Як 400-бальники Сходу та Півдня оцінюють незалежне тестування

11
18 березня 2010

Бюро журналістських розслідувань "Свідомо" запитало про це у всіх дев'ятьох.

З'ясувалося, що семеро з дев'яти таких випускників не підтримують ідею уряду скасувати вступ до вищих навчальних закладів лише за результатами тестування.

Цю ідею підтримала одна випускниця, яка тепер вчиться у Могилянці - Оля Масляк з Донецької гімназії. Вона вважає, що іспит підвищить об'єктивність вступу. Ще одна випускниця вперше почула про запровадження вступного іспиту і ще не визначилась зі ставленням до цього.

Інші семеро випускників-2009, що набрали по 200 на двох предметах, проти вступних іспитів. Їхні аргументи - додаткове навантаження на школярів, що зараз активно готуються до тестів, неможливість вступати в кілька ВНЗ одразу і повернення хабарництва.

Як відомо, віце-прем'єр з гуманітарних питань Володимир Семиноженко планує запровадити вступний іспит або співбесіду у ВНЗ, які будуть враховуватися при вступі разом з результатами тестування.

Женя Цюрупа закінчила Слов'янську загальноосвітню школу I-III ступенів № 5, що в Донецькій області. На 200 склала українську мову та літературу і математику. Зараз вчиться в Київському національному університеті будівництва і архітектури на факультеті "Будівництва і архітектура".

"Ніяких проблем не було. Все як і мало бути - подала документи і пройшла туди, куди хотіла. З такими балами мені було зрозуміло, що пройду куди завгодно. Ніякого хабарництва не було - всі знайомі, які добре написали тести, пройшли у ВНЗ без жодних проблем. Я взагалі вважаю, що тести значно спрощують всі проблеми з цими хабарами і, в принципі, так воно й вийшло. Щодо вступних іспитів, то я думаю, що це однозначно погано - бідні випускники і так натерпілися за цей рік з цими карантинами. В Донецьку карантин був і не один раз - школярі вважайте півроку не навчались. І зараз їм цей вступний іспит зовсім не потрібен. Вони готуються до тестів, а на іспитах абсолютно невідомо які будуть завдання, невідомо хто буде приймати їх. Я навіть думаю, що і бал атестату непотрібно враховувати".

Ксенія Чистякова закінчила Ялтинську гімназію Чехова. Набрала максимум з фізики і математики. Вчиться в Чорноморському філіалі Московського державного університету на "Прикладній математиці і фізиці".

"Я вступила не по ЗНО, а по іспитах, бо вступала в Чорноморський філіал Московського державного університету. Але тести писала, хоч вони і не знадобились. І я вважаю, що тестування - більш об'єктивне за іспити, бо немає жодного людського втручання в процес. І це перемагає хабарництво".

 

Наталя Дмитренко закінчила Роменську спеціалізовану школа I-III ступенів № 1, що в Сумській області. Набрала по 200 балів за Історію України і українську мову та літературу. Навчається в університеті Шевченка на юридичному факультеті.

"Взагалі, нова система мені сподобалася. Було дійсно просто - прийшли в школу, написали тести, відправили сертифікати - і все. Я подавала в один ВНЗ і пройшла туди.
Ніякого хабарництва не було. Я боялася, що будуть ще якісь внутрішні іспити чи співбесіди, але як тільки ми прийшли з документами до університету, то дізналися, що нічого цього не буде.

Щодо повернення до іспитів, то я вважаю, що це повернення до хабарництва. В найкращі ВНЗ буде вступати вся еліта, будуть подані списки тих, кого "треба прийняти", а на місця, що залишились, будуть претендувати діти з високим рівнем знань. Отже, кількість людей, що справді гідна навчатися в престижних вишах, різко скоротиться. Більше того, це великий стрес для учнів - їм тричі треба складати іспити - в школі, тестування і ще й вступний".

Настя Маслечко - випускниця Білгород-Дністровського навчально-виховного комплексу "Загальноосвітня школа ІІ ступеня-ліцей". Максимум балів отримала за фізику і математику. Зараз дівчина вчиться в Одеському національному університеті Мечникова на фізичному факультеті.

