Вчені винайшли новий спосіб, як врятувати пацієнтів з важкою формою лейкемії. Дослідження

Яна Осадча — 2 серпня 2021, 16:26

Видалення білка, який надмірно синтезується при рідкісному та агресивному підтипі лейкемії, може допомогти уповільнити розвиток цього виду раку та значно збільшити шанси на життя у пацієнтів.

Про це свідчать дослідження вчених з Універсального онкологічного центру UCLA Jonsson.

Дослідження може допомогти у розробці цільової терапії особливо гострих лейкозів. Діти та дорослі з діагнозом цього підтипу мають поганий прогноз та високий ризик рецидиву після лікування.

Лейкемія починається в кістковому мозку і стимулюється генетичними мутаціями, які змушують стовбурові клітини виробляти занадто багато лейкоцитів, що впливає на здатність організму боротися з інфекцією.

Фото photographee.eu/Depositphotos

Раніше команда лікарів визначили, що білок IGF2BP3 є фактором, який стимулює розвиток агресивного підтипу лейкемії.

"Цей тип лейкемії здатний швидше ділитися і поширюватися. Хвороба може бути дуже важкою для лікування, навіть за допомогою нової цільової імунотерапії ", – сказав старший автор дослідження, доктор Дінеш Рао.

Рао та його команда з допомогою інструменту для редагування генів видаляли білок IGF2BP3 з клітин лейкозних мишей.

Вони виявили, що вплив на виживання був вражаючим. Приблизно у 75% мишей, у яких було видалено IGF2BP3, загальне виживання збільшилося, а у 50% взагалі не було виявлено лейкемії.

Команда також спостерігала вагоме зменшення загальної маси пухлинної тканини в організмі тварин.

Лікарі виявили, що цей білок не є необхідним для нормального розвитку крові мишей – кров’яна система виявилася переважно неушкодженою після його видалення.

"Завдяки цьому відкриттю, ми зможемо безпосередньо націлитися на ракові клітини і залишити здорові, неракові клітини в спокої",– сказала одна з авторок дослідження, аспірант-дослідник Тіффані Тран.

До того ж вченим вдалося визначити деякі важливі молекули РНК, які кодують інші білки, що викликають рак. Вони прийшли до висновку, що якщо реально видалити один білок, то таким чином можна і змінити кількість інших білків.

Хоча група досліджувала IGF2BP3 при лейкозі, цей білок також швидко утворюється у 15-20% пацієнтів з гліобластомою, меланомою, раком підшлункової залози та легенів.

Наступним кроком для дослідників є розуміння того, чи має видалення білка настільки сильний ефект проти інших видів раку, а також розроблення медичних засобів, які будуть перешкоджати функції білка.