Мер Нью-Йорка повторив художній перформанс Марини Абрамович, щоб зустрітися з містянами

У неділю, 14 грудня, новообраний мер Нью-Йорка Зоран Мамдані запросив містян в Музей рухомого зображення (Museum of the Moving Image) і провів зустріч, подібну до перформансу художниці Марини Абрамович у 2010 році, йдеться в статті The Nеw Yorker.
Індивідуальні зустрічі з мером тривали по три хвилини, а вся подія тривала понад 12 годин.
Команда Мамдані назвала її "Мер слухає" на честь "Художник присутній", знакової роботи перформанс-мистецтва Марини Абрамович. ХУдожниця щодня сиділа за столом в атріумі музею МОМА і запрошувала відвідувачів сісти навпроти неї. Вона встановлювала зоровий контакт, але більше нічого не говорила, сидячи нерухомо годинами.
"Атмосфера в залі нагадувала щось середнє між відділенням поліції та апартаментами папи римського[...]. Щоб залучити людей, які не є фанатами [міського голови - прим. УП], вони попросили кілька великих місцевих профспілок та громадських організацій поширити інформацію", - розповів репортер.
Протягом 3 хвилин містяни по черзі пропонували меру ідеї для покращення міста в різних галузях: розбудову зв'язків з іноземними підприємцями, створення нових житлових приміщень замість однокімнатних квартир, проблеми від великої кількості рекламних банерів та багато інших пропозицій і скарг.
Як помітили відвідувачі, мер робив нотатки зі слів присутніх. І їх це помітно вразило і підживлювало прихильність до мера. Кожному учаснику дали бейдж із ім'ям і номером, за якими їх по черзі викликали. В кімнаті очікування з гостями також спілкувалися радники мера.
Мамдані вже не вперше робить перформанси. Раніше він плавав у крижаній воді місцевої річки, пройшовся вздовж усього Мангеттена в день початку навчання початкових шкіл і неодноразово брав участь в марафонах. Ідею "Мер слухає" він вигадав ще у вересні, разом зі спічрайтером Джуліаном Герсоном.
Недільна подія була задумана як продовження, ще один великий крок, який сигналізував про незмінну віру Мамдані в те, що привернення уваги громадськості буде вирішальним для здійснення амбітних змін, які він сподівається внести в місто.
Мамдані вийшов з переговорної кімнати трохи пізніше 21:00 з посмішкою на обличчі.
"Я провів у цій кімнаті п'ятнадцять годин!" — сказав він.
Кожну годину він робив п'ятихвилинну перерву і мав окремий час на обід. Він розповів, що один учасник прийшов одягнений як гамбургер, декілька людей зізналися, що вони не мають документів, і що декілька людей плакали під час засідань, включаючи його самого.
Про художній перформанс Марини Абрамович
Сербська мисткиня Марина Абрамович проводила перформанс в Музеї сучасного мистецтва, під час великої ретроспективи її робіт, що відбувалася з 14 березня по 31 травня 2010 року. Це була найбільша виставка перформансу в історії MoMA. Під час виставки Абрамович виконала "Художник присутній" — 736-годинний і 30-хвилинний статичний, мовчазний перформанс, у якому вона нерухомо сиділа на другому поверсі атріуму музею на дерев'яному стільці у прямокутнику зі скотчу на підлозі.
Театральні прожектори освітлювали мисткиню та такий же стілець навпроти неї, на який запрошували по черзі сідати гостям музею, які чекали в черзі. Торкатися та говорити з Абрамович було заборонено, але з усіма, хто сідали на стілець, вона підтримувала зоровий контакт. Більшість гостей сиділи з художницею протягом 5 хвилин або менше, деякі — цілий день.
