 грудня – Amazon випустила третій сезон "Місіс Мейзел"...
Дивитися є що, але – дивіться тільки гарні серіали, бо ви того варті!
"Ранкове шоу" (The Morning Show)
Показ: Apple TV+, США
Титри-заставка з піснею Бенджаміна Клементайна вже говорять про смак творців.
А заявлена тема "вайнштейна", тобто харасменту, і підняття її як проблематики суспільства, а не просто як звинувачувальний акт, точно звертає увагу на серіал, який дивишся у двоє очей з відвертим захопленням.
Тільки Netflix міг почати свою діяльність так гостро – "Картковим будинком", і Apple TV+ повністю повторює цей рух. Глядач заходить за лаштунки телепередачі "Ранкове шоу", з якого, за анонімним звинуваченням у сексуальних домаганнях, звільняють головного ведучого (Стів Каррел) (чи не апеляція це до Кевіна Спейсі?).
Телеведуча-жінка (Дженніфер Аністон), розгублена і обурена таким вчинком, робить хід конем – призначає новою своєю спів-ведучою журналістку, яка відома лише вірусним відео, де кричить на протестувальника.
Канал лихоманить, двоє ведучих-жінок гризуться, продюсери сваряться, але весь цей драматично-комедійний трилер зроблений грамотно, розумно і з відчуттям розуміння актуальної ситуації.
7-ма серія – бомба для суспільства!
"Близнюк" (Twin)
Показ: Norsk Rikskringkasting, Норвегія
На відміну від міцних норвезьких драматичних детективів про маніяків, на кшталт "Вістінга" чи "Валькірій", ми маємо драму про сім’ю, і вона захоплива, вражаюча і бере за душу.
В першій з 8 серій історія про близнюків (обидвох втілює Крістофер Хівью ("Гра престолів"), розділених двома кілометрами простору, але 15 роками ворожнечі через жінку, розвивається як побутова драма з комічними моментами, в наступних серіях переходить в кримінал, потім в трилер, і нарешті в чисту драму, де легко підставляти себе, граючись в гру "а щоб ти зробив сам?".
Наскільки близнюки різні, і чи можливо одному стати таким, як другий, і чи реально поміняти своє життя докорінно, спокутуючи злочин зобов’язаннями перед родиною?..
Нелінійний розвиток подій, коли герої роблять трохи не так, як би ти подумав вчинити, і не так, як було в інших подібних серіалах чи фільмах, робить "Близнюка" елементарно цікавим, за що респект, зокрема, сценаристці Анне Ельведер ("Вістінг").
А всім разом – респект за чергове занурення у світ, такий не схожий на наш.
"Корона" (Crown)
3 сезон. Показ: Netflix, Велика Британія, США
Світ лише зрідка вшановується появою таких серіалів, чия формальна і сенсована велич дорівнює величі зображуваного.
3 сезон, як продовження 2-х попередніх хітових сезонів, поновлює трохи забуте щастя від споглядання серіалу-життєпису правлячої королеви Британії та її родичів.
Щоправда в новому сезоні трохи змінений акторський склад – відповідно до часу, занурюючись в 60-ті, королева набула років, які вирішили втілювати не гримом, а тонко і дотепно зміненою новою актрисою, і тепер замість Клер Фой Її Величність грає Олівія Колман ("Дрантя"), Герцога Единбургського – Тобайас Мензіс ("Чужинка"), а в ролі принцеси Маргарет – Хелена Бонем Картер ("Аліса в Задзеркаллі").
Новий сезон є напрочуд актуалізованим – вже в першій серії, зважаючи на постійне втручання Московії в справи Британії, розказують про виявлення радянського шпигуна в самому Букінгемському палаці.
Але краща серія – 5-та. Лорд Маунбеттен: "Якщо чоловік в центрі нашої демократії загрожує її знищити, нам треба стяти і нічого не робити?" Королева: "Так. Чекати поки люди, які його вибрали, знімуть його з посади, якщо вони цього захочуть"...
Шок від розумності в кожній серії. Один з кращих серіалів року.
"Первісна людина" (Primal)
Показ: Cartoon Network, США
Мультсеріал Генадія Тартаковського, відомого за трилогією "Монстри на канікулах", знаходиться з протилежної сторони від мультиків для дітей – його і не всі дорослі зможуть осилити. Але якщо осилять – кайф буде!
Оповідь про доісторичну безмовну людину, що існує у світі динозаврів, починається зі смерті дітей і дружини в пащі тиранозавра.
В люті людина кидається на всіх хижаків, яких зустрічає. Поки дивовижним чином не знаходить з одним з динозаврів спільну мову в обопільному полюванні.
Так з’являється дивна пара друзів, разом здатних перебити і кодло вампірів, і павіанів-мутантів, й інших почвар. Плюс посумувати разом, пореготати чи побитися, ділячи їжу...
