Сліпий хлопчик навчився бачити "по-дельфінячому"

— 30 квітня 2010, 16:01

Мама маленького Джеймі Аспленда, 39-річна Дебора, повірила у революційну методику, коли її син після трьох занять вперше зміг прогулятися парком без сторонньої допомоги, пише "The Telegraph".

"Це змінило наші життя. Ця терапія стала відкриттям", - розповідає жінка. "Відколи ми опанували ці прийоми, ми можемо гуляти парком, і Джеймі не мусить триматися за мою руку. Він навіть клацає, аби зрозуміти, де знаходяться поруччя, перед тим, як самостійно спуститися сходами - це дивовижно", - додає вона.

Деніел Кіш, розробник методики, за якою навчається Джеймі, є президентом організації "Доступ до світу для сліпих".

Сам він втратив зір у віці 13 місяців. Створюючи свою методику, яка має назву FlashSonar, він узяв за приклад навігаційну техніку дельфінів, які за допомогою особливого клацання одержують інформацію щодо об'єктів, які знаходяться на їхньому шляху.

Спосіб, в основу якого покладено ехолокацію тварин, допомагає сліпим людям подумки вимальовувати карти того, що їх оточує.

РЕКЛАМА:

Коли звукові хвилі досягають об'єкта, він відбиває їх назад до вуха, завдяки чому незряча людина може одержати відомості про його розмір, форму та відстань.

Кіш запевняє, що ехолокація невдовзі дозволить Джеймі "бачити" будівлі на відстані 100 метрів.

"Дерево можна визначити та розпізнати за 10 метрів, тоді як велику будівлю можна визначити за 100 чи більше метрів", - каже він.

"Це ніби "дивитися" з тьмяними спалахами. Насправді неврологи вважають, що ті самі зони мозку, що задіяні під час візуальної обробки, активізуються й задля FlashSonar", - пояснює Кіш.

Дебора Аспленд, окрім Джеймі, має ще одну доньку та сина, що страждає на аутизм.

Вона розповідає, як напружено спостерігала за Джеймі після першого сеансу терапії, коли той підійшов до паркану, а потім зміг його обійти.

"Нам здалося, він збирається піти просто на нього. Але він обійшов навколо - я не думала, що це буде можливо. Він народився сліпим, але ця терапія подарувала йому надію", - каже жінка.

Реклама:

Головне сьогодні