Від нової реальності до нових можливостей:

як цифрові рішення змінюють підхід до працевлаштування в Україні
Спецпроєкт
24 липня 2025
Через повномасштабне вторгнення мільйони українців втратили роботу, а попит на кваліфікованих фахівців для відбудови країни стрімко зріс. У відповідь на ці виклики з’явилося цифрове рішення, що поєднує державну підтримку з новими технологіями.
Мобільний застосунок "Державна служба зайнятості" – дієвий інструмент, який реально допомагає українцям знайти роботу в нових умовах. Його розроблено за фінансової підтримки уряду Німеччини в межах проєкту Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH на запит Міністерства економіки України та Державної служби зайнятості.
Цей застосунок – не просто перелік вакансій, а платформа, яка дозволяє людині керувати своїм професійним розвитком цілодобово. У ньому зібрано понад 200 тисяч пропозицій, які оновлюються щоденно – від власних вакансій Державної служби зайнятості, які надають роботодавці, до вакансій з найбільших сайтів пошуку роботи.
Для зручності вакансії можна фільтрувати за важливими критеріями, проте деякі категорії пошуку, як-от наявність житла, працевлаштування для ветеранів або внутрішньо переміщених осіб, наразі доступні лише у вебверсії порталу.
За допомогою застосунку користувачі можуть пройти навчання (записатись на онлайн-курси або отримати ваучер на перекваліфікацію), записатися на консультацію до карʼєрного радника, отримати чи скасувати статус безробітного тощо.
І головне – все це можна зробити зі смартфона, без черг і без зайвої трати часу.
крок 1
Завантажити застосунок в Google Play або AppStore.
крок 2
Зареєструватись через електронний підпис, Bank ID або Дія.Підпис. Користуватись застосунком можна і в гостьовому режимі, але тоді доступним буде лише портал вакансій. Всі інші послуги стануть доступними після реєстрації.
Наступним етапом стане інтеграція в застосунок сервісів для роботодавців у межах Мультидонорської ініціативи Skills4Recovery, яка фінансується Європейським Союзом, Німеччиною, Польщею та Естонією. Її реалізують Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH та Solidarity Fund PL (SFPL). 

Служба зайнятості вже не просто "біржа праці", а сервіс для пошуку вакансій

Повномасштабне вторгнення триває вже понад три роки, й ситуація на ринку праці залишається складною. На початку великої війни спостерігалася нестача вакансій. Зараз же зʼявилась інша проблема – гострий дефіцит кадрів, зазначає директорка Державного центру зайнятості Юлія Жовтяк.
Найбільш потрібними сьогодні є кваліфіковані робітники: електромонтери, зварювальники, автослюсарі, а також лікарі – від терапевтів до педіатрів. І, як наголошує Юлія Жовтяк, не слід сприймати робітничі професії як низькооплачувані – заробітні плати доходять до 100 тисяч гривень.
"Попри брак фахівців, багато людей усе ще залишаються без роботи. Це класичне структурне безробіття, яке виникло через зміни в економіці", – пояснює вона.
Серед вразливих категорій, яким потрібна особлива підтримка, – внутрішньо переміщені особи, ветерани, жінки, особливо самотні матері, люди з інвалідністю, передпенсійного віку та молодь без досвіду.
"Наприклад, люди, які працювали на заводах, після переїзду до сільської місцевості часто не можуть знайти роботу за фахом", – каже Юлія Жовтяк.
Для кожної групи розроблено цільові програми працевлаштування, навчання, підтримки підприємництва.
Поштовхом до запуску мобільного застосунку "Державна служба зайнятості" стало те, що понад 60% користувачів відвідують сайт служби зі смартфонів. Застосунок розробляли, щоб зробити доступ до послуг максимально простим і мобільним. На сьогодні він уже має близько 45 тисяч користувачів.
"Ми надаємо не лише можливість реєструватися як безробітний, подаватися на навчання чи записуватись в електронну чергу, – розповідає директорка Державного центру зайнятості. – Через мобільний інтерфейс можна отримувати електронні документи, комунікувати з фахівцями та стежити за перебігом звернень".
Водночас Юлія Жовтяк підкреслює, що цифровізація не просто змінює інтерфейс, а сам підхід до пошуку роботи.
"Ми руйнуємо стереотип, ми – не біржа праці, потрібна лише для того, щоб реєструвати безробітних та виплачувати допомогу по безробіттю. Ми служба, яка надає сервіси та можливості. Служба переходить в цифру і цей процес динамічний. Ми орієнтовані на запит, потребу і можливості. Для того застосовуємо нову модель рекрутингу. Ми виходимо на відкритий ринок і активно залучаємо всі сторони до процесу пошуку роботи – і кандидатів, і роботодавців – на основі індивідуальних потреб і запитів", – наголошує директорка Служби зайнятості.
Мобільний застосунок – лише початок трансформації. Наразі Мінекономіки та Державна служба зайнятості працюють над створенням платформи "Обрій", яка з часом інтегрує в себе застосунок. Це буде повноцінна екосистема ринку праці з елементами штучного інтелекту, аналітикою, електронними документами, інформаційними панелями в режимі реального часу, грантами на навчання тощо. Роботодавців і користувачів, які шукають роботу, чекає справжнє перезавантаження ринку праці, яке вже почалось.

