Чому слід записати дитину на уроки фортепіано – вчені
Результатом гри на фортепіано є не лише чарівна музика.
Нове дослідження показує, що гра також допомагає дітям будувати свої мовленнєві навички.
"Є докази, що ранній вплив гри на фортепіано покращує обробку звуків, що розширюється не лише на музику, але й на мову", – каже поведінковий нейролог Джон Габріелі з Масачусетського інституту технологій.
Фото: Laksen/Depositphotos |
Вчені точно визначили, що уроки гри на фортепіано можуть допомогти малим дітям посилювати навички обробки і володіння мовою.
Дитячі вуха стають натренованими розрізняти різні звуки фортепіано, пояснює Габріелі, тож вони краще можуть аналізувати різницю між вимовленими словами, ключовим елементом вивчення мови.
Для дослідження вчені поділили 74 китайських дошкільнят 4-5 років на три групи.
Усі діти розмовляли мандаринською мовою, діалектом китайської.
Одна група щотижня мала 45-хвилинні уроки фортепіано.
Друга – щотижня мала 45 хвилин додаткового читання.
Третя група нічого додаткового не отримувала.
Через шість місяців між дітьми у групах не було суттєвої різниці у загальних показниках на кшталт IQ, пам'яті чи уваги.
Але група, що вчилась грати на фортепіано, відрізнялась від інших за одним показником.
Навіть порівняно з дітьми, що більше читали, дошкільнята, що грали на фортепіано, значно краще розмежовували розмовні слова, що відрізнялися лише одним приголосним, додає Габріелі.
Група читання й група гри на фортепіано значно краще розмежовували приголосні порівняно з дітьми, які не мали таких додаткових занять.
Вчені припускають, що уроки гри на фортепіано є суттєвим і комплескним елементом обробки мови.
За словами Габріелі, їхні результати можна поширити і на іншу музичну освіту.