Пацієнти не наважуються ставити лікраю додаткові питання та проходять діагностику в інтернеті - дослідження

8
27 листопада 2012

Про це свідчать дані опитування, проведеного приватною компанією, що постачає медичні послуги, пише The Daily Mail.

Так, виявилося що мільйонам британців не вистачає сміливості щоб "поборотися" із своїм лікарем, навіть якщо вони впевнені, що діагноз встановлено неправильно.

Асоціація пацієнтів об`єдналася із приватним постачальником медичних послуг Bupa, щоб поінформувати пацієнтів, забезпечити їм правильне лікування та зробити так, аби проблеми зі здоров`ям не ігнорувалися.

Дослідження провели через тиждень після того, як у лікарні від менінгіту помер маленький хлопчик, мати якого лікарі звинуватили в істерії та не поставилися серйозно до хвороби дитини.

Експерти зазначають, що пацієнти не надто охоче змушують лікарів відповідати на запитання, через загальний авторитет і владу лікарської команди. Утім, численна кількість веб-сайтів, що пропонують медичні поради, можуть це змінити.

За словами лікарки Аннабель Бентлі, часи, коли лікарі щось знали краще, закінчилися. "Ми знаходимося в епосі, коли пацієнт знає краще", - каже вона.

"Лікарі мають академічну підготовку, але справа у тому, що лише пацієнт знає, що він відчуває та як ефект від лікування вплине на нього особисто та на спосіб його життя", - каже вона.

У листівці під назвою "Конструктивні переговори", спеціально присвяченій цьому питанню, йдеться про те, що не треба боятися кинути виклик своєму лікарю, якщо він призначив певні аналізи чи процедури.

Пацієнтам пропонується з`ясувати в лікаря чому він рекомендував той чи інший тест, наскільки він точний та які шанси того, що він виявиться неправильним. А також хворим радять розпитати лікаря про альтернативні методи лікування та як вони пов`язані між собою.

Компанія The Bupa Health Pulse Survey опитала 15 тис. осіб у 13-ти країнах, включаючи Великобританію, Іспанію, Австралію, Мексику, Саудівську Аравію та Єгипет.

Виявилося, що єгиптяни та аравійці найбільше піддають сумніву лікарський діагноз та оскаржують його.

За словами Кетрін Мерфі, виконавчого директора Асоціації пацієнтів, хворі дуже часто відчувають, що вони є пасивними одержувачами лікування та догляду.  Вони хочуть ставити питання або обговорювати варіанти лікування, але їм заважає відсутність довіри та інструментів, щоб здійснити це.

Вона також зазначає, що протягом останніх років, сайти, присвячені здоров`ю, призводять до того, що все більша кількість людей самостійно діагностує в себе ту чи іншу хворобу. Але це призвело до певних проблем, адже інтернет-ресурси пропонують розпливчасті, а іноді і драматичні відповіді на симптоми, які є побутовими.

Це призвело до того, що пацієнти із недовірою вимагають у лікаря лікування, яке може і не мати жодного стосунку до їх фактичного стану.

Опитування також показало, що 82% британців звертаються до інтернету за медичною допомогою, але лише половина з них перевіряє надійність, власне, сайту, який надає інформацію.  

powered by lun.ua