Європейські пілоти скаржаться на "смертельну втому"

6
7 жовтня 2009

Європейські пілоти заявляють, що через перевтому вони засинають на роботі, повідомляє Німецька хвиля.

Працівники авіакомпанії проти намірів Єврокомісії законодавчо закріпити норми, відповідно до яких бортпрацівники можуть без відпочинку літати 14 годин вдень та майже 12 годин вночі.

Екіпажі літаків провели акцію, щоб висловити своє невдоволення нововведеннями.

"Втомлені до смерті" - листівки з таким написом роздавали пілоти, інженери та бортпрацівники з 36 країн у європейських аеропортах.

Яскравим прикладом того, як зазвичай працюють пілоти, є розклад іспанського капітана літака, який має 13 з половиною годин летіти з Мадрида до Екваторіальної Гвінеї і назад, а на ранок - з іспанської столиці до Москви.

За словами голови Європейської асоціації пілотів Мартіла Чока, якщо люди працюють 13 годин і більше, то почувають себе наче на підпитку.

До речі, час на відпочинок звергає не лише здоров'я пілотів, а й життя пасажирів. Адже від 15 до 20 відсотків усіх нещасних випадків, що мали наслідком загибель людей, ставалися через перевтому бортперсоналу.

При чому це стосується не лише пілотів, адже втомлені стюардеси можуть забути перевірити, чи надійно зачинені двері літака. Така прикрість уже стала причиною однієї авіакатастрофи у Сполучених Штатах.

Наразі Європейська організація аеронавтики поки що ще не має наукового підтвердження впливу тривалої роботи бортперсоналу на кількість нещасних випадків.

Водночас ціла низка вчених, зокрема тих, що працювали над доповіддю на замовлення Єврокомісії 2008 року, впевнені: якщо пілоти працюють більше 13 годин, ризик нещасних випадків збільшується в 5 разів.



powered by lun.ua