Вчені розгадали секрет старіння

— 18 лютого 2010, 16:25

Відповідь на це питання комплексна і не передбачає винаходження певного еліксиру вічного життя на найближче майбутнє, додає Financial Times.

Команда вчених використала порівняльний системний підхід у біології разом з комп'ютерним моделюванням та експериментами з клітинами та генетично модифікованими мишами.

Результати дослідження, опубліковані у журналі Molecular Systems Biology, показують, що коли старіючі клітини помічають серйозні пошкодження своєї ДНК (викликані зносом з часом), вони посилають специфічні зовнішні сигнали.

Ці сигнали спонукаюсь мітохондрії клітини до продукування "вільно радикальних" молекул, що окислюються, і які, в свою чергу, змушують клітину зруйнуватися або перестати ділитися. Метою цього процесу є позбутися пошкоджених ДНК, які викликають рак, стверджують вчені.

Результати цього дослідження применшують роль теломер (захисних частин людських хромосом, які поступово стають коротшими, коли людина старіє).

"Було дуже багато спекуляцій на тему того, як блокування руйнування теломер може зупинити старіння і хвороби, які з цим пов'язані. Теорія теломер надто багатообіцяюча, а біологія більш складна", - сказав Том Кірквуд, директор Інституту старіння та здоров'я Ньюкасла.

"Наше відкриття значною мірою збільшило шанси на те, аби успішно завдати удару по вікових захворюваннях, й одночасно уникнути ризику небажаних побічних ефектів, таких як рак", - заявив Кірквуд.

Його колега Томас фон Зглініцкі підкреслив, що нова стадія дослідження буде базуватись на дослідженні способів попередження старіння клітин.