У регіонах кіно дешевшає, а в Києві - навпаки

— 16 лютого 2009, 13:31

Такими є дані української компанії-дистрибютора Gemini, повідомляє газета "Дело".

Водночас касові збори склали 65 мільйонів доларів, що на 7,6% більше, ніж у 2007 році. При цьому очікуваний приріст ринку становив 20%, адже у минулі роки ринок ріс у середньому на 30%.

Як зазначає видання, криза змушує кінотеатри переїжджати з торгових центрів, та експериментувати з цінами. Так, наприклад, у мережі кінотеатрів "Лінія кіно" вартість квитків у столиці в січні зросла на 2 гривні.

Водночас у регіонах ціни на квитки у кіно у деяких кінотеатрах почали зменшуватись. Наприклад, вартість акційних квитків у донецькому кінотеатрі "Театр кіно ім.Шевченко" становить 5 гривень. Квитки на перший ранковий сеанс у будні дні становить 10 гривень.

За оцінками експертів, в умовах кризи кінотеатри активно використовуватимуть акції зі знижками. Хоча власник компанії дистрибютора-монополіста на українському ринку B&H Film Distribution Богдан Батрух переконує: "Скоріше за все, тотально ціни зменшуватись не будуть".

РЕКЛАМА:

Як зазначає "Дело", в умовах кризи кінотеатри потерпають від збільшення витрати у зв'язку з орендною платою, яку оплачують у доларах. Стрімке зростання курсу долара стало великою проблемою для багатьох кіномереж ще і тому, що більшість з них повинні виплачувати валютні кредити. Розраховуючи на те, що ринок буде продовжувати рости такими ж темпами, як у 2007 році, кіномережі відкривали кілька кредитних ліній у різних банках.

Крім того, дистриб'ютори не йдуть на поступки кіномережам. Вони жорстко вимагають повернення своєї 50%-ної частки від касового збору за прокачаний фільм і ні про які відстрочки чути не хочуть.

"Питання ставиться жорстко: без оплати за прокат минулого фільму нового не буде", - розповідає Михайло Приймак, директор харківської мережі "Кіноцентр".

У результаті в регіонах з'явилися перші жертви кризи серед мультиплексів (багатозальних кінотеатрів у торгових центрах). З одинадцяти кінотеатрів мережі "Кіносистема", що вважається монополістом у Дніпропетровську, залишилося працювати дев'ять.

Крім того, по оцінках кінопрокатників, в українському прокаті фільмів на сьогоднішній день удвічі менше, ніж у російському і ніж було у період до кризи.

Кінопрокатники вважають, що втратили частину глядачів саме тому, що "стало нічого дивитися".
Реклама:

Головне сьогодні