Техніка, тотожна "Самураю-Джеку", того ж таки автора, досить проста, не Pixar’івська. Але Тартаковський, як шоураннер серіалу і сценарист, що набив руку на "Монстрах...", добре знається на комічних сценах, просто тут вони йдуть в парі з кривавими сценами дорослих анімаційних фільмів.
Тому 5-ть поки створених 22-хвилинних серій проходять на одному подиху.
"Мандалорець" (The Mandalorian)
Показ: Dysney+, США
Новий стрімінговий канал Dysney+ "впав" в перший же день своєї роботи, як тільки на ньому з’явився "Мандалорець".
Технічний провал намагалися сховати за поясненням, мовляв, небувалого напливу любителів "Зоряних воєн".
Так чи так, а серіал справді якісний. Зроблений в дусі перших трьох епізодів, тобто IV-го, V-го і VI-го, він розширяє всесвіт лукасівського всесвіту.
Нам показують історію одного з представників раси мандалорців, майже знищених Імперією (Баба Фетт був саме мандалорцем). Закутий в броню, ніколи не знімаючи шолом, схожий на лицарів-хрестоносців, він виконує завдання за гроші (краще за особливо міцний метал бескар). Поки одного разу не міняє своє рішення – істота, подібна на малого Йоду, так йому припала до душі, що він не зміг його віддати...
Словом, 8 серій всього лише по 30 хв будуть розтягнуті аж до Нового року. Пригоди, екшн і фантастика тут дуже концентровані, історії – короткі, але матеріал інтригує.
Шоураннер Джон Фавро, творець перших двох "Залізних людей", все зробив як треба.
"Пан Робот" (Mr. Robot)
4 сезон. Показ: USA Network, США
Трохи заплутаний після 1-го сезону, який був найгучнішим відкриттям 2015 року і подарував світу Сема Есмейла, як шоураннера, і Ремі Малека, як актора, – 4-й, завершальний сезон захоплює ледь не так само, як і перший.
Закінчується історія з Тайреллом Велліком (Мартін Воллстрьом). Закінчується історія з наркодилером-домініканцем Фернандо Верою (Елліот Віллар), який був ще в першому сезоні. І розкривається головна інтрига – хто ж такий Пан Робот, і як він потрапив в голову комп’ютерного хакера-генія з розщепленою особистістю Елліота Олдерсона (Малек).
Фактично закінчується один з найважливіших серіалів перших 10-х років XXI сторіччя. І це відбувається тематично з хакерським розмахом, жанрово з драматичним заглибленням в підсвідомість, сценарною і режисерською фантазією Есмейла, ходячими і літаючими камерами, тим самим втираючи носа навіть голлівудським прокатним режисерам.
"Пан Робот" зробив тему хакерства більшою, а людину показав меншою, такою, яка стала дрібничкою, а це – не так, каже Есмейл, і це справедливо.
"Кінець ї***го світу" (The End of the F***ing World)
2 сезон. Показ: Netflix, Велика Британія
Два притрушених асоціальних англійських підлітка знаходять один одного, і утворюють на екрані таку собі подобу революційних "Народжених вбивати" Олівера Стоуна, тільки з меншою кількістю вбивств – фактично одним.
Наприкінці першого сезону хлопця підстрелює поліція. Другий починається з того, що дівчину судять за вбивство, але виправдовують, поки в цей час хлопець валяється в лікарні.
Впевнена, що його вбили, вона скніє в депресії, працюючи офіціанткою. А потім зненацька вирішує вийти заміж. Саме в цей момент хлопець, що вмирав в неї на руках, з’явився цілком живим. Але з’явилась і та, хто хоче помсти за вбитого ними чоловіка...
"Кінець ї***го світу" – це екранізація однойменного коміксу і є чисто англійською безбашенною комедійною драмою, де гумор цинічний і не смішний, та все одно ти хіхікаєш. І вісім 25-хвилинних серій пропливають повз – і крізь – тебе швидко. Хоча і не зовсім легко: критика суспільства та людських шаблонів тут жорстка і не політкоректна.
Для молоді – це хіт №1 вже третій рік поспіль.
Ярослав Підгора-Гвяздовський, журналіст, кінокритик, редактор, спеціально для УП.Життя
Автор колажів Андрій Калістратенко
Вас може також зацікавити:
Гра престолів: психолог пояснює, за що ми так полюбили серіал
Серіал "Чорнобиль" від HBO: коментують ліквідатори аварії на ЧАЕС
Ми хочемо тримати з вами зв'язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Facebook та у Twitter.
А якщо хочете бути в курсі лише новин та важливої інформації про здоров'я, підписуйтесь на нашу Facebook-групу про здоров'я та здоровий спосіб життя.