Вчені винайшли швидкий тест на туберкульоз

— 16 вересня 2010, 15:27

Фахівці одного з підрозділів Національної системи охорони здоров'я Великобританії повідомили, що новий метод дозволяє всього за годину визначити, чи є у людини туберкульоз.

Повідомляється також, що новий метод дозволить розпізнавати всі штами мікробактерій, що дозволить скоротити захворюваність на туберкульоз в усьому світі.

Про свою розробку вчені оголосили на щорічному засіданні в університеті Уоріка, передає ВВС.

Стандартний метод діагностування туберкульозу полягає в аналізі слизу з легенів пацієнта, після чого знайдені в ній мікобактерії вирощуються і вивчаються в лабораторних умовах.

Головним недоліком цієї методики є надмірна тривалість процесу: за вісім тижнів, які можуть бути необхідними для повного аналізу, пацієнт може заразити десятки людей.

Принцип нового способу діагностування полягає в тому, що аналізу піддається певний відрізок ДНК, який, на думку вчених, є у всіх видів мікобактерій.

Потім цей зразок нуклеїнової кислоти піддається полімеразній ланцюговій реакції, що дозволяє досягти значного збільшення малих концентрацій певних фрагментів ДНК в пробі.

"Результати тестування показали, що наш метод не менш точний, ніж стандартний лабораторний. Та все ж таки у деяких аспектах наш тест потребує вдосконалення", - пояснив один з розробників нової методики Кат Арнольд.

Над розробкою і вдосконаленням методик діагностики туберкульозу працюють багато вчених.

Кілька тижнів тому в медичному журналі New England Journal of Medicine були опубліковані результати досліджень іншої групи фахівців, яка претендувала на створення спеціального пристрою під назвою Xpert MTB/RIF, що дозволяє ставити діагноз за дві години.

Фахівці стверджують, що ці та інші інноваційні методики можуть зробити революцію в діагностуванні і лікуванні туберкульозу.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), в 2008-му році від туберкульозу у всьому світі померло 1,3 мільйони людей.

За підрахунками ВООЗ, приблизно третина населення планети є переносником мікобактерій, проте лише 5-10% інфікованих хворіють на туберкульоз.

Останнім часом у розвинених країнах спостерігається тривожний сплеск випадків захворювання на туберкульоз, а також мутації бактерій в більш стійкі до ліків штами.