10 порад, як підготувати весілля за місяць
Зазвичай, готуватися до весілля радять за три місяці, а до великого весілля - і за півроку. Але якщо бажання побратися вже цієї осені сильне настільки, що вам не страшні ні вогонь, ні вода - не відступайте! Набирайтесь витримки, впевненості і хорошого настрою: весілля - це ваше особисте свято, а за місяць-півтора можна встигнути багато чого.
Йдемо за приборами
Отже, для початку визначтесь, на яку суму ви розраховуєте і якого розмаху весілля відповідно ви хочете (можете) собі дозволити. Чи це буде красиве весілля з невеликою кількістю гостей, чи це буде стримане свято, але для всіх родичів. Головне - не думайте, що ви повинні запросити всіх-всіх-всіх. Інакше шукатимете гроші кілька років.
Щоб зменшити ризик про щось забути, а відповідно, і менше нервуватися, складіть список усіх необхідних приготувань і розставте у ньому пріоритети. По мірі виконання викреслюйте пункти.
Такі дрібні (на перший погляд) моменти, як торт, каравай, рушники, транспорт не варто залишати на потім. Краще делегуйте їхній пошук друзям та рідним, але не забувайте контролювати хід виконання.
За кілька днів до свята нареченій варто перекласти більшість турбот на плечі свідків і батьків. Приміром, ще раз обдзвонити всіх гостей, ресторан, ведучого, музикантів тощо. Нехай цим займуться інші, а наречена присвятить ці дні собі - сходіть на масаж, різноманітні косметичні процедури.
Не забувайте, що зачіску та макіяж слід підбирати не в день весілля, а завчасно. От і присвятіть цьому тиждень напередодні весілля.
Розпис та вінчання - разом чи окремо
Якщо ви плануєте розпис, вінчання та ресторан в один день, знайти вільну дату у розпал весільного сезону, що припадає на кінець літа - початок осені, буде важче. Адже весілля зазвичай святкують у п'ятницю-неділю, тому у РАГСах у ці дні будуть черги.
Втім, розписатися можна і в будній день, а урочисте святкування (вінчання та ресторан) призначити вже на вихідні. У такому випадку ваше завдання полягатиме у пошуку вільного ресторану.
У разі, якщо заклади в самому місті вже всі зайняті, пошукайте за містом або взагалі придивіться до всіляких будинків письменників чи то композиторів. Але в такому випадку на ваші плечі ляже також повна організація столу.
Якщо вільний ресторан знайдено - поспішіть із заявою до РАГСу, адже вас розпишуть лише через місяць та один день після подання документів. Тобто ресторан та церкву слід шукати на дату, до якої щонайменше місяць.
Якщо кошти вам дозволяють, можна замовити виїзну церемонію - зазвичай, такі обирають саме для того, щоб уникнути довгих пафосних промов в РАГСі. Для виїзної церемонії можна самостійно прописати промову, а можна покластися на ведучу. Єдиний нюанс - часто ведучі виїзних церемоній - це в минулому працівники РАГСу.
Ідеальна тривалість церемонії - 20-30 хвилин. Якщо робити більше - і гості, і ви самі втомитесь.
Весільне вбрання - жодних правил
Пошук костюму та сукні може витягнути всі нерви. Для початку можете ознайомитися з пропозиціями в інтернеті або обдзвонити місцеві салони - це для того, щоб не витрачати час на магазини, ціни в яких вам в принципі не підходять.
Якщо в салонах та на базарах (а там також слід подивитися) бажаної сукні не знайшли, не переймайтеся - пошити її за місяць абсолютно реально. Але визначайтесь скоріше - за менший строк доведеться заплатити і грошима, і нервами.
Не забувайте, що весілля - ваше особисте свято, тому свято має бути таким, яким його хочете саме ви. Сьогодні, за словами представників весільних агентств, молоді пари все більше відходять від класики, не бояться експериментувати - влаштовують тематичні весілля.
Якщо раніше кольорові гамми весіль (оформлення ресторану, квіти тощо) обмежувалось ніжними, світлими кольорами - білим, рожевим, бежевим, то сьогодні все більше пар обирають яскраві кольори - малинові, салатові, бірюзові. Спеціально шиють скатертини, серветки, роблять оформлення зали в цих кольорах.
Але і забувайте про модне нині весілля в європейському стилі - витримане, в єдиній кольоровій гаммі, продумане до дрібниць, з елегантною сукнею нареченої, живими квітами, струнним квартетом тощо.
Свято: від початку до кінця
Оптимальний варіант тривалості святкування - розпочати церемонію о 4 дня, а закінчити святкування не пізніше дванадцятої ночі. Другий день - спокійний обід. Але це не обов'язково.
