Знайдені ферменти, які винні у розповсюдженні раку

— 13 березня 2009, 14:26

Метастази, чи міграція ракових клітин з початкової пухлини в інші частини тіла, є причиною 90% смертей від хвороб, які пов'язані з раком .

Однак нещодавно дослідники виявили, що у розповсюдженні метастаз головну роль відіграє фермент LOX, повідомляє BBC.

Вчені сподіваються, що ліки, які блокуватимуть цей фермент, зможуть допомогти стримати прогресування хвороби.

Науковці проводили експерименти на мишах з раком грудей, однак вони впевнені, що їхні результати придатні й до людей, які страждають на інші форми раку.

Нова надія

Фермент LOX відсилає сигнали про підготовку нового місця в організмі для переміщення туди ракових клітин. Без такої попередньої підготовки ракові клітини можуть не прижитися.

Керівник дослідження Джанін Ерлео заявив, що це відкриття є "вирішальним елементом, якого бракувало, щоб вчені могли скласти головоломку".

За словами науковця, це вперше вдалося виділити один ключовий фермент, який відповідає за розповсюдження ракових клітин.

"Якщо нам вдасться вплинути на здатність організму готувати нові місця для переміщення туди ракових клітин, то ми зможемо ефективно запобігати виникненню метастаз", - пояснила Ерлер.

"Ракові метастази лікувати дуже складно, і це нове відкриття дає реальну надію, що буде розроблено ліки, які боротимуться з розповсюдженням раку", - додала Джанін.

Важливість нового результату підкреслює й співробітник відділу наукової інформації британського Центру боротьби з раком Джулі Шарп.

"Більш чітке уявлення про те, як саме розповсюджується рак, дуже важливе у пошуках методів лікування цієї хвороби. Дослідження на один крок наблизило вчених до розуміння цієї проблеми. Наступні стадії наукових робіт будуть з'ясовувати, чи можна взагалі "відключити" ензим LOX, щоб зупини розповсюдження раку", - сказала вона.