"Я чудово написала тести і вступила абсолютно без проблем туди, куди, хотіла. Власне, як і очікувала, на нашому факультеті, та й взагалі, хабарництва не було - в усякому випадку я про це не знаю. Щодо вступних іспитів... Я навіть не знаю... Не впевнена, що це добре. Але якщо вони будуть по спеціальності, то, мабуть, це добре".

Оля Масляк закінчила Донецьку гімназію №92 на тестуванні отримали максимальні 200 балів з української мови та літератури і математики. Зараз вона - студентка Києво-Могилянської академії, вчиться за напрямом "Фінанси і кредит".

"Вступила я без проблем. Було доволі просто. Дякуючи тестуванню я можу вчитися там, де й хотіла - завжди мріяла про Могилянку. Про всяк випадок я подала документи ще до економічного університету Гетьмана, але це виявилося непотрібним.

Але ЗНО не завжди враховує саме людський фактор, а, отже, тестування не завжди об'єктивне. Я думаю, що вступний екзамен допоможе розкрити людину, викладач зможе повністю побачити абітурієнта. Було дуже класно, коли в Могилянці були внутрішні тести".

Оля Ласкурик закінчила Спеціалізований навчальний заклад 1-3 ступенів у місті Долинськ, Кіровоградської області. Відмінно склала тести з географії і математики і, за її словами, без проблем вступила в Харківський політехнічний інститут на "Системний аналіз і управління".

"Подавала документи тільки сюди з впевненістю, що візьмуть напевне. Запам'ятались величезні черги в приймальних комісіях і через це деякі зі знайомих спізнились на автобуси і поїзди. А загалом - все добре, ніяких проблем не було. Я вважаю, що ЗНО виконує свою роль і досить непогано. А тому вступний іспит просто не потрібен. Якщо, припустимо, людина хоче вступати в декілька ВНЗ, то що, їй кожен раз, окрім тестування, складати іспит? Це ж важко!"

Оля Соловйова нині студентка Дніпропетровської державної медичної академії факультету "Стоматологія". До цього вона закінчила дніпропетровський обласний медичний ліцей-інтернат "Дніпро". На 200 склала біологію і хімію.

"Зі вступом були проблеми - мене не хотіли брати на стоматологію, навіть попри мої бали на тестах, бо було дуже багато пільговиків. Але пізніше вони "відсіялися" і мене все ж взяли - без хабарів. Чесно кажучи, я думала, що з такими високими балами буде легше вступити. Але все одно добре, що вийшло так, як вийшло.

Щодо вступного іспиту... Для чого робити життя школярів важчим?"

Дмитро Апенько закінчив Шосткінський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа I-II ступенів-ліцей. Отримав по 200 балів за математику і географію і зараз хлопець вчиться в університеті Шевченка на економічній кібернетиці.

"Вступив просто і без хабарів - туди, куди хотів. Думаю, що ЗНО вже почало виконувати свої задачі - воно об'єктивне. Тому вважаю, що вступні іспити не потрібні. По-перше, це поверне хабарництво. По-друге, краще вдосконалювати тестування, ніж вигадувати щось інше".

Маша Змисля - випускниця Сакського навчально-виховного комплексу № 1. Отримала 200 балів за біологію і українську мову та літературу. Навчається в Харківському національному фармацевтичному університеті на "Фармації".

"Я подавала документи в кілька ВНЗ на медичні спеціальності. Максимум з біології і хімії дозволив пройти скрізь і я обрала найсильніший ВНЗ - Харківський.

Ніяких хабарів не платила і ніхто їх не вимагав. Все було просто, як я і очікувала. Вважаю, що вступні іспити не потрібні - це знов поверне нас до хабарництва. Більше того, як школярі встигнуть підготуватися до них? Зараз вони зосереджені на підготовці до тестів... Якщо це буде, то це буде дуже важко для вступників".

Фото ccarlstead (flickr.com), maup.com.ua



powered by lun.ua