Новий початок завдяки цифровому інструменту 

До повномасштабного вторгнення Марина мала свій продуктовий магазин поблизу Василівки у Запорізькій області, але війна внесла свої корективи.
Після вимушеного переїзду майже два роки жінка не могла знайти стабільну роботу. Вона подавала резюме на сайтах пошуку роботи, шукала вакансії самотужки, але все було безрезультатно.
Одного дня в телеграм-каналі від місцевого хабу Марина натрапила на посилання на мобільний застосунок "Державна служба зайнятості". Встановила його, зареєструвалась і почала переглядати вакансії. Одна з них одразу привернула її увагу.
"Зі мною звʼязався фахівець від роботодавця і детальніше розповів про цю вакансію. Я зацікавилась, подала свою кандидатуру, пішла на співбесіду. Вона ще була недалеко – три зупинки від дому. І мені пощастило – підійшла їм, і мене взяли", – ділиться Марина.
Так вона у січні 2025 року стала фахівчинею з публічних закупівель у компанії "Радіоприлад".
За словами Марини, застосунок виявився дуже зручним – одразу зрозуміло все про вакансію, заробітну плату тощо. Найбільше жінку потішило, що навіть без досвіду роботи за фахом її прийняли, все показали й пояснили на місці.
"У мене була освіта, але не було стажу. Проте мене навчили всього: і з документами, і з програмами. Колектив – чудовий. На роботу йду з задоволенням", – натхненно розповідає вона.
Завдяки мобільному застосунку державна система працевлаштування стала доступною, швидкою й ефективною – саме такою, якою вона має бути в час, коли кожен день має значення.

Сім’я, що почала з нуля

До повномасштабного вторгнення Юлія Глушко з чоловіком Дмитром та двома доньками жила в селі Нескучне та працювала кухарем у дитячому садочку. Після початку великої війни дім перестав бути безпечним місцем. Останньою краплею для рішення про евакуацію з рідної Донеччини "приніс" російський снаряд, який впав біля подвір’я їхнього будинку.
"Діти гралися на майданчику, коли неподалік розірвався КАБ. Вони, як і я, сильно злякались. Я зрозуміла: відкладати переїзд більше неможливо – треба рятуватись", – згадує вона. 
Юлія з доньками та чоловіком переїхали на Дніпропетровщину. Дмитро пішов воювати, а його дружина займалась випічкою та продавала здобу в місцеві магазини. Але фронт все одно лишався близько.
Після майже трьох років служби чоловік отримав серйозне поранення, довелось проходити тривалу реабілітацію. І врешті-решт демобілізувався за станом здоровʼя.
У пошуках стабільності родина звернулася до Центру зайнятості. Саме там Юлії порадили скористатися мобільним застосунком та звернутись до представниці Служби у своїй громаді.
Так вона дізналася про вакансії на меблевому підприємстві "Ламелла" у Закарпатській області. Юлія, її чоловік та мама отримали низку консультацій від ДСЗ онлайн та телефоном, після чого вирішили погодитись на пропозицію працевлаштування.
Жінка зауважує, що вакансії від ДСЗ перевірені, а роботодавці оформлюють та платять офіційну зарплату.
"Ми не знали, куди їдемо, – розповідає Юлія. – Але все організували швидко: знайшли житло, організували перевезення. Коли приїхали в Тячів, нас зустріла машина з водієм. Умови дуже хороші, житло поряд із підприємством, транспорт і харчування безкоштовні, є медичне забезпечення".
На роботу влаштувались одразу троє: Юлія, її мати та чоловік. Юлія з мамою працюють пакувальницями дерев’яних меблів: формують коробки, пакують продукцію, готують її до відправки. Її чоловік (ветеран війни, має інвалідність III групи) теж знайшов роботу на підприємстві – збирає та шліфує стільці.
Застосунок "Державна служба зайнятості", за словами Юлії, став першим кроком до змін. Зараз вона зі своєю сімʼєю живе неподалік Тячева. Попереду ще багато викликів, але головне, каже Юлія, що вони знову разом, мають дах над головою і роботу.
"Це перший раз за довгий час, коли ми відчули стабільність", – підсумовує вона.

