Мисливці за брендами захоплюють Інтернет-простір

— 12 березня 2009, 12:36

Аналітики з фірми MarkMonitor, яка відстежує використання брендів, а також торговельних марок у Інтернеті, опублікували звіт за минулий рік, пише Lenta.ru.

Мисливців за брендами у MarkMonitor називають brandjackers. Українською це слово можна було б перекласти як "брендюги" - від "бренд" і "злодюги".

Найбільш поширеним типом використання чужих брендів є кіберсквотінг (реєстрація нових доменних імен для їх подальшого перепродажу), що допомагає шахраям перенаправляти трафік на потрібні сайти. Раніше для цього використовувалися звичайні слова, однак тепер вони практично закінчилися і кіберсквотери взялися за відомі бренди.

Згідно з офіційними даними, у 2008 році кількість випадків кіберсквотингу збільшилося на 18%.

За весь минулий рік було повідомлено про 1 722 133 домени, які порушують права на різні торговельні марки. Крім того, 80% кіберсквотерських сайтів, які існували в 2007 році, досі залишаються активними, пише softserver.com.ua.

Захоплення домену - необхідна умова для подальшої експлуатації чужого бренда. До того ж, почастішали випадки, коли "брендюги" поєднують одразу декілька методів використання торгівельних марок.

Наприклад, на ресурсі може були розміщений інтернет-магазин, який продає не пов'язані з брендом товари, до того ж на сайті публікуються матеріали для дорослих, що притягує більше трафіку.

Кількість магазинів, відкритих "бендюгами" росте дуже швидко. Так, у 2008-му році їх стало на 46% більше в порівнянні з минулими роками.

Графік країн, де найбільше нелегальних сайтів. Джерело: lenta.ru


Окремим сегментом нелегального використання брендів є фішинг - видача свого сайту за сайт відомої компанії з метою збору фінансових даних чи зараження комп'ютерів користувачів шкідливими програмами.

За даними звіту MarkMonitor саме обсяги реалізації фішингових схем на доменах кіберсковотерів зросли в перші 6 місяців 2008 року на 122%. А кількість атак на фінансові організації зросла на 51%.

Нині фішингові напади на сайти, що займаються онлайн-аукціонами, а також роздрібною торгівлею, дещо послабшали, проте тепер шахраїв значно більше привертають соціальні мережі та ігрові сайти.

За останніми даними, велика частина нелегальних сайтів, що займаються розкраданням брендів, зареєстровані в Сполучених Штатах, Німеччині та Великій Британії.

Реклама:

Головне сьогодні