Дослідники виявили, які водії є винуватцями заторів
Основними причинами виникнення пробок виступають ДТП, звуження дороги або зміна ряду в щільному потоці. Втім те, як реагують інші водії на ці обставини, й визначає, чи загальмується рух, повідомляє The Telegraph.
Агресивні водії їдуть надто швидко й тримаються надто близько до попередньої машини. Несміливі, навпаки, тримають надто велику дистанцію. Як ті, так й інші утворюють позаду себе "хвилю вповільнення", запевняють дослідники.
Саме така поведінка учасників дорожнього руху спричиняє утворення так званих "тягучок", які доводять до шалу всіх водіїв, стверджують науковці зі школи цивільної та екологічної інженерії при Інституті Технології Джорджії.
[L]
"Тягучки" не лише створюють незручності та небезпеку для водіїв по всьому світі, а й збільшують обсяг використання палива й, відповідно, викидів у атмосферу.
Науковці виявили, коли водії змінюють швидкість, вони змушують водіїв позаду змінити свою. Таким чином зміна швидкості поширюється наче хвиля.
Коли полохливий водій помічає, що авто перед ним скидає швидкість, він, у свою чергу, вповільнює свій рух ще більше, аби збільшити дистанцію.
Агресивні ж водії різко гальмують в останній момент, аби не в'їхати в переднє авто, а після того мусять їхати повільніше, аби дистанція відновилася.
"Точний момент, з якого починається пробка, дуже важко визначити, бо дуже часто утворюється хвиля, що спричиняє затор на 20 миль", - каже експерт з моделювання руху Університету Брістоля Едді Вілсон.
Послабити дію фактору непередбачуваної людської поведінки на дорогах та зарадити утворенню заторів могли б авто, керовані роботами, вважають вчені. Вони б аналізували ситуацію навколо, трималися б на безпечній відстані від інших авто та підтримували б загальну швидкість руху.
Над створенням автомобілів з комп'ютерами, які перебирали б на себе керування транспортним засобом у небезпечних ситуаціях, або ж постійно його контролювали, наразі вже працюють такі виробники як Toyota, General Motors та Mercedes.