Вчені пояснили любов людей до речей відомих особистостей
Власне, вчених зацікавило питання, чому люди готові купувати предмети, якими володіли відомі особистості, навіть не дивлячись на те, що більшість із них (одяг, меблі) можна вільно придбати у магазинах, - цитує Lenta.ru журнал "Journal of Consumer Research".
Автори передбачають, що люди хочуть володіти речами зірок, оскільки підсвідомо вірять у те, що деякі якості можуть передаватися через фізичний контакт із предметом, що належав зірці.
Щоб пояснити цю особливість, дослідники працювали із групою охочих, яким було запропоновано пройти дві серії дослідів. У першій їм пропонувалось оцінити, наскільки сильно вони б хотіли володіти тією чи іншою річчю, що належала відомій людині.
Під час досліду, вчені розділили відомих особистостей на умовно-позитивних (наприклад, Джордж Клуні) і умовно-негативних (Саддам Хусейн).
Виявилося, що "піддослідні" показують сильне бажання володіти речами позитивних героїв, у той час, коли речі негативних людей оцінювалися як цінні, але володіти ними охочих не було.
У другій серії дослідів учасники оцінювали наскільки бажаною є річ, якщо попередньо вона пройшла процедуру стерилізації або якщо її не можна буде продати. Прагнення купити річ позитивного персонажу знижувалося за умови стерилізації і лише трохи впала при забороні продавати.
Що стосується негативних героїв, то тут ситуація була протилежна: знищення слідів контакту "негідника" підвищувало її привабливість для потенційних покупців, а заборона на наступні операції з нею одразу ж знижувала рівень цікавості.
Аукціони з продажу речей "селебрітіз" проходять доволі часто. Наприклад, у грудні 2010 року рукавичка Майкла Джексона була продана за 330 тис. доларів, а в кінці 2009 року шанувальник Елвіса Преслі купив сорочку вартістю 52 тис. доларів.