"Титанік" потонув через фатальну помилку рульового

— 23 вересня 2010, 13:26

Таємницю, яка зберігалася у родині майже сто років, розповіла в своїй книжці Good as gold онука другого помічника капітана "Титаніка" Чарльза Лайтоллера Луїза Паттон, пише The Telegraph.

Досі вважалося, що катастрофа "Титаніка" відбулася через те, що він рухався із надто великою швидкістю, тож команді не вдалося завчасно помітити айсберг та уникнути зіткнення.

Проте письменниця стверджує - часу для маневру було вдосталь, а корабель продовжив рухатися прямо на айсберг через помилку рульового.

Коли перший помічник капітана Вільям Мердок помітив на відстані двох миль айсберг, він дав команду повернути наліво. Втім, через плутанину між двома існуючими на той момент системами команд рульовий зрозумів його невірно й, навпаки, повернув корабель вправо.

"Рульовий запанікував, і це справжня причина, чому "Титанік" врізався в айсберг - він повернув штурвал не в той бік", - пише Луїза Паттон.

ВІДЕО ДНЯ

[L]

Фатальну помилку виправили, втім дорогоцінний час було вже згаяно й бік корабля одержав ушкодження від зіткнення з айсбергом.

Однак навіть тоді пасажирів та команду можна було б врятувати, якби "Титанік" одразу зупинили, стверджує Паттон. Адже найближчий корабель зміг би дістатися місця аварії за чотири години.

Проте, за розпорядженням одного з власників "Титаніка" Брюса Ісмея, корабель продовжив рухатися, наповнюючи водою свій пошкоджений корпус.

"Ісмей наполіг на тому, щоб продовжити пливти, без сумніву, побоюючись втратити свої інвестиції та зашкодити репутації компанії", - каже Паттон.

За життя оприлюднити факт фатальної помилки, що стала причиною загибелі корабля й людей, Лайтоллерові, що став пізніше героєм війни, не дозволив його власний кодекс честі.

Він усвідомлював, що розголос неминуче призвів би до банкрутства судовласника та звільнення його колег.

"Єдиною людиною, кому він розповів усю історію, була його кохана дружина Сильвія, моя бабуся", - каже письменниця, яка, у свою чергу, дізналася родинну таємницю будучи підлітком.

Реклама:

Головне сьогодні