Українці витрачають на себе у 10 разів менше за європейців

5
25 листопада 2008

Такі результати показало дослідження GfK Purchasing Power Europe 2008/2009, яке провела компанія GfK GeoMarketing. Купівельна спроможність - це показник наявного доходу на особу (включно із державними пільгами, пенсією) після відрахування всіх податків.

Згідно з результатами дослідження, протягом 2008 року кожен європеєць витрачав на споживчі товари у середньому 12500 євро, хоча між різними країнами спостерігаються значні відмінності.

Наприклад, Молдова замикає порівняльну таблицю із рівнем наявного річного доходу на особу менше 800 євро.

Перше місце посідає Ліхтенштейн із купівельною спроможністю близько 45000 євро, на другому місці Люксембург - 28192 євро, за яким слідує Швейцарія - 26842 євро. Німеччина із середнім показником у 18734 євро на особу піднялась з одинадцятого місця рейтингу на десяте.

У першій десятці Ісландія втратила позиції, перейшовши в 2008 році з четвертого місця на сьоме. Фінансова криза, яка зачепила Ісландію протягом останніх тижнів, поки не відобразилася на даних 2008 року.

Великобританія, яка посідала восьму сходинку у 2007 році, взагалі вийшла з першої десятки списку європейських країн із найвищим рівнем купівельної спроможності, і зараз вона перебуває на одинадцятому місці.

Через вихід Великобританії з першої десятки рейтингу звільнилося місце для Норвегії, котра піднялася на одну сходинку і виграла також за рахунок коливання курсу валют, коли норвезька крона зміцнилася у порівнянні з євро.

Оскільки показник купівельної спроможності за методикою GfK вираховується в євро, спадна купівельна спроможність в євро не обов'язково означає, що населення насправді у реальності стало біднішим.

powered by lun.ua