Ритм весілля - класичний: святкування поділено на три основні частини. Перша - спокійна. Привітання молодят, знайомство гостей між собою, основні тости - батьків і свідків. Далі перерва - перший танець молодих, можливо, показ кліпу чи слайд-шоу про пару.
Друга частина - більш активна. Вона включає виступи музикантів, танцюристів або інші розваги. Далі невелика перерва, коли гості можуть вийти погуляти, відпочити, поспілкуватися.
Третя частина - найбільш насичена. Тут відбуваються основні весільні традиції - кидання букету, підв'язки, тощо. В цій частині розрізають торт, а все свято починає потроху наближатися до свого завершення.
Від конкурсів сьогодні все частіше відмовляються, щоб не втомлювати гостей. Серед актуальних нині розваг - слайд-шоу, фотографії показані на плазмі, сучасні балети, бальні пари, акробати, циркові артисти, фокусники, жонглери, пісочні шоу, анімація, шоу мильних бульбашок, факіри...
Якщо ваші гаманці не передбачають такої програми, запросіть друзів до допомоги у вигадуванні власних конкурсів чи вікторин. Приміром, друзі нареченого можуть придумати каверзні питання нареченій. При чому, цікавіше, якщо вона не матиме на них відповіді, а вигадуватиме щось кумедне.
Зазвичай, для музичного супроводу запрошують ді-джея або музикантів. Але альтернативою їм може стати диск, який ви підготуєте самотужки за своїми ж уподобаннями.
Якщо вам вдасться домовитися з рестораном, що алкоголь ви привезете свій, експерти радять виходити з розрахунку одна пляшка вина на людину плюс 300 грам більш важких напоїв.
Подарунки
Щоб не отримати небажані та непотрібні речі, підготуйте список бажаних подарунків та розішліть гостям. Сьогодні такий список без проблем можна створити в інтернеті. І не соромтеся - в цьому немає нічого поганого. Такий спосіб вже давно практикують в США та західній Європі. Якщо в подарунок ви б хотіли отримати гроші, то про це також варто повідомити гостей.
Щодо вручення подарунків, то зазвичай молодих вітають і дарують подарунки після офіційної частини. Як правило, свідок тримає ящичок чи спеціальну коробочку з прорізом, в яку гості кидають гроші.
Якщо варіант із чергою гостей вам не до вподоби, можна поекспериментувати з західними традицями. Приміром, в Америці на святах стоїть спеціальний стіл, на який гості складають пакунки з прикріпленими до них візитками. Цілком можливо поєднати наші та західні традиції: перед початком застілля можна запланувати півгодинний, а то й на всю годину фуршет.
За цей час ви можете прийняти подарунки, обійти з келихом шампанського гостей і роззнайомити їх, а ще відлучитися на півгодинки пофотографуватися - якщо весілля проходить у ресторані з цікавою територією.
Фото на згадку
Звичайно, хороші фотографії потребують підготовки - якщо фотографуватиметесь поспіхом, такі фотографії і отримаєте.
Самі фотографи радять приділити цьому процесу щонайменше 3-4 години. Атмосфера має бути спокійною, пара - розслабленою і відкритою. Відповідно, варіант, коли пара після РАГСу разом зі всіма гостями їде на півгодини пофотографуватися біля пам'ятників - найбільш невдалий. Гості - голодні, пара - схвильована святом і стурбована подальшою програмою, всі поспішають, немає часу продумати місце і композицію.
Один із варіантів - пофотографуватися в інший день. Напередодні вам це навряд чи вдасться, адже за повір'ями наречений не повинен бачити наречену у сукні до весілля. Тож можете пофотографуватися наступного дня або виділити кілька годин у день самого весілля, а гостей на цей час зайняти або фуршетом, або ж екскурсією містом.
Фотографії біля пам'ятників засновникам Києва чи Проні Прокопівні на узвозі - це вже на рівні моветону. Значно вдаліше обрати місце, де є великі галявини, озера, місточки - парки, алеї, Пирогово, Феофанію тощо.
Не забудьте прихопити із собою реквізит, як то шампанське і два келихи. Або щось інше - що підказує ваша фантазія.
Відео: фільм чи home video
Оператора, як і фотографа, можна обрати за рекомендацією або ж пошукати самим - в інтернеті таких пропозицій безліч. Визначити їхній рівень можна за портфоліо - на сайті або при зустрічі. Зверніть увагу, якщо людина вам не приємна або ж ви не відчуваєте контакту, краще пошукати інших оператора і фотографа. В день весілля ви маєте розуміти одне одного з півслова.
