Британці розробили автомобіль, який працює на екскрементах

13
16 серпня 2010

У Великобританії проводять перші експерименти з авто, яке їздить на "біо-метані", пише "Німецька хвиля".

У природі метан утворюється, коли гниють рослини чи органічні речовини, в тому числі - людські фекалії. Винахідники так званого "біо-метану" вирішили скористатися людськими екскрементами як джерелом енергії.

Цей винахід може стати кроком для вирішення проблеми пального для автомобілів. Перші експерименти зараз проходять у Великобританії.

"Зелене" пальне розробила компанія Greenfuel з англійського містечка Бат. Її мета - розробити альтернативу бензину та дизельному пальному. Вона має бути не такою шкідливою для довкілля, але такою же ефективною.

Поки що найкращою реальною альтернативою традиційним видам пального вважається так званий автомобільний газ, тобто зріджений природний газ. Хоча науковці працюють над кращими альтернативами із застосуванням рослин, водню чи електричного струму.

Використовуючи свій досвід у цій галузі, фірма Geneco, що займається переробкою сміття, звернулася з пропозицією до компанії Greenfuel. Метан, який виробляється в очисних спорудах фірми та використовується для виробництва електричного струму, міг би рухати автомобілі.

Процес потребує ретельного очищення метану, який утворюється в очисних спорудах. Мета процедури - прибрати домішки вуглекислого газу. Коли цього вдалося досягти, біо-метан виявився майже таким же ефективним, як і природний газ, який використовується в автомобільних двигунах.

Демонстрація нового пального відбулася недавно на прикладі переобладнаного автомобіля "Фольскваґен-Жук" на вулицях міста Брістоля. Увага громадськості була величезною. Щоб автомобіль міг їхати на метані, довелося зробити серйозне переобладнання. На це потрібно три-чотири дні роботи та близько 2,5 тисяч євро.

Незважаючи на переобладнання, машині все одно потрібна певна кількість дизеля чи бензину. Теоретично, автомобільний двигун може працювати і лише на метані. Але для цього потрібне додаткове обладнання, що коштує грошей.

Розроблений компанією Greenfuel прототип потребує бензин лише в перші кілька хвилин - поки двигун прогріється. Потім система автоматично перемикається на біо-метан та використовує лише його.

"Якщо бути реалістом, то це добре, коли бензин використовується лише на початку автомобільної подорожі, а не весь час. Крім того, перевагою є те, що коли бак порожніє, двигун автоматично перемикається на бензин. Мати запасне пальне ніколи не завадить", - зауважив директор компанії Greenfuel Імграм Легге.

Електродвигуни у цьому плані вигідно відрізняються від тих, що використовують метан, бо їм бензин зовсім не потрібний. Тому не забруднюється атмосфера, принаймні, не напряму.

Бо коли струм для електромобіля виробляється на звичайній тепловій електростанції, це спричиняє викиди в атмосферу парникових газів та інших шкідливих речовин. Легге вважає:

"Якщо струм виробляється на атомних станціях чи шляхом спалення газу, це не є стабільним джерелом енергії".

У свою чергу, автомобілі на біо-метані мають перевагу перед електричними конкурентами, коли йдеться про заправку. Якщо акумуляторні батареї треба заряджати годинами, біо-метаном бак можна наповнити так само швидко, як і звичайним бензином чи дизелем. Єдина передумова - достатньо розгалужена мережа станцій. Крім того, на біо-метані можна проїхати значно далі, ніж на електромобілі.

powered by lun.ua