Астрономи загубили потенційно населену планету

— 13 жовтня 2010, 12:15

Швейцарські астрономи доповіли про свої результати на зустрічі Міжнародного астрономічного союзу, присвяченій дослідженню екзопланет, пише Лента.ру з посиланням на ScienceNOW.

Повідомлення про відкриття п'ятої планети в системі червоного карлика Gliese 581 з'явилося 29-го вересня.

Команда американських астрономів протягом 11 років спостерігала зірку за допомогою телескопів гавайської обсерваторії Кека.

Вчені відстежували невеликі коливання Gliese 581, що відбуваються під впливом приливних сил планет, які обертаються навколо неї. За підсумками спостережень американці зробили висновок, що в системі зірки шість планет - до цих пір було підтверджено існування тільки чотирьох.

[L]Особливо цікавою виявилася п'ята планета, названа Gliese 581g - її особливості теоретично допускали наявність на ній життя. Gliese 581g в три рази важча за Землю і, відповідно, може утримувати водну атмосферу. При цьому планета розташована в зоні населеності своєї зірки - тобто на такій відстані від світила, яке допускає існування на планеті рідкої води.

Вчені з Женевської обсерваторії стежили за Gliese 581 не так довго, як їхні колеги з США, проте дослідники використовували для аналізу також і дані американців. У результаті астрономи не змогли виявити впливу потенційної п'ятої планети на зірку.

Європейські астрономи підкреслюють, що, хоча вони не виявили ознак існування планети, в їх роботі не було також доведено її відсутність. І вчені з Женевської обсерваторії і автори відкриття Gliese 581g згодні, що для остаточного вирішення питання про кількість планет у зірки Gliese 581 необхідні додаткові спостереження.