Мерія на Луганщині не згодна з "дорожним" рішенням Європейського суду
"Це - нонсенс, а факти, які викладаються зараз у ЗМІ, - перекручені й недостовірні", - сказав Deutsche Welle заступник міського голови Краснодона В'ячеслав Борисенко.
Так від прокоментував рішення суду у Страсбурзі, який постановив виплатити 10 тисяч євро компенсації родині Наталі Гримковської, під вікнами будинку якої понад 10 років тому було відкрито рух важкого транспорту (у ЗМІ це називають "автобаном").
У міськраді Краснодона готуються опротестувати рішення Європейського суду, сказав Борисенко (хоча рішення Європейського суду з прав людини неможливо оскаржити).
Генплан міста Краснодон багато років тому передбачав будівництво об'їзної дороги, та замість цього з 1998 року під об'їзну дорогу почали використовувати вулицю Червоноармійську в приватному секторі. Вона стала частиною дороги М-4 державного значення. По дорозі рухалися вантажівки, бензовози, транзитні фури.
Луганська обласна санстанція констатувала перевищення шкідливих речовин в 20-30 разів, утім влада запевняла, що об'їзною вулиця буде тимчасово, розповіла DW мати Гримковської - Клара Грищенко, яка і представляла в суді у Страсбурзі інтереси родини.
"Відтоді ми почали задихатися від вихлопних газів. Від інтенсивного руху транспорту тріщали стіни, будинки руйнувалися. Продукти на городах ставали отруйними. Люди почали хворіти, зараз такі патології, що вже ніхто їх не зможе вилікувати", - каже Грищенко.
За її словами, мешканці протестували і зверталися до прокуратури та Верховної Ради, однак влада була "як глуха".
Тоді Грищенко, юрист за фахом, звернулася до Європейського суду. Незабаром прийшло повідомлення, що Україна відзвітувала в Страсбурзі по цій справі.
У 2002 році рух вулицею припинили, та за 8 років знову відновили, каже Грищенко.
Вона вдруге звернулася до Європейського суду - і суд у Страсбурзі присудив виплатити її сім'ї 10 тисяч євро. За словами Грищенко, ці гроші підуть на лікування родини від наслідків "автобану". Вона каже, що у її онука виявили таку концентрацію в організмі шкідливих речовин, "начебто дитина ложкою їла свинець та ртуть".
У свою чергу, головний санітарний лікар Краснодона Віктор Яровий заперечує екологічну небезпеку для мешканців вулиці Червоноармійська. За його словами, аналізи, які проводила обласна санстанція в 2002 році, були визнані "невірними", їхні результати скасовані.
За словами заступника мера Борисенка, влада відновила рух легкового автотранспорту "за численними проханням самих мешканців" на вулиці і планує там ремонт.
Голова громадської організації "Спілка будівельників Донбасу" Наталія Шашкевич каже, що ситуація з вилицею Червоноармійська в Краснодоні типова для України.