Продукти, позначені як органічні, видаються споживачам смачнішими – дослідники
Маркування продукту як органічного змушує мозок споживача оцінити його як здоровіший та смачніший, навіть якщо насправді це не так.
Так званий "гало-ефект" або "ефект ореолу" може змушувати людей по'їдати органічних продуктів більше, ніж вони з'їли б звичайної їжі. Це може мати погані наслідки для здоров'я, попереджають науковці.
Давно визнаний психологами "ефект ореолу" полягає в тому, що одна наявна позитивна якість людини чи предмету змушує вбачати в ній інші, навіть якщо насправді вона їх не має. Прикладом такого ефекту може бути "автоматичне" наділення вродливої людини високими розумовими якостями.
На думку науковців, те саме може відбуватися з їжею, якщо назвати її органічною, пише The Telegraph.
Представниця Університету Корнуолла Дженні Ван-Чен Лі розповідає, як продемонструвало дослідження, клієнти ресторанів швидкого харчування схильні споживати більше калорій в тих закладах, які заявляють про використання "здоровіших" продуктів.
Дослідниця опитала 144 відвідувачів одного з торгівельних центрів. Вона запропонувала їм скуштувати шоколадне печиво, йогурт та картопляні чіпси, позначивши зразки як "органічні" чи "звичайні". Насправді ж органічними були всі наїдки для дегустації.
Респондентів попросили оцінити кожен із продуктів за 10-бальною шкалою, а також приблизно назвати кількість калорій, яку він містить.
За результатами опитування, добровольці в середньому виставили найвищі оцінки "органічним" зразкам та приписали їм приблизно на 60 калорій менше