Диригентка Линів виступила за перейменування консерваторії імені Чайковського
Диригентка Болонського оперного театру та американської Менрополітен-опера Оксана Линів заявила, що негативно ставиться до присутності імені Чайковського у назві Національної музичної академії України.
Про це вона розповіла в інтерв’ю УП.Культура.
Вона зауважила, що державна інституція має демонструвати імена видатних українських музичних дієвців:
"Вся наша з вами розмова точиться про те, як складно і якими зусиллями дається просування української класичної музики за кордоном. І тому я вважаю дуже важливим, щоби головний музичний освітній заклад країни носив імʼя українського композитора. Якого – треба думати. Але однозначно – Національна музична академія повинна розвивати український мистецький бренд".
Натомість вона розповіла про кенселінг композитора — лише після початку війни українці почали активно виступати проти Чайковського. До цього репертуари українських театрів по всій країні були переповнені його творами, як "Лебедине озеро" і "Лускунчик".
У світі ж зараз обговорюють тему гомосексуальності композитора, що зараз підпала під соціальне питання гендерної свободи і легалізації одностатевих шлюбів. Імперія забороняла видавати листи Чайковського, які документували його вподобання.
"В Росії за життя Чайковського як раз критикували за відсутність націоналістичних поглядів і проросійських музичних ідей, за його європейськість. Бо Чайковський ще за життя був визнаний в світі. Він відкривав Карнегі–Гол в Нью Йорку, композитор і диригент Густав Малер популяризував і цінував його твори", — додала Линів.
Українські композитори також вважали його "своїм". Такої думки були Лисенко в листах до Івана Франка та Станіслав Людкевич.
"Соломія Крушельницька співала партію Тетяни в "Євгенії Онегіні", як і інший російський репертуар. Хоча вона усвідомлювала політичне становище України в Російській імперії".