Автомобільні права за чесні гроші?

Український водій - це особа за кермом з посвідченням, отриманим в умовах плідної співпраці з працівниками ДАІ. А що це таке - поки не спробуєш, не дізнаєшся. Щоб зекономити нерви шановної читацької аудиторії - якщо ви тільки збираєтесь отримати водійські права, або розрадити - якщо вже з цим зіткнулись, розповідаємо, як це зробити максимально чесно і без зайвих витрат.

Офіційно навчання в автошколі, разом з витратами на бензин та оформлення документів, коштує від двох до двох з половиною тисяч гривень. Сюди має входити теоретичний курс з розглядом типових на нетипових ситуацій на дорогах, десять занять з інструктором - кожне по півтори години, та складання внутрішнього іспиту. Після цього автошкола з усіма документами має відвести вас до ДАІ на іспит.

В моєму випадку після сплати повної суми за навчання, довелося доплачувати за подорожчання бензину. Теоретичний курс являв собою колективне читання брошури, яка продавалася в автошколі за чотири гривні.

Упевнившись, що наш лектор вміє читати, а окремі шмати вже встиг зазубрити напам'ять, я все ж таки намагалася не пропускати заняття - група у складі майже сімдесяти чоловік сумлінно приходила майже у повному складі.

Але окрім читання нічого так і не почула. Читання було схоже на диктант - інструктор з теорії грав інтонаціями та робив паузи, чекаючи, поки дяді і тьоті, що бігли з роботи на курси, під його диктовку запишуть речення, прочитані з книжки, яку вони мали змогу в той же час і читати.

ВІДЕО ДНЯ

Все це трошки нагадувало масовий психоз, єдиним виправданням якому могла бути лише ностальгія за шкільними роками. Процес цього "навчання" розбавила тьотя, яка принесла бинти та впевнено дала мені один рулончик з пропозицією накласти пов'язку сусіду на стопу та гомілку.

Поки мій мозок долав несподіванку, сусід спитав чи не "вісімка" це бува. На що жіночка усміхнено закивала головою, продовжуючи запрошувати нас в центр аудиторії. Обізнаний сусід розшнуровував кросівок, щоб дати мені та бинту свою ногу для експерименту, а я напружено викликала із пам'яті спогади про такий шкільний предмет як МСП - медично-санітарна підготовка дівчат.

Зрештою, здоровий глузд та кмітливість перемогли, і вся група на чолі з задоволеною жінкою дивилася, як я методично псую нещасний рулончик, а "поранений" намагався вирішити тим часом власне болюче питання - в нього, виявляється нещодавно трапилася травма коліна.

Але за планом в нас було вивчення пращевидного перев'язування, яке не мало відношення до коліна, то ж сусід похромав за парту без очікуваних порад.

Всі з надією чекали внутрішнього іспиту, але пройшов він мляво - щоправда, наші тести перевірили та запропонували складати ще і ще у зручний час кожен день - доки не здамо. Бо з сімдесяти склала лише одна людина.

Але оскільки перевіряти оце "ще і ще" нікому не хотілося, внутрішній всім поставили автоматом. В цей час кожен зустрічався зі своїм інструктором та їздив на тому автомобілі, який встиг обрати на першому занятті.

Кількість тих, хто хоче отримати водія, щороку зростає. Колаж взято з сайту автошколи "КАРАТ"

Хто не встиг - їздив на тому, що залишилось. Кому було краще - це ще питання, бо обирали машини по назвах, про стан ніхто не підозрював.

Окрім кондиціонера в моїй машині не працювало багато чого. Включно з ременем безпеки.

На моє зауваження, що треба ж пристібатися, інструктор відреагував, що, звичайно, треба. І коли я буду їздити на своїй машині, то вона - він чув про цю модель - не заведеться, поки я не пристебнусь, так що даремно я хвилююсь.

Перший хабар мені запропонували дати в передостанній день подання документів у ДАІ - про те, що він передостанній, було оголошено безпосередньо в той день. Після довгих пояснень, як мені складно буде в неприймальний день отримати довідку в ЖЕУ, а потім отримати дозвіл на складання іспиту, інструктор з теорії назвав дуже скромну суму - тисяча гривень і я можу спокійно відпочивати.

Звичайно, він не знав, що поруч в моїй сумці на підвіконні лежить диктофон. І я не збиралася цього йому казати - адже чистота експерименту могла постраждати. Я пообіцяла йому подумати і пішла.

Я дійсно подумала - наступний день в ЖЕУ був приймальний. Отримання дозволу зайняло не більше десяти хвилин - рівно стільки, скільки треба було для того, щоб переглянути мої документи.

Другий хабар "запропонував мені йому запропонувати" - саме в такому формулюванні - інструктор з водіння. Відбувалося це в такому порядку. Напередодні державного іспиту я випадково дізналася, що протягом практичної частини іспиту треба буде демонструвати майстерність у таких прийомах, про які інструктор мені жодного разу не нагадував.

Речі то були нескладні, але зробити це без тренувань неможливо: в'їхати задом в ворота, гараж, зробити розворот в три прийоми, заїхати за потреби на естакаду та розпочати рух вгору з ручника.

Моя знайома їздила зі своїм інструктором то по дочку, то по молоко - звісно, по дочку інструктора і по йому необхідне молоко. То ж, до останнього дня я вважала свого інструктора людиною порядною. Вислухавши мої здивування, інструктор непорушно спитав, невже я не зможу в'їхати в гараж.

І вже потім, після того, як я мовчки одне за одним спробувала всі необхідні віражі, спитав, скільки я хочу йому запропонувати за підстрахування "щоб все було добре". Не дочекавшись відповіді, він назвав сімсот п'ятдесят. І поспішно додав, що це не доларів.

Після цієї ремарки, я пообіцяла йому подумати - і дійсно подумала, хоча і абсолютно на іншу тему.

Біля кабінету, де проходив державний іспит, інструктор з теорії роздав документи майже всім, хто прийшов його складати. Залишилося декілька людей. Ми подивилися один на одного і засміялися. Лише ми не "підстрахувалися". Але не допустити нас до складання іспиту через непогоду давати хабар було б занадто ризиковано. І згодом, ми знайшли свої папірці і всі разом зайшли на іспит.

Іспит я склала - так і не давши хабарів, а більшість членів нашої групи марно витратили гроші на "страховку". Так що, якщо вам будуть казати, що без хабарів отримати права водія категорії "В" в Києві неможливо, не вірте. А от якщо вас будуть запевняти, що в будь-якій автошколі вас навчать водити автомобіль... Теж не вірте. Хоча спробувати можна - а раптом пощастить.

P.S. Записано під час навчання в одній з центральних автошкіл міста Києва

Реклама:

Головне сьогодні