Тест

Нові автівки з нью-йоркської міжнародної автовиставки. Фото

Найбільше враження від автосалону - це швидкість, з якою перебудовуються автобудівники. Америка нині, як відомо, переживає економічну кризу, однак це не завадило провести традиційну виставку авто.

Салон 2009-го року займає весь велетенський виставочний Центр імені Джавіца на 11-й авеню у центрі Мангеттена. На трьох поверхах розміщені понад тисячу автомобілів.

Якщо подивитися на п'ять розкішних моделей кабріолетів "BMW", які коштують від 40 до 108 тисяч доларів, на спортивний двомісний "Mercedes Roadster SLR" за 545 тисяч доларів, на "Maybach", такої ціни, ніби його із золота виготували, то мимоволі запитаєш: яка криза? Де?

Але промовистим символом важких часів стала поява на прес-конференції Джима Преса, віце-президента компанії "Chrysler". Він вийшов, точніше, викотився на сцену на маленькому італійському "Фіаті", заявивши: ми теж прагнемо стати "зеленими". Той "Fiat", до речі, був нарочито зеленого кольору.

До речі, своє "позеленіння" "Chrysler" довів новим електромобілем "Dodge Circuit".

Концернові "Chrysler" Конгрес США запропонував об'єднатися з "Fiat", інакше не дадуть кредитів для врятування від банкрутства. "Chrysler" досі виробляв здебільшого потужні восьмициліндрові седани типу "Chrysler-300". Новий різновид цієї моделі можна побачити на нью-йоркському салоні.

Концерн "General Motors" теж показує електричний автомобіль "Chevrolet Volt". Як зауважив Кевін Сміт, редактор автомобільного журналу Car Magazine, Детройт спромігся підготувати низку нових моделей:

"Враховуючи, як багато часу потребує розробка, вони змінили курс доволі швидко. Мені здається, їхня продукція виглядає досить добре. Звичайно, хотілося б, щоб революційні зміни відбувалися на гребені подій, та це неможливо. Одначе експозиція виглядає явно непогано. Невідомо лише, як реагуватиме споживач".

Парадом командують економічні моделі

На цьогорічній виставці домінували джипи-всюдиходи, великі розкішні фургони типу "Cadillac Escalade", "Lincoln Aviator", чи "Yukon", чия бензинова потреба коштує добру копійчину. Вони не зникли, вони далі присутні на цій виставці, але у значно меншій кількості.

Парадом командують нині економічні моделі, гібридні, електричні. Всі великі світові автобудівні компанії привезли на вернісаж свої варіанти таких машин.

"Наша ключова стратегія сьогодні - це електрифікація наших авт", - сказав Піт Баркі, представник "General Motors".

Його ентузіазм дещо запізнілий, треба визнати. Лише притиснуті до стіни вкрай низьким попитом на свою продукцію, детройтські велетні вимушені змінювати орієнтацію.

Том Мічлер, головний інженер "General Motors", сказав мені: "Сьогодні наша тема така: подивіться, ми все ще залишаємося у бізнесі".

Це так, але зіркою нью-йоркського салону вважають німецький "Volkswagen Golf" 6 з дизельним двигуном. Цю машину 59 журналістів з 25 країн визнали автом світу номер один.

За матеріалами "Радіо свободи"

Всі фото з autoshowny.com