Вчені пояснили любов людей до речей відомих особистостей

2
15 лютого 2011

Власне, вчених зацікавило питання, чому люди готові купувати предмети, якими володіли відомі особистості, навіть не дивлячись на те, що більшість із них (одяг, меблі) можна вільно придбати у магазинах, - цитує Lenta.ru журнал "Journal of Consumer Research".

Автори передбачають, що люди хочуть володіти речами зірок, оскільки підсвідомо вірять у те, що деякі якості можуть передаватися через фізичний контакт із предметом, що належав зірці.  

Щоб пояснити цю особливість, дослідники працювали із групою охочих, яким було запропоновано пройти дві серії дослідів. У першій їм пропонувалось оцінити, наскільки сильно вони б хотіли володіти тією чи іншою річчю, що належала відомій людині.

Під час досліду, вчені розділили відомих особистостей на умовно-позитивних (наприклад, Джордж Клуні) і умовно-негативних (Саддам Хусейн).

Виявилося, що "піддослідні" показують сильне бажання володіти речами позитивних героїв, у той час, коли речі негативних людей оцінювалися як цінні, але володіти ними охочих не було.

У другій серії дослідів учасники оцінювали наскільки бажаною є річ, якщо попередньо вона пройшла процедуру стерилізації або якщо її не можна буде продати. Прагнення купити річ позитивного персонажу знижувалося за умови стерилізації і лише трохи впала при забороні продавати.

Що стосується негативних героїв, то тут ситуація була протилежна: знищення слідів контакту "негідника" підвищувало її привабливість для потенційних покупців, а заборона на наступні операції з нею одразу ж знижувала рівень цікавості.

Аукціони з продажу речей "селебрітіз" проходять доволі часто. Наприклад, у грудні 2010 року рукавичка Майкла Джексона була продана за 330 тис. доларів, а в кінці 2009 року шанувальник Елвіса Преслі купив сорочку вартістю 52 тис. доларів.

powered by lun.ua