Влаштувалась на роботу після консультації з кар’єрним радником

Після вимушеної релокації з Мелітополя до Запоріжжя Ганна, досвідчена бухгалтерка й кадрова менеджерка, тривалий час не могла знайти стабільну роботу. Попри наявний досвід у промисловості, включно з керівною посадою в ливарному підприємстві, більшість нових роботодавців обмежувались тимчасовими пропозиціями.
Тому Ганна вирішила звернутись до Центру зайнятості, де їй порекомендували встановити мобільний застосунок. У ньому жінка не лише шукала вакансії, а й записалася на консультацію з кар’єрним радником через електронну чергу.
"Це була дуже слушна порада. Спеціалісти відразу зорієнтували, що відповідає моєму досвіду, запропонували релевантні варіанти. І я обрала вакансію економіста", – каже Ганна. 
Після співбесіди роботодавець запропонував пройти коротке безоплатне стажування, після якого Ганну працевлаштували. Для неї повернення до роботи за спеціальністю стало свідомим вибором.
"Я й не прагнула кар’єрних викликів чи ризикових посад – хотілося стабільності, зрозумілих завдань і робочого ритму. У сучасних умовах це вже розкіш", – зізнається вона.
Кар’єрні радники зі свого боку не просто допомагають шукати вакансії, а й формують індивідуальний кар’єрний план: враховують освіту, досвід, знання програм, попередні посади.
"Мені пропонували саме те, що підходить, без випадкових варіантів. І завдяки цьому я знову працюю за фахом, офіційно, у стабільній установі", – каже Ганна.
Цей кейс – яскравий приклад того, як мобільний застосунок і сучасні інструменти Державної служби праці справді допомагають людям повернутись до професії, знайти стабільність і відновити гідне життя навіть у надзвичайно складних обставинах.
Якщо ви шукаєте роботу або плануєте перекваліфікуватися, варто просто зробити перший крок. Завантажте мобільний застосунок "Державна служба зайнятості", відкрийте для себе нові вакансії та скористайтеся підтримкою фахівців. Можливо, саме там ви знайдете шлях до стабільності та нового старту.
Мультидонорська ініціатива Skills4Recovery спрямована на підтримку навчання та перепідготовку кваліфікованої робочої сили в секторах економіки, важливих для процесу відновлення: будівництво, транспорт, сільське господарство, сфера послуг та виробництво. Ця мета досягається через зміцнення спроможності надавачів послуг професійної освіти пропонувати якісні й орієнтовані на ринок праці освітні послуги, залучати вразливі групи населення і співпрацювати з роботодавцями.
Skills4Recovery фінансується Європейським Союзом, Німеччиною, Польщею та Естонією. Її реалізують Deutsche Gesellschaft für InternationaleZusammenarbeit (GIZ) та Solidarity Fund PL (SFPL). Вона триває до червня 2026 року та охоплює всі області України. Загальний бюджет складає 14 мільйонів євро.
© 2007-2025, Українська правда.

Текстові матеріали, розміщені на сайті life.pravda.com.ua, можна безкоштовно використовувати в обсязі не більше 50% за умови прямого посилання у підзаголовку чи першому реченні матеріалу.

Матеріали з позначкою PROMOTED, СПЕЦПРОЄКТ, ЗА ПІДТРИМКИ публікуються на правах реклами.

Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна".