У ногу з часом: секрети пошуку роботи в інтернеті

11
26 серпня 2010

Тоді ж як несолідна електронна адреса, резюме без належних ключових слів та погані відгуки про вас в інтернеті здатні зруйнувати ваші шанси на омріяну вакансію. Секретами, як здобути гідну роботу за допомогою всесвітньої мережі та яких помилок при цьому не припуститися, поділилося видання Forbes.

"Шукачі роботи мають стільки можливостей, як ніколи. Вони не зводяться до ще одного листка паперу у стосі резюме - вони можуть представляти себе в кращому світлі, вихвалятися й виділятися", - розповідає віртуальний командний тренер та автор книги "Однохвилинна подорож до роботи" Зак Гроссберт.

Згідно з результатами дослідження 2009-го року, яке провела консалтингова фірма CareerXRoads.com, 13,2% відсотків працівників у США було знайдено за допомогою бюро працевлаштування, а 22,3% - завдяки вебсайтам компаній.

Не перетворюйте своє резюме на спам

Уникайте нищівної, наче вибух, розсилки одного й того ж резюме до сотень компаній. Натомість, сфокусуйтеся на декількох, де вам справді хотілося б працювати, й адаптуйте кожну окрему копію свого резюме відповідно до вимог кожної окремої компанії.

"Ви матимете більший успіх, якщо претендуватимете на 20 вакансій замість 200, коли ви просто закидаєте широкі тенета", - наголошує рекрутер та автор книги "Секрети найму від хедхантерів: правила гри найму змінилися... Назавжди!" Скіп Фрімен.

За допомогою онлайн-ресурсів варто відібрати компанії, в яких вам хотілося б працювати, й позиції, що відповідають рівню вашої кваліфікації. Застосуйте пошукові машини, аби зібрати інформацію про ці компанії та їхніх працівників.

Не претендуйте на більше, ніж одну позицію в компанії

Інакше ж вашу кандидатуру не розглядатимуть через відсутність у вас цілеспрямованості. Коли справа дійде до написання супроводжувального листа, тут не спрацює загальний вступ. Адаптуйте кожну літеру до відкритої вакансії, вказавши ваші переваги та досягнення.

Навівши, за можливості, суми, відсотки та цифри, ви піднесете ваше резюме понад сотнями інших, що проходять через менеджера з найму. Таким чином ви встановите вашу "ціннісну пропозицію" - те, що ви заробите більше грошей для компанії або ж заощадите її кошти, пояснює Фрімен.

Щоденно вдосконалюйте своє резюме, не давайте йому стати несвіжим

"Дуже важливо розмістити ваше резюме онлайн, щоб нові пошукові технології (як то машини семантичного відбору) знайшли вас", - зазначає директор з соціальних та медіа відносин компанії Monster.com Кеті О'Рейлі.

Оновлюйте ваше резюме щодня, навіть якщо зміни незначні, бо таким чином ви зможете триматися угорі списку результатів пошуків, що проводяться компаніями з найму та рекрутерами.

Не будьте надто певні, що саме ви чудово підходите

Те, що ви є кваліфікованим спеціалістом, ще не означає, що ваше резюме розглядатиметься. Роздрукуйте усі оголошення про роботу й підкресліть кожне ключове слово та фразу, що стосується навичок, знань та досвіду, що перелічені в них, а тоді змініть формулювання у своєму резюме, аби додати ключові слова й фрази, які були у переліку посадових функцій, радить автор книги "Зроби це! Отримай роботу!" Марк Лайден. Це - кращий спосіб перехитрити пошукові машини, запевняє він.

Перевірте інші резюме у цій галузі, чи немає там доцільних слів або фраз, які ви пропустили. Ваша мета полягає в тому, аби відшліфувати ваше резюме та онлайн-профілі таким чином, щоб вони виглядали кращими з усієї маси.

"Дайте вашому розміщеному резюме релевантну назву або ім'я - більшість рекрутерів або менеджерів з найму шукають це. Назва "Інженер біомедичних проектів" приверне більше уваги, а "Високомотивована особа шукає роботу" радше пройде повз", - зауважує Фрімен.

І, звісно, не використовуйте електронну адресу або телефон своєї компанії у резюме. Переконайтеся, що ваша особиста електронна адреса виглядає професійно - "mom2cutiepies" не підійде для того, щоб зв'язуватися з потенційними роботодавцями.

Потрібно, щоб вас можна було легко знайти в інтернеті

Роботодавці чекають на професіоналів, що присутні в інтернеті. Якщо ви пропрацювали у своїй галузі 15 років, але ваше ім'я та досягнення досі не існує у цифровому світі, компанії вами не зацікавляться.

Зареєструйтеся у LinkedIn або інших топових рекрутерських сайтах, куди щодня заходять професіонали у сфері людських ресурсів.

Слідуйте у Twitter за мікроблогами працівниками компаній, в яких вам хотілося б працювати. Також ви можете завести власний мікроблог із сотнями або й тисячами читачів, аби роботодавці вас помітили.

Десять років тому ви могли дати комусь своє резюме й сказати, що ви достатньо кваліфіковані для цієї роботи. Тепер, стверджує Гроссберт, ви маєте показати це.

"Покажіть вашу роботу у блогах, статтях, порт-фоліо, відео - будь-чому, що ви можете використати, аби довести, що ви є найліпшою особою для цієї роботи", - радить він.

Замість того, щоб просто перелічити у резюме свої виступи, надайте лінки до YouTube, за якими рекрутери зможуть переглянути відео ваших презентацій або промов, й долучіть лінки до Slideshare, де оживуть ваші презентації у PowerPoint, рекомендує О'Рейлі.

Крім того, ви можете створити й завантажити на YouTube своє відео-резюме. Якщо вести блог - не для вас, то, можливо, ви зможете започаткувати свою онлайн-радіопрограму.

Приберіть з інтернету сміття

Опитування Microsoft, проведене у 2009-му році, показало, що 70% менеджерів з найму й рекрутерів доводилося відмовляти претендентам через негативну інформацію, знайдену про них в інтернеті.

Тож слід бути вкрай уважним щодо того, що пишете ви або спільнота, до якої ви належите. Не варто приєднуватись до груп, які можуть поставити вас у незручне становище. Навіть інформація про вас у Facebook має лишатися чіткою та професійною.

За допомогою Google та Bing можна побачити, що розкажуть про вас пошукові машини. Якщо ви не в змозі видалити негативну інформацію про себе, "поховайте" її під інформацією позитивною - відповідями на запитання на форумах, коментарями у блогах або ж створивши власний блог й регулярно його оновлюючи.

"Робіть усе, що можете, аби тримати під контролем результати пошуку. Насправді мають значення п'ять найвищих - вони складуть враження про вас в потенційних роботодавців", - зауважує Гроссберт.

Відчиніть двері із соціальними мережами, не варто недооцінювати зв'язки у кіберпросторі

Більшість роботодавців й досі воліють заповнювати свої вакансії за рекомендаціями. Можливість набути їх знаходиться у вас під рукою.

"Подумайте про інтернет та соціальні мережі як про засіб до постійного розширення кола контактів. Одного гарного контакту достатньо, аби поєднати шукача роботи та чудову нагоду", - говорить тренер Міріам Селпітер.

"Соціальні мережі відкривають двері до потенційних можливостей та зв'язків, до яких в більшості людей ніколи не буде іншого доступу", - додає вона.

Збільшити ваші шанси не проґавити унікальну нагоду завжди збільшують знайомства, хай навіть і віртуальні.

За матеріалами Forbes

powered by lun.ua