Українці не заощаджують, оптимісти і ходять до церкви, як завжди
Проект стартував у листопаді минулого року. В рамках дослідження, соціологи опитали 1 500 респондентів у містах з населенням понад 50 тисяч осіб у віці від 20 до 60 років.
В результаті, "IFAK" повідомив про такі факти про українців (соціологічна похибка становить +3%):
Протягом декількох місяців рівень соціального песимізму знизився і повернувся до показників листопада 2008 року. У цілому 37% українців оцінюють перспективи 2009 року для себе з оптимізмом, тоді як 26% у цілому схильні дивитися на 2009 рік з песимізмом.
Українці не демонструють тенденцій до накопичення коштів.
Лише третя частина українців (27%) у даний час роблять заощадження. Переважна більшість українців (80%) задумувалися протягом останніх 3-х - 4-х місяців про те, щоб витрачати менше.
При цьому, більше половини українців (52%) стверджують, що їхні доходи протягом останніх 3-4-х місяців зменшилися. Зросли доходи в 5% українців, тоді як у майже 40% залишилися на колишньому рівні.
Традиційно вважається, що в кризові періоди багато українців звертаються за підтримкою до церкви, релігії. Однак дані опитування жителів міст України не підтвердили цю думку.
Частка тих, хто обмежував себе у їжі під час Великого Посту (як цілком, так і частково) цього року практично не змінилася в порівнянні з 2008 роком, залишившись на рівні 30%.
Те ж саме стосується і частоти відвідування церкви: у порівнянні з минулим роком жителі міст України не змінили звичок щодо частоти відвідування церкви.
Дослідницьке агентство "ІФАК Україна" було засновано в січні 2007 року як асоційований партнер німецької компанії IFAK - одного з лідерів європейського ринку маркетингових досліджень з 50-літньою історією.
IFAK є членом ESOMAR (Європейське товариство по вивченню ринку і суспільної думки), а також входить у ряд інших європейських соціологічних об'єднань.