Чимало європейців через кризу споживають ще більше

3
27 липня 2009

Більшість людей за останній рік стали обережнішими та відповідальнішими, переконує Олів'є Костіль, голова міжнародної аґенції "ЛСА", що відстежує основні тенденції на споживчому ринку Європи.

Експерт виділяє три різних стилі реакції європейських споживачів на кризу.

"Є такі, що споживають менше, є категорія людей, що споживає, як завжди, але є й такі, що стали споживати більше", - пояснює Олів'є Костіль.

За його словами, наявність тих, хто навіть у кризу почав споживати більше - несподіванка. Серед французів таких людей є аж 13%, повідомляє "Радіо Свобода".

"Люди, які споживають більше, це ті, що зовсім не відчули впливу кризи. Тому вони користуються нагодою та здійснюють вигідні закупівлі. Ці споживачі продовжують купувати те, що їм до вподоби. Причому, багато купують через інтернет. Їх переважну більшість становлять активні жінки, що живуть сімейним життям", - додає експерт.

"Щодо першої групи, то це найбідніші родини з дітьми, що скоротили свої витрати, економлячи на відпустках та купують найнеобхідніше у дешевих крамницях. До цієї групи також належать інші, я б назвав їх, "обережні" споживачі. Це люди старшого віку, здебільшого на пенсії, що нині заощаджують більше та відмовляються від дорогих закупівель", - каже Олів'є Костіль.

Як вже повідомляла "Українська правда. Життя", лише 41% громадян Євросоюзу зміг під час відпустки здійснити подорож за кордон (дані Єврокомісії).

Наприклад, Іспанію з початку літа відвідало на 3 мільйони менше туристів, ніж торік. Їхня кількість склала 23 з половиною мільйони.

Найбільше відмовляються нині від подорожей до сонячної Іспанії британці, німці та французи.

Іншим прикладом є Люксембург, де відповідно до даних туристичних компаній, 60% власників готелів скаржаться на зменшення кількості відвідувачів. Особливо страждають невеликі готелі, що розташовані на периферії.

Байдужі та глядачі

До категорії європейських споживачів, на поведінку яких криза не вплинула, входять дві умовні групи. Фахівці називають їх "байдужими" та "глядачами".

Перші не внесли жодних змін до своїх споживчих звичок. Це, здебільшого чоловіки, старші 35 років, що займають посади середнього рівня та мають невеликі маєтки. Криза на них не має прямого впливу.

Щодо "глядачів", то це ті, що спостерігають за тим, що відбувається. Сюди відносяться здебільшого особи молодого віку, до 25 років, які живуть із батьками.

На кризу з оптимізмом

Загалом помічено, що англійські споживачі дещо оптимістичніші, ніж французи. Тим часом, італійці та німці дивляться у майбутнє з великою долею песимізму.

Експерт з питань споживчого ринку Олів'є Костіль пояснює на прикладі Франції, де понад 40 % людей за останні півроку усвідомили, що їх споживання було надмірним.

"Коли люди помічають, що насправді собою являє криза, вони немов повертаються до свідомості та кажуть собі: "те, що я купував, було занадто, тож тепер слід адаптуватися", - зазначає Олів'є Костіль.

Він додає, що до того ж, нинішні європейські покупці стали набагато критичнішими, частіше порівнюють ціни та ретельно слідкують за знижками.

За матеріалами "Радіо Свобода" та "Німецької хвилі"

powered by lun.ua