"Гарячих турів" цього року буде значно менше
Через зниження споживчого попиту в минулому сезоні на популярні напрямки, зокрема до Туреччини та Єгипту, продаж турів, а саме у нижньому ціновому сегменті, зменшився на 40%, пише "Коммерсант".
З листопада 2008 року по лютий 2009 року було продано путівок на 40 % менше, аніж за аналогічний період минулого року, повідомили в Асоціації лідерів турбізнесу України (АЛТУ).
При цьому, найбільше падіння зафіксовано в нижньоціновому сегменті - до $1 тис. за тиждень проживання, зауважив президент асоціації Тарас Демура.
За прогнозами АЛТУ на 2009 рік, турпутівок українці куплять ще на 35-40% менше (у 2008 році було продано близько 1,5 млн. туристичних путівок на суму $1,3 млрд).
"Значне скорочення буде спостерігатися в нижньому ціновому сегменті - приблизно втричі; в середньому ($1-5 тис. за тиждень проживання) та преміум-сегменті (вище $5 тис.) падіння складе 20-30%", - говорить Демура.
Така ситуація склалася через зниження платоспроможності населення.
"Люди почали економити на поїздках через скорочення зарплат та персоналу, а девальвація гривні змусила операторів підвищити вартість приблизно на 30 %", зазначає Йосиф Андрик, генеральний директор туроператора Tez Tour (95% продажу припадає на тури до Єгипту та Туреччини).
Оператори не можуть більше демпінгувати та пропонувати тури за межею собівартості. У цьому році кількість "гарячих" путівок зменшиться з 40% до 10%, обіцяють АЛТУ.
"Якщо раніше оператори вели цінові війни та пропонувати "гарячі" путівки до Єгипту за $300 на тиждень (при реальній ціні $700-900), то цього року вони не матимуть на це коштів", - каже Тарас Демура.
"Проте девальвація гривні вплинула лише на ціни подорожі за кордон, у межах країни - вартість путівок залишилися на рівні минулого року", - розповідає директор з туризму "Пан Юкрейн" Олена Шаповалова.
Через такі зміни туроператори планують з метою компенсації зниження попиту в нижньоціновому сегменті розвивати внутрішній туризм та корпоративний.