У гімназистів та ліцеїстів частіше виявляють неврози
Про це на відкритті VІ Конгресу педіатрів України заявив директор Інституту педіатрії, акушерства та гінекології АМН України Юрій Антипкін, повідомляє УНІАН.
За словами Антипкіна, при вивченні фактичного навчального навантаження виявлено значне перевищення гігієнічного рівня тижневого навантаження - 5 годин на тиждень.
"Це пов'язано з тим, що за навчальними планами, у ліцеях та гімназіях передбачено збільшення кількості уроків. Сучасні вимоги до високого рівня знань школярів та їхнє мотивоване бажання отримати вищу освіту часто потребують додаткових занять, при цьому тривалість навчального дня сучасного школяра сягає 12 годин", - сказав Юрій Антипкін.
Він переконаний, що такий ритм життя сучасних підлітків зумовлює виникнення хронічної втоми, несприятливий перебіг адаптаційних процесів та порушення фізичного розвитку.
"Згідно з даними офіційної статистики, рівень соматичного здоров'я, навіть у здорових підлітків, слід вважати незадовільним. Більша половина здорових дітей має низький рівень адаптаційних резервів організму", - сказав Антикін, зазначивши, що особливостями сучасного стану здоров'я дітей підліткового віку, є вплив на їхній організм постійно діючих стресових перевантажень.
"Це призводить до порушення механізмів саморегуляції фізіологічних функцій, сприяючи розвитку психосоматичних розладів. При оцінці фізичного розвитку підлітків, за даними досліджень фахівців Інституту педіатрії акушерства та гінекології, виявлено збільшення кількості дітей з дисгармонійним фізичним розвитком, яке спостерігається майже у 15% дітей, зокрема і через дефіцит маси тіла", - наголосив Антикін.
На його думку, харчовий раціон більшості дітей має здебільшого вуглеводну направленість і недостатній за вживанням овочів та фруктів, тваринних білкових продуктів і жирів.
"Дослідження фахівців виявили, що тільки у кожної третьої дитини добовий режим відповідає віковим нормативам, а понад чверть мають грубе його порушення і взагалі не снідають перед початком занять", - сказав Юрій Антипкін.