Популярні нині весільні фільми умовно діляться на три варіанти - так звані український, європейський та голлівудський. Для першого характерне використання різноманітних спецефектів, як то сердечки чи спалахи. Європейський стиль більш стриманий - тут немає заставок, зі спецефектів - чорно-білі кадри.
Голлівудський варіант - це зйомка двома камерами і динамічний монтаж - проте цей варіант є вдвічі дорожчим. На сьогодні найбільш популярним є саме європейський стиль зйомки і монтажу.
Крім того, весільний фільм не обов'язково повинен бути постановочним. Це може бути і так зване home video. Оператор може обійти всіх гостей і відзняти їхні побажання. Якщо хтось із друзів виявить бажання познімати, це може бути і на краще - гості почуватимуться більш розкуто, а тому, можливо, легше жартуватимуть на камеру.
Крім того, сьогодні набувають популярності короткі відеофільми-кліпи про романтичну історію молодих. Такі кліпи знімають заздалегідь, а демонструють вже на весіллі. Їхня тривалість 20-30 хвилин.
Букет
Вам може здатися, що букет - то дрібничка, яку можна лишити на потім. Не варто. Професіонали радять замовити букет тижні за два, оскільки квіти для весільних букетів використовують не сезонні, а часто екзотичні, то і везуть їх із-за кордону. Лише на це потрібно від десяти днів.
Зараз переважна більшість дівчат хочуть мати щось більш особливе, ніж стандартний букет-напівсфера, а тому замовляють у флористів індивідуальний проект, у якому поєднуються квіти, вишукана зелень, ягоди та навіть фрукти. На виконання такого замовлення піде не менше, ніж місяць - тому не зволікайте.
Якщо ви хочете зберегти свій весільний букет на згадку, то потрібно замовляти два букети - основний і букет-дублер, який наречена кидатиме незаміжнім дівчатам.
Чи потрібен тамада?
Є велика різниця між тамадою та ведучим. І сьогодні пари все частіше відмовляються від послуг тамади, від шумних конкурсів на користь стриманим ведучим. Все частіше пари хочуть бачити в першу чергу хорошого конферансьє. Ведучий повинен бути стриманим, з почуттям гумору, з гарними манерами і головне - його не повинно бути багато.
Дехто пам'ятає різноманітні конкурси з яйцями, борошном чи туалетним папером і дуже бояться такого розвитку подій на своєму весіллі. Коли є хороший ведучий, ці конкурси не потрібні - ані гості, ані молоді не напружуються, не нудьгують і не переживають.
Проте і в цьому випадку без сценарію не обійтися. Є два варіанти організації весілля, якщо весілля організовує весільна агенція чи є весільний координатор, то саме вони і пишуть сценарій, якщо до свята пара готується самостійно, сценарій, скоріше за все буде писати ведучий.
Вибираючи ведучого обов'язковим є особистий контакт з людиною - зустріньтесь з ним не раз, і не два, особливо, якщо він особисто займається розробкою сценарію свята. Спробуйте обрати ведучого, який спеціалізується не лише на весіллях, або взагалі не має відношення до весіль. Таким чином можна уберегтися від банальних конкурсів та затертих стереотипів у питанні розважання гостей.
Якщо ви роздумуєте, чи відмовитися від ведучого чи тамади взагалі, то притримайте коней. Експерти в сфері організації весіль не радять цього робити. Ведучий задає тон події і може спрямовувати її. Просто сидіти, пити, їсти і спілкуватися - нудно як для весільної програми. Без ведучого весілля може перетворитися на звичайне застілля.
Салюти та феєрверки
Тут правило одне - якщо хочеться феєрверків, замовте їх у професіоналів. В жодному випадку не купуйте салюти, петарди та іншу піротехніку на базарі, з рук, а тим паче не намагайтеся якимсь чином зекономити - адже йдеться про безпеку вас самих і гостей.
Крім того, існують прекрасні альтернативи салютам - ніжні, спокійні і красиві, як-то запускання в небо паперових ліхтариків. Не менш ефектно, не так затерто, а крім того тихо і безпечно.
P.S. Весілля - це свято нареченої і нареченого і організувати його потрібно так, як того хочеться саме вам, а не вашим батькам чи родичам. І тим паче при підготовці до свята не керуйтеся одвічним "А що скажуть люди?".
Ніхто не вимагає білої сукні, фуршету на триста осіб і салюту, який би затьмарив салют на День Незалежності України. Головне - чітко знати, чого саме хочеться і мати час та натхнення, щоб все це зреалізувати.
Бережіть одне одного!
Дякуємо за допомогу при підготовці матеріалу фотографу Миколі Тимченку, відеографу Юрію Балковенку, власниці весільного агентства "Ідеальне весілля" Ользі Єрміловій, директору квіткової майстерні "Квітляндія" Аллі Мосієвич