Тест

Астрономи попереджають про наближення небезпечного астероїда

Об'єкт, який отримав назву 2010 ST3, має близько 150 метрів в діаметрі і вже в середині жовтня пройде на відстані 4 мільйонів миль від поверхні Землі, повідомляє The Daily Mail.

Астероїд відобразився на знімках, зроблених 16-го вересня, коли перебував на відстані 20 мільйонів миль від нашої планети.

Це перший "потенційно небезпечний об'єкт" (ПНО), виявлений системою телескопів Pan-STARRS, яка використовується для сканування неба для виявлення небезпечних астероїдів.

"Хоча цей конкретний об'єкт не зіткнеться із Землею в найближчому майбутньому, його відкриття показує, що Pan-STARRS, на сьогоднішній день, є найбільш чутливою системою, призначеною для виявлення потенційно небезпечних астероїдів", - заявив Роберт Джедіке, член наукової консорціуму PS1 від Гавайського університету, який займається обробкою даних про астероїди, отриманих телескопом PS1.

"Цей об'єкт був виявлений тоді, коли він знаходився ще дуже далеко, щоб бути поміченим іншим обладнанням, які шукають астероїди", - зазначив Джедіке.

Більшість найбільших ПНО вже занесені до каталогу, але вчені підозрюють, що їх кількість значно перевищує відоме астрофізикам число астероїдів.

Такі об'єкти, при зіткненні з поверхнею Землі, можуть викликати руйнування в регіональних масштабах, що, згідно з даними вчених, відбувається раз на кілька тисяч років.

Директор Центру малих планет Тімоті Спар, привітав проект Pan-STARRS з дуже важливим відкриттям.

"Це доказ того, що телескоп PS1, з його гигапіксельною камерою і складними комп'ютеризованими системами для виявлення рухомих об'єктів, здатний виявити ті потенційно небезпечні об'єкти, які не вдалося засікти нікому іншому", - зауважив він.

Астрофізики очікують, що Pan-STARRS буде відкривати десятки тисяч нових астероїдів щорічно з точністю, достатньою для того, щоб розрахувати їх рух навколо Сонця. Кожен об'єкт, який може наблизитися до Землі протягом найближчих 50 років, буде відзначатися як "потенційно небезпечний" і ретельно контролюватися.