Інформація про походження продукту змінює відчуття смаку - дослідження
Якщо інформацію про регіон походження продукту повідомити до початку дегустації, то результати будуть прямо протилежні тим, якщо б інформацію повідомили вже після споживання.
Про це свідчать результати дослідження, проведеного маркетологом і фахівцем з психології споживачів Кіт Вілкокс і його колеги з Коледжу Бебсон.
Іншими словами: якщо сказати людині, що шоколад, який вона збирається спробувати, привезено зі Швейцарії, то він сподобається йому більше, ніж шоколад, який був привезено нібито з Китаю.
В експерименті взяли участь 528 студентів коледжу. І їм дійсно сподобався китайський шоколад більше, ніж швейцарський - але тільки в тому випадку, якщо вони дізнавалися про його походження після дегустації.
Кульмінаційним моментом цих експериментів було те, що жоден шоколад не був привезений зі Швейцарії або з Китаю. Насправді, у всіх експериментах брав участь один і той же шоколад, виготовлений в Америці.
З вином аналогічна ситуація. Вілкокс говорить, що інформація про походження вина змінює "фактичне відчуття смаку", залежно від того, коли респонденту повідомляється регіон виробництва продукту: до або після дегустації.
У цьому експерименті одне з вин вирішили назвати "індійським", тому що Індія - новий багатообіцяючий виробник вин. Як і очікувалося, учасникам експерименту (вік від 21 до 72 років), яким сказали про походження вина до дегустації, більше сподобалося "італійське" вино, і навпаки. Крім того, якщо заздалегідь сказати респондентам вартість вина, це також може вплинути на їхню оцінку. У цьому випадку дороге вино здасться смачнішим.
Подальші дослідження показали, що при ухваленні рішення про придбання того чи іншого вина, етикетка часом грає набагато більшу роль, ніж вміст пляшки.